تازه های سایت

16. مرداد 1395 - 0:39
انتقاد شدید الحن امام جمعه باشت از نوبخت
آقای نوبخت این حرف‌ها زشت است
عبودی با انتقاد از نوبخت افزود: متاسفانه در جلسه تودیع و معارفه یکی از کسانی که حقوق نجومی داشت تعبیر هایی به کار برد که دهن کجی به مردم بود،شایسته نبود آقای نوبخت بیاید بگوید فلانی سرمایه نظام است،چه امانت داری بود که این قدر پول خورده است، باید به این بگوییم امانت دار یا بگوییم خائن، از ۸۰ میلیون جمعیت پول خورده این چه تعبیراتی است،اگر امانت دار بود چرا برکنار شد این حرف ها زشت است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، امام جمعه باشت اظهارات نوبخت سخنگوی دولت را مورد انتقاد قرار داد.

 

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نمازعبادی و سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: هدف اساسی از اجتماعات دینی به خصوص نماز جمعه یادآوری خدای متعال و توجه به تقوا است.

 

امام جمعه باشت افزود: عالم دنیا و آخرت تفاوت هایی دارند،چون زندگی در این دو دنیا متفاوت است پس دنیا یکسری قوانین خاص و آخرت قوانین دیگری دارد،بر اساس همین تفاوت ها و از آن جایی که عالم آخرت قابل دیدن نیست لذا نمی توانیم از نظر عقل در مورد آن صحبت کنیم پس باید از وحی یا آیات و روایات استفاده کنیم.

 

این خطیب جمعه ادامه داد: اولین تفاوت دنیا و آخرت بر اساس پایداری و ناپایداری است،عالم دنیا فناپذیر است، انسان هر چقدر هم که عمرش زیاد شود آخرش عالم دنیا تمام خواهد شد.

 

وی گفت: آیه ۲۴ سوره یونس یک تشبیه زیبایی دراد که خداوند می فرمایند دنیا مثل گیاهی است که چند روزی سرسبز و خرم است اما بعد عمر این گیاه تمام و خشک و نابود می شود.

 

عبودی با اشاره به آیه ی دیگری از قرآن کریم بیان داشت: خداوند هیچ چیزی را بین آسمان ها و زمین خلق نکرده مگر به حق و حتما یک مدتی خواهد داشت.

 

این خطیب جمعه افزود: در مقابل این دنیا،آخرت دنیای جاودانه و تمام نشدنی است،بهشتیان در آخرت جاودانه اند و کسانی که وارد بهشت می شوند همیشه در بهشت خواهند بود،کما اینکه جهنمی ها هم به همین گونه اند و برای همیشه در جهنم خواهند بود.

 

حجت الاسلام عبودی در خطبه دوم با اشاره به سخنان رهبری در جمع هزاران نفر از مردم استان های مختلف در دو بخش خارجی و داخلی اظهار کرد: در بخش خارجی و برجام امریکا نقض عهد کرد و در جلسه اخیر مسئولان با ۵+۱ هم وزیر امور خارجه و هم هیئت همراه این نقض ها را بیان کردند و مقام معظم رهبری فرمودند تجربه برجام نشان داد مذاکره با امریکا جز خسارت چیز دیگری برای ما ندارد.

 

امام جمعه باشت افزود: امریکا دشمن ماست و هیچ وقت خیر و صلاح ما را نمی خواهد و هیچ وقت هم خوش عهدی نخواهد کرد و اگر بتواند بدتر از این هم عمل خواهد کرد بنابراین ما باید از این تجربه(برجام) استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به مذاکره در مورد مسائل منطقه با امریکا گفت: به صراحت عرض می کنم که دولت در این زمینه حتما تجدید نظر کند چون ما هیچ خوش عهدی در مسئله برجام از امریکا ندیده ایم که بخواهیم در مسائل منطقه با آن ها مذاکره کنیم.

 

این خطیب جمعه در مورد تاثیر برجام در معیشت مردم افزود: برجام هیچ تاثیری در معیشت مردم نداشته و از طرف دیگر هیئت هایی که به کشور می آیند همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ سرمایه گذاری نکردندبلکه آمدند که بر بازار کشور ما مسلط شوند، این هیئت ها زمانی مفید هستند که در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

 

وی گفت: در بخش داخلی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بحث معیشت مردم دغدغه است،در بحث معیشت مردم باید با اشرافی گری و فساد برخورد شود.

 

عبودی با انتقاد از نوبخت افزود: متاسفانه در جلسه تودیع و معارفه یکی از کسانی که حقوق نجومی داشت تعبیر هایی به کار برد که دهن کجی به مردم بود،شایسته نبود آقای نوبخت بیاید بگوید فلانی سرمایه نظام است،چه امانت داری بود که این قدر پول خورده است، باید به این بگوییم امانت دار یا بگوییم خائن، از ۸۰ میلیون جمعیت پول خورده این چه تعبیراتی است،اگر امانت دار بود چرا برکنار شد این حرف ها زشت است.

 

وی ادامه داد: وقتی دولت و رئیس جمهور دستور صریح برای برخورد داده این حرف ها خوب نیست و این حرف ها به خود دولت ضربه می زند.

 

امام جمعه باشت با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن توسط امریکا گفت: امریکایی ها هنوز به این مسئله افتخار می کنند ،چقدر شرم آور است این چنین حرف زدن، این حقوق بشر امریکایی است که امروز در هر جای عالم هرجنایتی اتفاق می افتد سرچشمه آن امریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

عبودی ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: رسانه ها نقش یک مربی را دارند،باید حواسشان را جمع کنند و از دروغ و بزرگ نمایی اجتناب کنند،رسالت اصلی خبرنگار صداقت در خبررسانی است.

 

وی ادامه داد: کسی که خبرنگار است نباید نوکیسه یک گروه و فرد خاص شود،در خبر رسانی هم منصف وهم انتقاد بجا بکنند اگر مسئولی زحمتی کشید یا حتی اگر کوتاهی کرد اطلاع رسانی بکنند.

 

 
کبنا

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

وراسی .....
آقای عبودی کارشناس خبره در تمام مسایل ازجمله سیاسی اقتصادی علمی و .. هستند. با با شورش را درآوردین با این طرز تفکرتون

نظرات کاربران