تازه های سایت

25. مهر 1395 - 12:48
زنجبیل و نمک؛ درمان طبیعی برای رها شدن از شر سرفه
زنجبیل در درمان سوء‌هاضمه و سایر مشکلات معده تأثیر بسزایی دارد. اما آیا می‌دانستید که این ادویه می‌تواند از بروز سرفه هم پیشگیری کند؟

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، زنجبیل در درمان سوء‌هاضمه و سایر مشکلات معده تأثیر بسزایی دارد. اما آیا می‌دانستید که این ادویه می‌تواند از بروز سرفه هم پیشگیری کند؟ یکی از چیزهایی که از دیرباز برای درمان سرفه در خانه مورد استفاده قرار گرفته، زنجبیل و نمک است. بنابراین دفعه بعدی که دچار واکنش‌های آلرژیک شده یا مدام به سرفه افتادید، به‌جای خوردن قرص یا شربت سرفه، بهتر است از این درمان خانگی سریع استفاده کنید.
نحوه عملکرد: کار زنجبیل، جلوگیری از انقباض مجاری تنفسی است. از طرفی در تحریک ترشحِ مخاط هم بسیار تأثیرگذار بوده و در مبارزه با سرفه‌های خشک، بسیار تأثیرگذار است. زنجبیل حاوی آنتی‌اکسیدان بوده که در پاک‌سازی سموم گلو و مجاری تنفسی بسیار مؤثر است و در نتیجه به کاهش علائم سرفه کمک خواهد کرد. از طرفی وجود ترکیبی به نام جینجرول در زنجبیل که خاصیت ضدالتهاب دارد باعث بهبود بیماری خواهد شد. به خاطر داشته باشید که زنجبیل در از بین بردن واکنش‌های آلرژیک مجاری تنفسی به خاطر خاصیت آنتی‌هیستامین تأثیر بسزایی داشته و می‌تواند از شدت تنگی نفس و برونشیت بکاهد. افزودن نمک به زنجبیل باعث افزایش قابلیت درمانی آن خواهد شد چرا که نمک بر جداره مخاطی گلو تأثیر گذاشته و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
نحوه استفاده: با اینکه جویدن زنجبیل همراه با نمک یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با سرفه است، شاید مزاج هر کسی نبرد که آن را بخورد. در چنین وضعیتی می‌توانید جوشانده زنجبیل را بخورید.
زنجبیل و نمک: نخست، یک تکه زنجبیل تازه را برداشته و پوست بکنید و مقداری نمک روی آن بپاشید. حالا آن را جویده و عصاره آن را قورت دهید. حواستان باشد که زنجبیل مزه تندی دارد و شاید جویدنش کمی مشکل باشد. برای آنکه طعم و مزه تند و قوی آن اذیتتان نکند، می‌توانید بعد از خوردن کامل آن، کمی عسل بخورید.
جوشانده زنجبیل: یکی دیگر از راه‌های استفاده از مزایای زنجبیل، نوشیدن یک لیوان محلول زنجبیل است. برای این کار، تنها چیزی که نیاز دارید یک لیوان آب جوش است که باید چند تکه زنجبیل و مقداری نمک به آن افزوده و بگذارید حجم آب به نصف مقدار اولیه‌اش برسد. بعد از این‌که محلول گرم شد می‌توانید آن را بنوشید.
منبع: health

نظرات کاربران