تازه های سایت

16. مرداد 1395 - 16:28
شهدا نسیم رحمت الهی هستند
مداح و ذاکر اهل بیت در مراسم اربعین شهید ویسی نژاد شهید و شهادت را مصداق نسیم رحمت الهی در قرآن کریم دانست و از مردم خواست آرزو کنند به جای مرگ در بستر، شهید شوند.

؛اربعین شهادت شهید ناجا، جواد ویسی باحضور سید فرزاد نجات نیا، مداح اهل بیت و از مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در جوار یادمان این شهید والا مقام، در شهر لیکک برگزار شد.

 

سید فرزاد نجات نیا با اشاره به حديث مشهوری از رسول خدا که مي فر مايند: «إنّ لربّكم في أيّام دهركم نفحات ألا فتعرّضوا لهاو لا تعرضوا عنها»[براي پرودگار شما در ايام روزگارتان نسيم هايي است. همانا خودرا در معرض آن نسيم ها قرار دهيد و از آنها روي گردان نشويد]، گفت: این نسیم رحمت و جذبه الهی شهید و شهادت است که ماها را دور هم جمع کرده است .

 

وی افزود: در دفاع مقدس، عملیاتهای مهم فتح المبین، والفجر هشت و کربلای پنج... رمز عملیات یا زهرا (س) بود و اهل دل می گفتند؛ شهادتنامه را بی بی دو عالم امضاء می کند.

نجات نیا ادامه داد:هر چند بعد از جنگ به صورتی ظاهر درِ شهادت بسته شد اما گویی دختر بجای مادر (حضرت زینب)شهادت و جان دادن در راه خدا را تایید و تنفیذ میکند و شاعر زیبا سرود که:"شکر خدا زیاد شهیدان نرفته ایم  ما با مدافعان همه مهمان زینبیم"

 

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام زنده نگه داشتن یاد و نام شهید امنیت کشور شهید، جواد ویسی از مصادیق تعظیم شعائر اسلام و نظام است.

 

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن که "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما"

، خاطر نشان کرد: از خداوند متعال بخواهیم در بستر بیماری نمیریم، بلکه در سنگر مجاهدت به فیض شهادت برسیم.

 

در پایان این مراسم معنوی سید فرزاد نجات نیا ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت بمناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به مرثیه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران