تازه های سایت

25. مهر 1395 - 13:02
لزوم ایجاد شهرک صنفی برای صنوف آلاینده در لنده
رئیس شورای سلامت شهرستان لنده گفت: باتوجه به آلایندگی برخی صنوف در سطح شهرلنده لازم است هرچه سریعتر اداره متولی نسبت به ایجاد شهرک صنفی برای کاهش آلایندگی صنوف مزاحم هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، محمد مرادی رئیس شورای سلامت شهرستان لنده در جلسه این شورا ضمن تاکید بر اهمیت مسئله سلامت جامعه وامنیت موادغذایی اظهارکرد: همه ما در برابر امنیت مواد غذایی و سلامت آحاد جامعه مسئول هستیم و باید در این خصوص تلاش کنیم تا با پیشگیری به موقع از هزینه های سرسام درمان جلوگیری کنیم.

وی افزود: با پیشگیری های اولیه می توان جلوی شیوع بیماری ها را در کمترین زمان ممکن گرفت و برای تحقق این امر می بایست همه دستگاه های اجرای وخدماتی با همدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس شورای سلامت شهرستان لنده تصریح کرد: خطرات ناشی از عرضه مرغ زنده و فروش آن بدون رعایت اصول بهداشتی باید با نظارت بیشتر شبکه بهداشت و شبکه دامپزشکی صورت گیرد.

وی تاکیدکرد: کلرزنی مخازن و رفع شکستگی لوله های آب در سطح شهر و روستاها از مهم ترین اقداماتی است که باید سریعاً صورت گیرد.

مرادی اظهارکرد: یکی از مهمترین چالش های بهداشتی شهر لنده نگهداری دام زنده در شهر است که باید ادارات متولی با حمایت دستگاه قضا نسبت به خروج دام های زنده ازسطح شهر هرچه سریع تر صورت گیرد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: آموزش های لازم در زمینه پیشگیری بیماری ها باید به شهروندان اطلاع رسانی شود تا شاهدکاهش بیماری ها در جامعه باشیم.

وی اظهارکرد: در زمینه استفاده از سموم و آفات کشاورزی باید به گونه ای عمل کنیم که باعث به مخاطره افتادن موادغذایی شهروندان نشود.

رئیس شورای سلامت شهرستان لنده گفت: سه شنبه بازار شهر لنده به لحاظ مکانی از جایگاه خوبی برخوردار است ولی باید در این مکان اصول بهداشتی رعایت شود تا سلامت شهروندان به مخاطره نیافتد.

وی تاکیدکرد: ایجاد پروژه فاضلاب شهری یکی از مهمترین اقداماتی است که در راستای بهداشت عمومی مردم باید ایجاد گردد.

مرادی گفت: باتوجه به آلایندگی برخی صنوف در سطح شهرلنده لازم است هرچه سریعتر اداره متولی نسبت به ایجاد شهرک صنفی برای کاهش آلایندگی صنوف مزاحم هرچه سریعتر اقدام کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/

نظرات کاربران