تازه های سایت

27. شهريور 1396 - 15:20
واکنش آبفای شهری به درج یک خبر در باشت نیوز:
سالانه ۵۰ انشعابات غیر مجاز در باشت کشف می شود/ساخت منبع آبی دیگر برای بالا شهر باشت
سالانه ۴۰-۵۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان باشت کشف و پرونده آنها به دادگستری ارسال می شود از همه قشر فقیر،متوسط و پولدار انشعاب غیر مجاز دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛یعقوب گرجی زاده رئیس آبفای شهری شهرستان باشت به درج یک خبر در باشت نیوز واکنش نشان داده ( اینجا بخوانید )و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری باشت نیوز به سوالات این پایگاه خبری جواب داد.

خودتان را معرفی کنید و بگویید چه مدت است رئیس آبفای شهری باشت هستید؟

یعقوب گرجی زاده دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی هستم.از اواخر دی ماه سال ۹۳ که اکنون مدت ۳سال می باشد که در این اداره مشغول به کار هستم.

آب شرب باشت از کجا تامین می شود و منبع آبی آن چند هزار متر مکعب است؟

آب شرب باشت از سه حلقه چاه آهکی در روستای برغون توسط خط انتقال ۴/۵ کیلومتری پس از وارد شدن به مخزن ۲هزار متر مکعبی و کلرزنی ،توسط خط توضیع به مقدار ۶۰ کیلومتر در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

تعداد مشترکین آب شهری باشت چقد است؟

نزدیک به ۴هزار مشترک آب شهری در باشت وجود دارد.

فیش های مشترکین در کجا چاپ می شود؟

فیش های آب در گچساران چاپ می شود.به دلیل اینکه چاپگر بیش از ۲۰ میلیون تومان می باشد و برای ۴هزار فیش نیازی به خرید چاپگر در شهرستان باشت نیست و فیش ها را برای چاپ به گچساران می فرستیم.

 

شهروندان بالا شهر باشت از کمبود آب و قطعی آب در شب گله مند هستند دلیل این کم آبی چیست؟

منبع آبی شهرستان باشت در پایین شهر قرار دارد،قدم آباد و اسلام آباد در بالای شهر است و فشار آب به بالای شهر ضعیف می رسد.کم بود آب در بالا شهر باشت وجود دارد و ما سعی کردیم با همکاری آبفای استان این مشکل را حل کنیم.

برای حل مشکل کم آبی در بالا شهر باشت چه اقدامی انجام داده اید؟

برای مشکل کم آبی در این منطقه یک منبع آبی ۲هزار متر مکعبی در دره تنگ تیز با هزینه ۱میلیارد و۵۰۰میلیون تومان از دی ماه سال ۹۵ شروع به احداث و تکمیل آن کرده ایم که با بهره برداری از این منبع آبی مشکل آب بالا شهر باشت حل می شود.

این پروژه ۶۰-۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

همچنین گرجی پور عنوان کرد: حتی با بهره برداری از منبع آبی در بالا شهر باشت و مصرف بیش از حد آب در شهرستان  مشکل آبی حل نخواهد شد.

وی افزود: تا مصرف آب بهینه نشود این مشکل در شهرستان وجود دارد .مردم در مصرف آب باید بهینه مصرف کنند.

رئیس آبقای شهرستان باشت تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ مصرف آب جز استان های اول کشور است.

گرجی زاده گفت: آب های زیر زمینی درحال کم شدن است. ۱۰سال مشکل کم آبی در کشور رخ داده است و مردم باید الگوی صحیح مصرف را انجام دهند تا جنگ آب در کشور پایان یابد.

شما به عنوان رئیس آبفا در شهرستان چه کارهایی برای اصلاح الگوی مصرف انجام داده اید؟آیا تاثیر مثبتی صورت گرفته است؟

ما سالانه در مدارس سخنرانی ، بسته های فرهنگی و بروشور  می دهیم و از پایه درحال کار هستیم.روی فیش های آب تبلیغات الگوی صحیح مصرف درج می کنیم،در هفته آب تبلیغات گستره برای اصلاح این مهم انجام می دهیم.

در این سه سال که مشغول به کار در این اداره هستم تاثیرات این کارها مقطعی بوده است.

سالانه چند انشعاب غیر مجاز در شهرستان کشف می کنید؟این افراد از چه قشرهایی هستند؟

در رابطه با انشعابات غیر مجاز آب یکی از مشکلات شهرستان است و پیگیری ها به جد صورت می گیرد،هم اداره آب پیگیر جدی این مهم می باشد و هم دادگستری نامه ارسال کرده و پیگیر هستند که افراد دستگیر شده مجازات بالایی هم خواهند داشت.

سالانه ۴۰-۵۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان باشت کشف و پرونده آنها به دادگستری ارسال می شود از همه قشر فقیر،متوسط و پولدار انشعاب غیر مجاز دارند.

یعقوب گرجی زاده تصریح کرد: امسال نیروهای ما در هر ماه ۱۰ روز به گشت و بازرسی در منازل هستند .افرادی که انشعاب غیر مجاز دارتد به دیگران خیانت می کنند و حق الناس بر گردن آنها است.

وی افزود: انشعابات آب شهرستان باشت قدیمی بوده و لوله کشی آن به سال ها قبل برمی گردد و کشف انشعابات غیر مجاز به سختی یافت می شود.

مسئول آب های فضای سبز در شهرستان چه کسی است؟ هدر رفت آب در فضای سبز بسیار زیاد دیده می شود چرا کسی پیگیر نمی شود؟

آبیاری فضای سبز به عهده شهرداری است.شهرداری برای فضای سبز امتیاز می گیرد و با آن مثل یک شهروند عادی برخورد می شود.

وقتی آب در بلوار ها هدر می رود مردم فکر می کنند هدر رفت این آب ها برعهده آبفای شهری است ولی اینگونه نیست.!

با تفاهم نامه ای که با شهرداری برای فضای سبز گذاشته ایم قرار شده است برای فضای سبز  شهرداری از چاه های آب خود استفاده کند.

نظرات کاربران