تازه های سایت

16. آبان 1395 - 9:00
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد:
ورود ایزدپور به نشست های شورای برنامه ریزی استان ممنوع شد
ممانعت از حضور مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و طلب 50 میلیارد تومانی از شهرداری شیراز گوشه‌هایی از مباحث مطرح شده در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار، با حضور نماینده بویراحمد و دنا و مدیران دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد.

 

در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آماری از وضعیت اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای و تملک دارایی پرداخت و گفت: تاکنون در سال 95 به میزان 70 درصد اعتبارات هزینه‌ای استان تخصیص یافته است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون 50 درصد اعتبارات تملک دارایی پرداخت شده، ضمن اینکه 67.3 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به استان اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به انجام مبادله موافقت‌نامه‌های عمرانی و هزینه‌ای توسط دستگاه‌ها گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و اداره‌کل زندان‌ها دستگاه‌هایی هستند که هنوز موافقت‌نامه خود را مبادله نکرده‌اند.

 

نوروزی بیان کرد: دستگاه‌ها ظرف سه روز آینده نسبت به مبادله موافقت‌نامه‌ها اقدام کنند و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.

 

ورود ایزدپور به نشست های شورای برنامه ریزی استان ممنوع 

 

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار گزارش اداره‌کل ورزش و جوانان استان شد که مدیرکل مربوطه در نشست حضور نداشت و شاکری معاون ورزش و جوانان در این خصوص گفت: جهانبخش ایزدپور به دلیل چند مزایده در نشست حضور پیدا نکرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ معاون ورزش و جوانان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به جلسات شورای برنامه‌ریزی بی‌توجه است و از حضور وی در نشست‌های بعدی جلوگیری می‌شود.

 

اختصاص اعتبارات استان در قالب اسناد خزانه اسلامی از دیگر دستور کارهایی بود که در نشست امروز به آن پرداخته شد و اعلام شد دستگاه‌ها تاکنون بدهی خود به اداره کل اقتصاد و دارایی اعلام نکرده‌اند.

 

کسری بودجه دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

ابراهیم کشاورز مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گفت: سرجمع بدهی‌های اعتبارات عمرانی 640 میلیارد تومان است که تاکنون 67 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به استان اعلام شده است.

 

وی عنوان کرد: اسناد خزانه تخصیص یافته به استان از اسناد ویژه و ممتاز است.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 70 درصد اعتبارات تخصیص یافته حقوق و مزایا اعلام شد بیان کرد: در حال حاضر کسری حقوق 24 دستگاه استانی که از محل بودجه استانی اعتبارات را تأمین می‌کنند 10 میلیارد و 250 میلیون تومان است.

 

وی با بیان اینکه استانداری و جهاد کشاورزی بیشترین کسری بودجه را دارند، گفت: تا پایان سال جاری کسری حقوق دستگاه‌ها به 20 میلیارد تومان می‌رسد.

 

وی بیان کرد: برای جبران کسری حقوق از سرجمع اعتبارات دستگاه‌ها برداشت شد که همین امر دستگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

 

کشاورز بیان کرد: به جز اوقاف و امور خیریه سایر دستگاه‌ها با کسری حقوق مواجه هستند.

 

وضعیت دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص مطلوب نیست

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا پایان مهر 35 میلیارد ریال از درآمدهای حوزه بهداشت و درمان توسط خزانه کشور برای کسری حقوق برداشت شد، وضعیت دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص مطلوب نیست.

 

در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه روش‌های نوین و متداول برای اتمام پروژه‌های عمرانی شد و افزود: دستگاه‌ها به دنبال روش‌های نوین و جدید باشند چراکه از طریق روش‌های قدیمی و سنتی به نتیجه نمی‌رسیم.

 

وی به طلب 50 میلیارد تومانی بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن با ماشین‌آلات استان برای شهرداری شیراز کار کرده و طلب دارد که بارها برای وصول این مبلغ به ما مراجعه کرده است.

 

خادمی خواستار امضای قرارداد با پیمانکاران شد و خاطرنشان کرد: در اوایل حضورم در استان پروژه‌ای برای افتتاح آماده شده بود که با پیمانکار قراردادی منعقد نشده بود./فارس

 

واکنش تند امام جمعه سی سخت به خلف وعده مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد

 

گفتنی است روز گذشته نیز امام جمعه سی سخت در بخش پایانی سخنان خود به موضوع واگذاری استخر سی سخت به حضور جمعی از جوانان به دفتر وی و نگرانی از شرایط مزایده این مجموعه اشاره کرد و گفت: در موضوع صیانت از بیت المال سهل انگاری صورت گرفته چرا که قیمت مزایده امسال نصف سال گذشته شده است .

 

وی با بیان اینکه بعد از این جریانات جهانبخش ایزدپور مدیر کل ورزش و جوانان استان در حضور فرمانده سپاه و فرماندار قول حل این مسئله را دادند اظهار کرد:ایزد پور بعد از آن نشست خلف وعده کرد و از همین تریبون به وی تذکر میدهم مراقب آبرو و اعتبار خودتان در این استان باشید.
 
 
منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران