تازه های سایت

24. مرداد 1395 - 12:56
روحانی درجمع مردم کهگیلویه و بویراحمد
اختصاص ۹۶۶ میلیارد تومان برای ۴۴ طرح و پروژه در کهگیلویه وبویراحمد/ نباید جوانی بیکار بماند/ مابه برجام خوشبینیم و به آمریکا بدبین
رئیس جمهور در این مراسم به شور مردم در استقبال از هیأت دولت گفت: همه خیابان های یاسوج امروز مهر و صفا و وفای شما مردم خون گرم بود، محبت شما نسبت به خادمان خودتان بار مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سخنران حجت الاسلام حسن روحانی، در ورزشگاه تختی یاسوج با استقبال اقشار مختلف مردم آغاز شده است.

رئیس جمهور در این مراسم  به شور مردم در استقبال از هیأت دولت گفت: همه خیابان های یاسوج امروز مهر و صفا و وفای شما مردم خون گرم بود، محبت شما نسبت به خادمان خودتان بار مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

وی افزود: احساس می کنیم در برابر شما در برابر مردمی که برای دین و اسلام و وطن و  کشورتان فداکار و ایثارگر هستید باب مسئولیت همه مسئولان سخت تر و سنگین تر خواهد شد.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به میلاد پربرکت امام هشتم  بیان داشت: امام هشتم با حضور در ایران فرهنگ این دیار را به اوج رساند و امروز با قبر منورش ایران را جاذبه ای قرار داده است تا حضور همه شیعیان را به سوی ایران جلب نماید؛ امام هشتم به ما درس مهربانی و برادری و عطوفت و وحدت داد چون او امام رئوف و مهربان است.

وی افزود: امروز خوشحالم که در این روز مبارک در میان شمامردم خونگرم و دلاوری هستم که همیشه در تاریخ  در کنار قله دنا از استثقلال ایران دفاع کردند. در برابر استعمارگرا غرب و متجاوزان ایستادند

و در برابر ظلم رضا خانی ایستادگی کردند.

روحانی خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: شما بودید که در انقلاب اسلامی کنار نهضت اسلامی و امام راحل ایستادگی کردید و انقلاب را در کنار ملت به پیروز ی رساندید و شما بودید که در دوران جنگ تحمیلی با حضور فرزندان غیر و سرداران شما عشایر دلاوری ها آفریدید.

 

به یاد تاریخ نمی رود که رشادت جوانان این استان در کنار جزایر جنون توانست افتخار بیافریند

امروز همه شمادر خط مقدم ایستادید برای استقلال سرزمینتان

در طول این سه سال علی رغم همه سختی ها و روزهای سخت و شرایط سختی که دولت یازدهم تشکیل شد، به همت شما مردم به یاری شما مردم قدم به قدم به جلو حرکت کردیم 

من خوشحالم که شما مردم یاسوج امام کنم دیشب اعلام شد رشد اقتصادی کشور ۴٫۴ بوده است در سه ماهه اول امسال.

روزی که ما تشکیل دادیم رشد اقتصادی منفی ۶٫۸ بود  امروز به ۴٫۴ رسیدیدم و این غیریت شما جوانان است.

اگر ما امروز توانستیم در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم رساندند به رشد ۵ درصدبرسیم به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد ملت و دولت است.

مردم عزیز و غیور ما شعار رهبر را اجرا کردند و همدلی و همزبانی میان دولت و ملت بوده است.

شماملت ایران نه با شعار بلکه با اراده و ایستادگی تان با مقاومت و اطاعتتان از رهبری به دنیا نشان دادید که کسی نمی تواند چیزی را بر مردم ایران تحمیل کند.

دشمنان ما به دست و پای ایران عزیز زنجیر تحریمبسته بودند اما شما مردم با ایستادگی تان کاری کردید که زنجیر های تحریم را شکستید.

امروز بر خلاف ارادهی دشمنان ایران، نفتمان را به جهان صادر می کنیم

علی رغم اراده دشمن امورز کشتی های ایران در کنار بندرهای بزرگ هان پهلو می گیرند.

امروز توانستیم کاری کنیم که زنجیر هایی که برای عدم اعتماد بین بانک های ایران و جهان درست کرده بودند پاره کنیم.

امروز شاهدیم ۳۵۰ هیات تجاری به سرزمین ما سفر کرد

۱۶۰ هیات سیاسی به سرزمین ما سفر کرده است

عدهای برای منافع شان از برداشته شدن تحریم خوشحال نباشند اما ملت بزرگ ایران شاد اند

ملت ایران در برابر دشمنان ایستادگی کرده و خواهند کرد.

 

امروز می بینیم همه ما در سراسر کشور یکی از اهداف بلند ما این است که نسل جوان ما در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و دانش قرار دهیم

این که نماینده ولی فقیه گفتند درست است که باید بگذاریم در خانه ای جوانی بیکار بماند. این کار شدنی است.

امسال ۷۵۰۰ بنگاه اقتصادی را تا پایان سال راه اندازی خواهیم کرد.

ما در استان کهگیلاویه و وبیوراحمد بحران آب استان باران استانی که این همه نعمت دارد اما از  آب این سرزمین بیشتر همسایه های این استان  استفاده می کنند

باید مردم این استان  از آب سرشار رودخانه های استانبهره مند شوند.

من در تهران در هیدت دولت اعلام کرد و الان می گویم دولت تمام توانش را برای شروع سد تنگ سرخ ایجاد خواهد کرد.

همه بودجه لازم برای تکمیل مطالعات برای آن سد  فراهم است.

نباید بگذاریم در این سرزمین که دنیای زیبایی ها و سرچشمه ها و روخانه های خروشان است و انواع اب ها در این استان وجوددارد، جوانی بیکار بماند

باید کشاورزی را احیا کنیم. باید کشاورزی رودخانه ای را احیا کنیم

باید صنعت را به این استان بیاوریم

اینجا دیار نفت و گاز و طبیعت و گرذشگری است.

ما باید جاذبه ی گردشگری را در این استان افزون کنیم . گردشگران را به این استان جذب کنیم.

این همه جاذبه ی طبیعی در این استان با مردم پر محبت و غیور و دلیر با عشایر بزرگ و با همه زیبایی هاشان ما در این استان باید سرمایه گذاری برای زیربنای گردشگری انجام دهیم و این کار را خواهیم کرد

ما در این استان باید حرکتی ایجاد کنیم تا برای سایر استان های همجوار شهر گردشگری کنیم.

چرا ما در برابر شش قدرت بزرگ دینا ۳۰ ما ایستادیم و چرا برای دیپلمات های شجاع شما برای سرزمین ایران غرور و افتخار اوردند.

درست است که صهیونیست ها از پیروزی ایران عصبانی اند، و همسایه  جنوبی ایران از پیروزی ملت ایران ناراحتند، اما ملت ایران با ایستادگی و اتحاد و رهنمودهای رهبر بزرگوارش توانست پیروزی بزرگ سیاسی و تاریخی را بدست بیارد

زنجیر ها را از روی پای این ملت بکند و شرایط را برای رشد اقتصادی این مملکت فراهم کند.

خوش بینی به برجام به معنای خوش بینی به ابر قدرت ها نیست

مابه برجام خوشبینیم و به امریکا بدبین.

ما امروز شرایط را برای حرکت آماده کردیم برای جذب سرمایه خارجی

۷۲  تفاهم با کشور های خارجی امضا شده 

استان یاسوج کهگیلویه و بویبراحمد این سرزمین و استان زیبا می تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول بزرگ در کشور ایجاد کند.

معاونت علمی رئیس جمهور مامور شده تا بتواند در این زمینه اشتغال ایجاد کند.

در زمینه فناوری های نویسن ۴۰ هزار شغل مستقیم و دهها هزار غیر مستقیم ایجاد کردیم.

 همه باید دست به دست بدیهم تا اشتغال پایدار برای ایران و استان عزیز ک و ب بوجودبیاوریم

بدانید در این سفر   ۲۲۳ میلیادر تومان از بودجه عمومی برای سال ۹۵ و ۹۶برای ۹ طرح و پروژه در زمینه اب رسانی به شهرها و روستا ها تصویب کردیم

یک تحول بزرگ امسال در سراسر ایران در زمینه اب و گاز رسانی روستایی بوجود می اوریم

۴ طرح آب رسانی باری اب رسانی دهدشت سوق لنده و چرام مقرر کردیم

۱۳۳ میلیارد تومان برای کشاورزی در این سفر تصویب کردیم.

کمکی کنیم برای فعالیت ۳ صندوق برای حمایتاز سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در باشت و گچسارن و کهگیلویه و کاری خواهیم کرد که کشاورزان از طریق این صندوق حمایت شوند.

برای بخش حمل و نقل ۳۰۶ میلیارد تومان برای ۴ طرح مهم اختصاص دادیم و راه اصلی پاتاوه به دهدشت با اختصاص ۵۰ میلیاد تومان در سال ۹۶ به اجرا خواهد رسید.

در بخش عمران شهری و علمی و فناوری و بهداشت برای تکمیل بیمارستان ها استان ۹۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم

یک اقدام  در هیات دولت در استان تصمصم گرفتیم و آن اینکه یارانه به کسانی خواهیم داد به کسانی که بخواهند در این استان سرمایه گذاری کنند.

وزارت نفت تعهد کرد در سال ۹۵ برای گازرسانی به ۱۶۰ روستا با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ ، ۲۴۵ روستا با ۷۰ میلیارد تومان گاز رسانی را به اتمام برساند که در این استان ۸۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش گازرسانی قرار خواهند گرفت.

در مجموع دولت یازدهم بیش از ۵۰۰ پروژه متوسط کوچک و بزرگ در استان انجام داده و در این سفر نیز ۲۳۱ پروژه افتتاح می شوند با ۷۵۶ میلیارد تومان اعتبار و ۳۶ طرح و پروژه مهم کلنگ زنی می شوند.

۹۶۶ میلیارد تومان در این سفر برای ۴۴ طرح و پروژه اختصاص دادیم.

 

 

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

درست نباید جوونا بیکار بمونن ولی همه بیکارن ؟ ما تو ازدواج سیر نزولی داریم تو طلاق سیر صعودی تو بیکاری سیر صعودی داریم تو به کار گیری جوانان سیر نزولی داریم

نظرات کاربران