تازه های سایت

16. مرداد 1395 - 16:27
واکنش ائمه جمعه استان به سخنان وزیر ارشاد
ائمه جمعه استان به سخنان وزیر ارشاد در نشست سالانه با مدیران کل واکنش نشان دادند.

؛ائمه جمعه استان به سخنان وزیر ارشاد در نشست سالانه با مدیران کل واکنش نشان دادند:

امام جمعه قلعه‌رئیسی:

توهین وزیر ارشاد به بهمئی توهین به کل استان کهگیلویه و بویراحمد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به افراد و جوانان انقلابی اشاره و یادآور شد: درس عبرت نهضت مشروطه برای ما این است اگر امروز متدینین، حزب‌اللهی‌ها، بچه‌های انقلابی و تفکر انقلابی را با تبلیغات سوء و هجمه‌های ناجوانمردانه و با انگ تندروی به حاشیه و انزوا ببریم همان عاقبت مشروطه در انتظار انقلاب ماست و این خسارت و خیانت به انقلاب است.

صلواتی به توهین وزیر ارشاد به مردم بهمئی اشاره و تصریح کرد: توهین وزیر ارشاد به مردم بهمئی توهین به کل استان ما بود، انتظار است نمایندگان استان به حرمت مردم بهمئی و استان با تلاش و کوشش وزیر را استیضاح کنند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام جمعه شهرستان چرام:

امام جمعه چرام با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر ارشاد از ائمه جمعه گفت: وزارت ارشاد به غیر از حمایت روزنامه‌های زنجیره‌ای و اجازه برگزاری برخی برنامه‌های آن چنانی چه کار دیگری انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وزارت ارشاد به غیر از حمایت روزنامه‌های زنجیره‌ای و اجازه برگزاری برخی برنامه‌های آن چنانی چه کار دیگری انجام می‌دهد.

 

وی افزود:در این اجلاس وزیر محترم ضمن حمله به علما و نخبگان جامعه، می‌گوید؛ امامان جمعه که هر هفته به تقوا سفارش می‌کنند، چه کرده‌اند؟ امامان جماعت چه می‌کنند؟ و در آخر می‌گوید امام جمعه یکی از شهرهایی که باید با در نقشه با ذره‌بین پیدایش کنی گفته است که باید پسوند اسلامی را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشت یا شان این وزارت را حفظ کرد.

امام جمعه چرام عنوان داشت: آنچه باید در جواب وزیر محترم گفت این است که حضرتعالی با اینگونه صحبت کردن قصد فرافکنی دارید، شما بفرمائید که بیت‌المال مسلمانان که به عنوان بودجه در اختیار شماست در جهت نشر فرهنگ اسلامی چه کرده‌اید؟

 

وی افزود: بهتر بود به جای انتقاد از علما و مراجع و امامان جمعه و جماعت، بفرمایید که شما در قبال مسؤولیتی که بر عهده گرفته‌اید چه می کنید؟بودجه‌ای را که باید صرف فرهنگ اسلامی کنید در چه راهی خرج کرده‌اید؟

 

حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: اگر شما نمی‌توانید بگویید ما می‌گوییم قسمتی از بودجه را به روزنامه‌های زنجیره‌ای دادید که هر روز و هر شب، کارشان بزک کردن آمریکاست و در جهت نشر اکاذیب و حمایت اشرافی‌گری و غارتگران بیت‌المال قلم می‌زنند، کارش تشویق افراد ضدانقلاب به بهانه جشنواره و امثال آن است.

 

خطیب جمعه چرام تاکید کرد: کتاب‌های ضاله را چه کسی اجازه نشر می‌دهد؟ کنسرت‌های مختلط را چه کسی راه‌اندازی می‌کند؟.

 

وی با بیان اینکه بزرگی و کوچکی شهر یا منطقه دلیل بر بزرگی و کوچکی انسان نیست، خاطرنشان کرد: بزرگی و کوچکی شهر و منطقه بستگی به  خدمات آن منطقه نسبت به اسلام دارد، صندلی وزارت شما مرهون خون مردان بزرگی است که از همین منطقه کوچک ذره‌بینی ثابت شده است.

 

طزری متذکر شد: اگر این مردان بزرگ نبودند امروز بعض از بزرگ مردان ظاهری ما در کجا بودند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به افشای سند محرمانه مربوط به برنامه بلندمدت هسته‌ای ایران، گفت: هر چند عده‌ای سعی دارند این مذاکرات را مربوط به گروه 1+5 و جمهوری اسلامی بدانند اما آنچه افشا شده مربوط به جمهوری اسلامی در آمریکا بوده است .

 

وی با بیان اینکه این توافق قبل از توافق برنامه بلند مدت هسته‌ای است، ابراز کرد: آنکه این سند را افشا کرده، آمریکا و دولت آن بوده است نه آژانس انرژی هسته‌ای.

 

حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: سؤال ما این است که چرا با وجود این همه بد عهدی باز هم به دنبال مذاکره در رابطه با آمریکا هستند و هنوز اعتقاد دارند که باید امتیاز بیشتر داد، چگونه دشمنان ما از تمام اسرار جمهوری اسلامی خبر دارند اما این توافق و این مطلب از مردم و حتی نمایندگان مجلس مخفی مانده است و چگونه دولتمردان انتظار دارند که ملت به آنان اعتماد کرده و آنان را همراهی کنند.

 

خطیب جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ابراز کرد: یکی از دستوراتی که مقام معظم رهبری برای عملی شدن این شعار فرمودند، مبارزه با قاچاق است و تا این امر صورت نگیرد، شعار به درستی محقق نخواهد شد.

 

وی افزود: کشف بزرگترین محوله قاچاق در 6 سال اخیر نشان داد که گروه‌های سازماندهی شده قصد دارند که با این کار، اقتصاد کشور را همچنان معیوب و ناکارآمد نشان دهند تا از این طریق به پول‌های کثیف بسیاری دست یابند.

 

طزری تصریح کرد: بنابراین انتظار از مسئولان این است که با این امر به جدیت برخورد کنند و همانند فیش‌های نجومی علیرغم تاکید مقام معظم رهبری سطحی برخورد نشود.

 

منبع:پایگاه خبری تحلیلی چرام

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد در خصوص منطقه بهمئی و با انتقاد از آن گفت: سخنان وزیر ارشاد در مورد منطقه بهمئی دور از انتظار بود.

امام جمعه موقت شهر یاسوج  :

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سال‌روز شهادت امام ششم شیعیان جهان و تسلیت این روز اظهار کرد: آن امام همام تربیت‌کننده دانشمندانی بود که خدمات زیادی به اسلام کردند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه با اشاره به 12 مردادماه سالروز تأسیس نهاد شورای هماهنگی تلبیغات اسلامی گفت: این شورا در بحث برگزاری مناسبت‌های مختلف فعالیت ویژه و مهمی دارد که قدردان همه خدمات آن‌ها هستیم.

اما بخشی از خطبه‌های امروز مرکز استان به اظهارات وزیر ارشاد در خصوص شهرستان بهمئی برمی‌گشت که امام جمعه موقت یاسوج در مقام پاسخگویی به این اظهارات وزیر ارشاد برآمد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه انتظار چنین اظهار نظری از وزیر ارشاد نداشتیم که بگوید باید شهرستان بهمئی را با ذره‌بین ببینیم، اظهار کرد: از وزیر انتظار چنین حرفی نمی‌رفت.

موسوی‌اعظم گفت: این‌گونه اظهار نظر آقای وزیر دور از انتظار بود، زیرا هر چند منطقه بهمئی محروم بوده اما شهرستانی با مردمانی بزرگ است.

وی به وظایف ائمه جمعه در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه باید مشکلات مردم را بگویند که یکی از مشکلات در حوزه فرهنگ است.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: با همین اظهارنظرهای دلسوزانه ائمه جمعه است که قدمی برای اصلاح امور برداشته می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انتقاد شدید امام جمعه گچساران از وزیر ارشاد:

وزیر ارشاد برای مقابله با اعتیاد و معضلات فرهنگی چه کرده است/ بوی کودتای فرهنگی به مشام می‌رسد

امام جمعه گچساران خطاب به وزیر ارشاد گفت: شما برای مقابله با اعتیاد و معضلات فرهنگی چه کرده‌اید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: امروز باید تلاش ما بر پایه شناخت ائمه اطهار(ع) و استفاده از ظرفیت بالای سیره و روش زندگانی آنها در امورات زندگی باشد.

حجازی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به طبقات محروم و استفاده آنها از پیشرفت اقتصادی کشور عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید مشکلات طبقات محروم از جمله فقرا و کسانی که پول، پست، پارتی و قدرت ندارند، برطرف شود.

امام جمعه گچساران خطاب به مسؤولان بر لزوم توجه آنها به نقاط محروم برای برقراری عدالت و حق به معنای واقعی کلمه تأکید کرد.

وی متذکر شد: در جاهایی مثل گچساران که دود نفت چشم مردم را کور می‌کند و در کنار همین دود بیکاری و فقر در سطح بالایی وجود دارد، صاحبی نیست و کسی وجود ندارد که مشکلات مردم را فریاد بزند.

* وضعیت رقت‌بار معتادان جوان در خیابان‌ها

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تأکید ایشان بر وجود جوانان پرقدرت برای اداره کشور اظهار کرد: وقتی جوان معتادی را در خیابان می‌بینم که با وضعیت رقت‌انگیزی تقاضای دریافت پول می‌کند، قلبم ناراحت می‌شود.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر جوانی تقوا و ایمان نداشته باشد، وطن فروشی می‌کند، یادآور شد: کسانی که ایمان و تقوا داشتند با اهدای خون و جان خود به دفاع از کشور پرداختند اما افرادی نیز بودند که به دلیل نداشتن تقوا کشور خود را فروختند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور در 5 مرداد سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی به حکم امام راحل بیان کرد: بر اساس آیات و روایات نماز جمعه عذاب قیامت را برمی‌دارد، بدین منظور انسان باید مقام نماز جمعه را درک کند.

* امام راحل و مقام معظم رهبری از مناطق کوچک و محروم به‌پا خواستند

حجازی در ادامه با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سخنان امام جمعه بهمئی متذکر شد: امام راحل از روستایی به نام خمین به‌پا خواستند و دنیا را متحول کردند همچنین مقام معظم رهبری در شهری به نام خامنه آمدند؛ حال شما واشنگتن می‌بینی، نیویورک می‌بینی، لندن می‌بینی که شهرهای ایران را کوچک می‌بینی؟

امام جمعه گچساران ادامه داد: در نقشه نام این شهرک‌های کوچک استان ما بزرگ است چرا چون رزمندگان بزرگ، جانبازان آبرومند و شهدای والامقامی تقدیم کرده‌اند.

حجازی با بیان اینکه آقای وزیر بزرگی به عقل، ایمان و تقوا است، متذکر شد: در همین شهرک‌های کوچک استان کهگیلویه و بویراحمد شهدای والامقامی بودند و هستند که کل کشور و اسلام به آنها افتخار می‌کند.

وزیر ارشاد برای مقابله با اعتیاد و معضلات اجتماعی چه کرده است

وی با طرح سؤالی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا نمی‌بینی و یا دنبال ذره‌بین برای دیدن این شهرها هستی.

حجازی با گلایه از وضعیت موجود فرهنگی در کشور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای وزیر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستی؛ خود شما چکار می‌کنید مگر در کشور یک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر داریم؟

امام جمعه گچساران افزود:  آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شما چکاری انجام می‌دهید که بعضی از جوانان ما معتاد و منحرف هستند.

حجازی تصریح کرد: اعتباری که در اختیار شما قرا دارد قابل مقایسه با کل نهاد نماز جمعه کشور، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و اداره تبلیغات نیست.

وی اظهار کرد: آقای وزیر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید و ارشاد یعنی رشد دادن به نسل جوان اما با ساز، تنبور و نوازندگی می‌خواهید به جوانان رشد دهید؟

حجازی افزود: رشد در سایه علم و اخلاق، رفع محرومیت و مشکل بیکاری ایجاد می‌شود شما عرضه برطرف کردن مشکل بیکاری مردم را ندارید، سرشان را به رقص، نوازندگی و ..گرم می‌کنید؟

امام جمعه گچساران متذکر شد: دشمن شبانه‌روز در حال تلاش بوده و کار می‌کند و شما نه تنها مقابل دشمن ایستادگی نمی‌کنید بلکه آب به آسیاب دشمن می‌ریزید.

حجازی عنوان کرد: آقای وزیر ارشاد نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و شهرستان ما همچنین در کشور در هدایت نسل جوان به سمت اخلاق، تقوا، شهادت و جهاد همچنین کشاندن آنها به سمت نوازندگی، بدحجابی، کف و سوت، رقص و نوازندگی چه بوده است.

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد استعفا دهد

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که اصلیتی بهمئی دارد بخاطر عذرخواهی از مردم این شهر استعفاء کند.

حجازی در ادامه با بیان اینکه آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جای شما اینجا نیست، گفت: شما باید از اهل تقوا و مردم همچنین خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران عذرخواهی کنید.

امام جمعه گچساران افزود: آقای وزیر به عنوان امام جمعه شهری که اگر فردا نگویید چشمانم آن را نمی‌بیند« اگر ندیدید علت آن دود شهرستان من است، زیرا دود در شهر من چشم را کور می‌کند» از این شهر دود افزا، فقر و فلاکت می‎گویم؛ اعتباراتی که در اختیار مجالس، کف، سوت و رقص و نوازندگی این شهر قرار داده می‌شود بیشتر است یا اعتباراتی که در اختیار قرآن، اخلاق و حوزه‌های علمیه و هدایت نسل جوان قرار می‌گیرد.

احساس کودتای فرهنگی در کشور می‌شود

حجازی متذکر شد: آقای وزیر جاهلانه و نادانسته حرف می‌زنی در حالی که به نوعی در کشور کودتای فرهنگی در حال شکل‌گیری است.

وی یادآور شد: در حالی که صدها هزار جوان ارزشمند برای حفظ این مملکت خون داده‌اند تا بر محور اسلام، تشیع، حلال و حرام محمد(ص) مدیریت شود.

حجازی با بیان اینکه آقای وزیر لازم است در کشور خانه‌تکانی فرهنگی صورت گیرد، متذکر شد: در حالی از روحانیت سخن می‌گوئید که آنها با دست خالی از روستای خمین و شهر خامنه که از دید شما کوچک هستند، دستور دادند و مردم نیز اطاعت کردند.

امام جمعه گچساران گفت: چشمان شما مردم و روحانیت را نمی‌بیند همین مردم و همین روحانیت وزارت را در اختیار شما قرار دادند.

حجازی با کنایه ادامه داد: آقای وزیر جای شما اینجا نیست.

وی با بیان اینکه آقای وزیر می‌گوید روحانیت چکاری می‌کند، تصریح کرد: این امر را از رئیس جمهوری که هم روحانی بوده و هم نام روحانی دارد، سؤال کنید.

حجازی گفت: به رئیس جمهور بگویید کل مملکت در اختیار شماست و من نیز وزیر فرهنگ و ارشاد دولت شما هستم چرا جوانان بیکار، فقیر  و معتاد هستند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام جمعه موقت لنده:

عذرخواهی وزیر ارشاد از مردم بهمئی کمترین کار است/اگر آقای وزیر به توصیه‌های پدر بزرگوارش گوش می‌داد امروز نیازی به توصیه دیگران نبود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده‌، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نبا در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه این شهرستان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا ریشه سعادت و اوج بندگی انسان‌های مؤمن به درگاه الهی است.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) با دایر کردن حوزه‌های علمیه و تربیت شاگردان فرهیخته، اسلام ناب محمدی را در سراسر جهان اسلام گسترش دادند.

امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: حیات دوباره اسلام در شرایط خفقان عصر بنی‌امیه و بنی‌عباس محصول تلاش امام صادق(ع) در آن شرایط خفقان و جور و ظلم بوده است.

الهی‌نیا در ادامه به ولادت کریمه اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و یادآور شد: در احادیث و روایات، مقام و منزلت حضرت معصومه(س) مورد توجه قرار گرفته و از ایشان به عنوان شفیع امت اسلام یاد شده است.

وی تبیین کرد: از امام صادق(ع) منقول است که قم به واسطه برکت و حضور حضرت معصومه(ع) به کوفه اهل‌بیت(س) لقب گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده اضافه کرد: ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده و دختران ما با الگوگیری از سیره و منش آن حضرت عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند.

الهی‌نیا تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام به دنبال انحراف در جامعه اسلامی با گمراه ساختن دختران هستند و این موضوع می‌طلبد که خانواده‌ها از بزرگی و عظمت دختران در خانواده‌ها حفاظت و حراست کنند.

خطیب نماز جمعه لنده در ادامه گفت: حاکمیت حجاب و عفاف در دستور کار جامعه‌ اسلامی بوده و باید تداوم یابد.

وی در ادامه به بسته شدن حج تمتع اشاره و تشریح کرد: دشمنان اسلام به دلیل ترس از بُعد استکبارستیزی حج و با برنامه‌ریزی و بازیگری عربستان، راه حج را بسته‌اند.

الهی‌نیا ادامه داد: وقتی اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان در صحرای عرفات با شعارهای استکبارستیزی فریاد زده می‌شد لرزه بر اندام آمریکا و جهان استکبار طنین‌انداز می‌شد.

وی به روز حقوق بشر نیز اشاره کرد و گفت: حقوق بشر تنها در سایه اسلام راستین در جهان محقق خواهد شد و ضد بشر خواندن ایران تنها لطیفه‌ای از سوی استکبار بوده و اگر بخواهیم اقدامات ضد بشری در جهان را ریشه‌یابی کنیم رد پای آمریکا و استکبار به وضوح دیده می‌شود.

امام جمعه موقت لنده به حقوق‌های نجومی اشاره و تبیین کرد: مطالبه عمومی مردم از دستگاه قضا برخورد جدی با این پدیده شوم بوده و تعلل در برخورد موجب سلب اعتماد مردم از آنها خواهد شد.

الهی‌نیا به جبهه‌گیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خطبه‌های نماز جمعه و توهین به مردم بهمئی اشاره و کرد و یادآور شد: هر وزیری در نظام و دولت اسلامی باید اسلامی باشد و حق توهین به مردم را ندارد.

وی متذکر شد: اگر آقای وزیر به توصیه‌های پدر بزرگوارش گوش می‌داد امروز نیازی به توصیه دیگران نبود؛ با این حال باید بداند به واسطه دلاوری‌های مردم شهرستان بهمئی در دوران دفاع مقدس است که امروز وی بر صندلی وزارت تکیه داده است.

امام جمعه موقت لنده افزود: عذرخواهی از  مردم بهمئی کمترین کاری است که آقای وزیر باید انجام بدهد. 

الهی‌نیا در ادامه به عدم برگزاری کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بهمئی اشاره کرد و توضیح داد: نیاز است این کمیته هرچه سریع‌تر برگزار شود.

وی در ادامه به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: رسالت شورای هماهنگی مقابله با هجمه‌های فرهنگی با اجرای مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

امام جمعه موقت لنده در ادامه به راه‌های تقویت اقتصاد مقاومتی در  جامعه اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا سم مهلکی است که اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی ما را تهدید می‌کند، مقابله با این پدیده تنها راه حمایت از تولید داخلی است.

الهی‌نیا به روز خبرنگار اشاره و بیان کرد: خبرنگاران با مجاهدت و در گمنامی ریزترین مسائل جامعه را به چالش می‌کشند تا زمینه توسعه و پیشرفت فرهنگی و سیاسی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران شاکر نظام و انقلاب هستند، اما حداقل باید در طول 38 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، کارخانه‌ای در این شهرستان راه‌اندازی می‌شد تا 38 نفر از جوانان ما از بیکاری رهایی می‌یافتند.

امام جمعه موقت لنده در پایان به آغاز آسفالت خیابان‌های لنده اشاره کرد و افزود: شهرداری اقدام خوبی در جهت آسفالت خیابان‌ها انجام داده، اما باید سرعت‌گیرها را استاندارد کنند.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام جمعه دیشموک:

حوزه فرهنگ وضعیت خوبی ندارد

 

حجت‌الاسلام سید هدایت‌الله محمودی‌اصل در خطبه های امروز  با اشاره به پاسخ وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی ایران به انتقاد یکی از امام جمعه‌های استان گفت: وزیر به جای پاسخ منطقی باعث توهین به یکی از دیار و منطقه شده است.

محمودی‌اصل گفت: اگر کسی نباشد داد فرهنگ را بزند در برخی جاها فرهنگ رها شده است و از مقوله فرهنگ غافل شده‌اند.

وی تصریح کرد: در نگاه کلی در حوزه فرهنگ وضعیت خوبی نداریم عده‌ای هیچ اهمیتی برای این مقوله فرهنگ قائل نمی‌شوند اگر فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی ما از دست رود تمام آبرو، حیثیت، ثروت و هستی  ما از بین خواهد رفت و همین فرهنگ ناب و قرآنی ما از دست می رود.

وی متذکر شد: نقش نماز جمعه حفظ و تقویت ایمان و بصیرت مومنین است.

انتهای پیام/82027

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام جمعه سی‌سخت:

وزیر ارشاد به برکت خون شهدا به مسند وزارت رسیده است/ جنتی باید از مردم بهمئی عذرخواهی کند

امام جمعه سی‌سخت با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد در خصوص شهرستان بهمئی، گفت: وزیر ارشاد به برکت خون شهدا از جمله شهدای بهمئی به مسند وزارت رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: یکی از الزامات این مهم حمایت از تولید ملی و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار است.

امام جمعه سی‌سخت افزود: در همین راستا با رایزنی که با مسؤولان اجرایی و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت داشتیم قول دادند هفته آینده جلسه رفع موانع بنگاه‌های تولیدی سی‌سخت را در مرکز استان با حضور ما برگزار و مشکل صنایع تولیدی و تبدیلی شهرستان را حل کنند.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری این نشست مسأله اشتغال جوانان سی‌سخت و معضل بیکاری برطرف شود.

مصباح‌نژاد در بخش دیگری از بیانات خود به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع مدیران کل ارشاد اشاره کرد و گفت: اینکه شهرستان بهمئی را شما شهرستان ذره‌بینی می‌بیند ناشی از اطلاعات ناقص از جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی است.

وی افزود: وزیر ارشاد نمی‌داند که مدیرکل‌شان اهل همان دیاری است که ایشان آن را خیلی کوچک می‌بیند.

این خطیب جمعه بیان کرد: شهرستان‌هایی مانند بهمئی شهدایی تقدیم انقلاب کردند تا افرادی مانند علی جنتی به راحتی به کرسی وزارت تکیه بزنند و اینگونه با اظهارات ضدفرهنگی مردم شهیدپرور بهمئی را تحقیر کنند.

مصباح‌نژاد بیان کرد: اگر آقای وزیر ارشاد نخبگان و مفاخر کشور را نمی‌شناسد تقصیر مردم ما نیست بهمئی در همین وزارت ارشاد نیروهای توانمند و علمی دارد.

امام جمعه سی‌سخت گفت: جناب آقای جنتی این منطق پاسخگویی کارگزار نظام اسلامی نیست که با تحقیر و فرافکنی خیال خود را آسوده کنید.

وی افزود: وقتی ولی‌امر مسلمین تعبیر ولنگاری فرهنگی را به کار می‌برند تکلیف جنابعالی روشن است که عرصه فرهنگ و هنر را به محاق برده‌اید و رکود بی‌سابقه را بر آن حاکم نموده‌اید بنابراین سنجیده‌تر سخن بگویید.

 

در حال بروز رسانی...

نظرات کاربران