تازه های سایت

4. آبان 1396 - 12:12
پنج شنبه ای با شهدا:
شهدای کهگیلویه و بویراحمد که در 4آبان به شهادت رسیدند+تصاویر
کهگیلویه و بویراحمد 1880 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد که امروز4 آبان 13 شهید در این استان به شهادت رسیدند که برخی از این افراد را معرفی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز ، این پایگاه خبری بر اساس برنامه هر هفته خود در پنجشنه آخر هر هفته گزارشی از شهدایی که در چنین روزی متولد یا به شهادت رسیده اند را منتشر می کند امروز نیز 4 آبان ماه روزی است که 13 شهید  در جبهه حق علیه باطل در عملیات های مختلف به شهادت رسیدند که در زیر با  برخی از آنها اشنا می شوید.

 

شهید فتح اله علی پوردمیه

تاریخ تولد :1338/12/01
تاریخ شهادت : 1359/08/04
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص
 
 
تصویر شهید فتح اله علی پوردمیه

زندگی نامه شهید از زبان برادر شهيد فتح الله علي پور

اين شهيد بزرگوار در سال 1/12/1338 در روستاي دومية ؟ باشت در خانواده اي مذهبي و مستضعف بدنيا آمد .
ايشان از همان كودكي علاقة زيادي به دين و انقلاب و امام داشتند و فردي بسيار با ايمان و نماز خوان بوده و هميشه به فاميل و خويشاوندان سر مي زد و احترام خاصي نسبت به بزرگترها و مخصوصاً پدر و مادرش قائل مي شد .
ايشان در تاريخ 4/8/1359 در جادة نورد اهواز از ناحيه قلب مورد هدف قرار گرفته و پس از دو هفته كه در بيمارستان قلب تهران بستري بودند به شهادت مي رسند .

 

عنوان خاطره : خصوصيات اخلاقي شهيد از زبان مادر شهيد
او در خانواده اي مستضعف و مذهبي به دنيا آمد . با رنج فراوان دوره ابتدايي و راهنمايي را سپري كرد . سالي كه ده بزرگ منفجر شده بود . در حال نماز خواندن بود كه به او خبر دادند سراسيمه بعد از نماز به طرف روستاي ده بزرگ حركت كرد و به مجروحان كمك كرد . بسيار خوش اخلاق و مؤدب بود در سال 57 ديپلم گرفت . در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپيمايي ها شركت مي كرد و اعلاميه هاي امام خميني (ره)را پخش مي كرد . او مي گفت در زمان قبل از انقلاب وقتي كه افرادي به مناطق مي آمدند و براي امام حسين روضه خواني مي كردند پيش خود آرزو مي كرديم كه آن موقع زنده بوديم تا در ركابش بجنگيم ، الآن آن روز رسيده و احتياج به همّت مي باشد تا دين او را حفظ كنيم .

 
وصیت نامه شهید علیپور
 

اين عكس را هديه نمودم كه مرا ياد كني                جسد بي روح مرا با نظري شاد كني
اي عكس تو سيماي دل آراي مني                         در نزد عزيزان دل آراي مني
دريا مي خشكه و ريگش مي ماند                        من مي ميرم و عكسم مي ماند
كرمان – پادگان صفرپنج سرآسياب در مورخه 13/11/58  تقديمي به برادر گراميم  
حشمت اله علي پور

فتح اله علي پور

 

عنوان خاطره : خصوصيات اخلاقي شهيد از زبان مادر شهيد

او در خانواده اي مستضعف و مذهبي به دنيا آمد . با رنج فراوان دوره ابتدايي و راهنمايي را سپري كرد .

سالي كه ده بزرگ منفجر شده بود . در حال نماز خواندن بود كه به او خبر دادند سراسيمه بعد از نماز به طرف روستاي ده بزرگ حركت كرد و به مجروحان كمك كرد .

بسيار خوش اخلاق و مؤدب بود در سال 57 ديپلم گرفت . در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپيمايي ها شركت مي كرد .

و اعلاميه هاي امام خميني (ره)را پخش مي كرد . او مي گفت در زمان قبل از انقلاب وقتي كه افرادي به مناطق مي آمدند و براي امام حسين روضه خواني مي كردند پيش خود آرزو مي كرديم كه آن موقع زنده بوديم تا در ركابش بجنگيم ، الآن آن روز رسيده و احتياج به همّت مي باشد تا دين او را حفظ كنيم .

 

عنوان خاطره : خصوصيات اخلاقي شهيد از زبان مادر شهيد

او در خانواده اي مستضعف و مذهبي به دنيا آمد . با رنج فراوان دوره ابتدايي و راهنمايي را سپري كرد .

سالي كه ده بزرگ منفجر شده بود . در حال نماز خواندن بود كه به او خبر دادند سراسيمه بعد از نماز به طرف روستاي ده بزرگ حركت كرد و به مجروحان كمك كرد .

بسيار خوش اخلاق و مؤدب بود در سال 57 ديپلم گرفت . در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپيمايي ها شركت مي كرد .

و اعلاميه هاي امام خميني (ره)را پخش مي كرد . او مي گفت در زمان قبل از انقلاب وقتي كه افرادي به مناطق مي آمدند و براي امام حسين روضه خواني مي كردند پيش خود آرزو مي كرديم كه آن موقع زنده بوديم تا در ركابش بجنگيم ، الآن آن روز رسيده و احتياج به همّت مي باشد تا دين او را حفظ كنيم .

 

شهید هدایت اله حسینی
تاریخ تولد :1347/05/03
تاریخ شهادت : 1366/08/04
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص
 
 
تصویر شهید هدایت اله حسینی

 

زندگینامه شهيد هدايت  حسيني

در سال هزارو سيصدو چهل وچهار در روستاي ...کریک....ديده به جهان گشود دريك خانواده مستضعف و مسلمان بعد از تولد سه ماه وضع زندگي پدر ومادر متلاشي شد وپس از گذشت سه يال پدر ومادر ازهم جدا شدند چهره مظلومانه اي به خود گرفته فردي مذهبي متدين و خلق  خوشي انساني و اسلامي داشت دربرخورد با مردم از يك روحيه بسيار عالي برخوردار بود در روستاي نزديك كمتر كسي وجود دارد كه در روحيه و وضعيت اخلاقي و اسلامي اين فرزند زهري از خوبي يا د نكند.

 

 

شهيد در سن شش سالگي وارد مدرسه گرديد و نسبت بر تمام فرايض ديني درحد بسيار زيادي بود. تا كلاس نهم درس خواند وبه علت شور وشوقي كه به ...........................كتابهاي درسي راكنار گذاشته و كتابهاي ديني مطالعه مي كرد و......................ترك تحصيل كرد واما دررابطه با  انقلاب اسلامي همچون ديگران ............محصل مومن به انقلاب ودر ...............تبليغات نقش به سزايي داشت ومدت ....................در بسيج تلاش وكوشش وسپس بخاطر اينكه احتمال ....................بدون خداحافظي به جبهه اعزام ودرجبهه چندين نامه خداحافظي .......................
ولي در خانه فقط صحبت از شهادت مي كرد.

 

 

شهید عطاءاله مرتضی پورکله گان
تاریخ تولد :1340/09/20
تاریخ شهادت : 1366/08/04

محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص

 

تصویر شهید عطاءاله مرتضی پورکله گان

زندگینامه شهید

بسم رب الشهدا و الصديقين
شمه اي از زندگي نامه پاسدار وظيفه برادر شهيد عطاءالله مرتضي پور فرزند درويشعلي ساكن آبدهگاه سفلي

شهيد عطاءالله مرتضي پور در سال 1340 در خانواده مذهبي و مستضعف، كشاورز در روستاي كله گان،‌توابع باشت ديده به جهان گشود، او زندگي را در خانواده اي فقير و تهيدست، اما مملو از صفا و صميميت شروع كرد، لكن بر اثر فقر مادي و مسائل جانبي ديگر روستا خانواده ايشان مجبور به هجرت به آبدهگاه سفلي گرديد.

شهيد به لحاظ بحراني بودن وضع مالي همپاي پدر و برادر به تأمين امرار معاش و مسكن پرداخت و تا حدودي از مخمصه و معضلات خانواده كاسته شد. شهيد مرتضي پور بنا به فرمايشات حضرت امام خميني در مورد فريضه سوادآموزي لبيك گويان در كلاس نهضت شركت فرمودند و با داشتن استعداد و افكار وسيع و حافظه قوي از نعمت تحصيل علم و دين بهره مند شد.

شهيد در مراسمات و اعياد مذهبي و سوگواري با اشتياق فراوان و مستمر حضور پيدا كرد و با داشتن صوت خدادادي در مراسم  نوحه ها و سرودهاي انقلابي مي خواند و در نهايت برادر شهيدمان جهت اداي خدمت مقدس سربازي بعنوان پاسدار وظيفه به دفاع از مكتب و قرآن و اسلام و مبارزه با صداميان در تاريخ بهمن ماه 1365 عازم جبهه ها شد.

در مدت خدمت سربازي اخلاق و رفتار ايشان مورد رضايت و تحسين فرماندهان جبهه ها بود و بعنوان بلبلي براي رزمندگان در جبهه كردستان بخصوص گردان برادر ارشادي محسوب بود به طوري كه فرمانده و همرزمانش از ايشان تعريف و تمجيد مي كردند،‌اما اين شهيد جوان در مسابقات زندگي با توجه به آيه لايكلف الله نفساً الا وسعها تلاش و كوشش و مبارزه كرد تا اينكه در تاريخ 4/8/66 در نبرد با مزدوران بعثي عراق در جبهه كردستان قله مشرف به سليمانيه(دوقلو) بدست دژخيمان صدام جاني نوكر حلقه به گوش آمريكاي جنايتكار به درجه رفيع شهادت نائل گرديد روحش شاد و راهش پررهرو باد انشاءالله ما ادامه دهندگان شعار اني سلم لمن سالكم و حرب لمن حاربكم اباعبدالله حسين(ع) باشيم. والسلام
روحش شاد و راهش پررهرو باد.

 

 

شهید علی نظر آزاده
تاریخ تولد :1339/01/04
تاریخ شهادت : 1366/08/04
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص
تصویر شهید علی نظر آزاده
 

زندگي نامه شهيد:

 

شهيد دوران کودکي را در زادگاهش سپري کرد و سپس راهي مدرسه شد.
 مدت زماني بعد براي گذران زندگي به کار کشاورزي مشغول گرديد و در جواني ازدواج کرد.
وي جواني خوش قلب و مهربان بود و پيوسته فکر و ذکرش شهادت .
عاقبت روح بي قرارش آهنگ آسمان کرد و به بهشت شتافت.

 وصیت نامه شهید:

 

بسم الله الرحمن الرحيم
وصيت نامه برادر رزمنده عزيز علي نظر آزاده  در مورخه 66/1/20
ولاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون
مپنداريد آنهايي كه شهيد شده اند مرده اند بلكه آنها زنده اند و نزد پروردگار خود روزي مي گيرند .

 

با سلام و درود فراوان بر عرصه پيكارگران راه حق و حقيقت كه عرصه پيكار را بر دشمن تنگ مي كنند و آنها را به جهنم ابدي مي فرستند و با سلام و درود فراوان بر محضر مطلقه پروردگار جهان و ياري كننده مستضعفان دنيا و درهم كوبنده ظلم و ظالمان جهان و با سلام و درود فراوان بر رهبر عزيزم كه بنيانگذار دين اسلام بوده و هميشه هست تا ظهور بقية الله الاعظم .با سلام و درود فراوان بر سنگرنشينان جبهه حق و حقيقت كه دارند .

 

با دشمن اسلام مي جنگند تا راه كربلاي معلاي حسيني را باز كنند براي چشم انتظاران مسلمان ايران يكي از فرازهاي پرشكوه ترين بنده اين است كه عشق و علاقه شديدي به شهادت دارم دنيا بداند كه ما پيرو آن امتي هستيم كه با طفل شيرخواره اش به شهادت رسيد . من خدا را شكر مي كنم كه اول كار انسان سعادت و پايان كارش را شهادت قرار داد.

 

ان الحسين مصباح الهدي و سفينة النجات . شهادت چيزي است كه انسان بايد هميشه در آغوش خود بگيرد من از خداوند مي خواهم با نوشيدن اين شربت مسرت آميز پرونده زندگي من بسته شود ما بايد مثل حسين به شهادت برسيم.

 

 زنده را زنده نخواند بلكه مرگ از پي اوست  
                   بلكه زنده است شهيدي كه حياتش زقفاست

 انسان بهتر به همين زوديها به شهادت برسد هميشه مرگ از پي مان است بهتر است كه در راه حسين به شهادت برسيم . پدر و مادر عزيزم شرح حالتان را بنويسم . شرح حالتان را بعنوان مردي همچون حسين (ع) و زني از زنان قهرمان همچون زهرا(س) بنويسم .

 

بنده در برابر شما همچون شيء نمي ارزم چون كه شماها بوديد كه بنده را تا به اينجا رسانديد و حالا من وصيت مي كنم كه من را ببخشيد و حلال بكنيد . من از خدا مي خواهم كه برادرانم همچون خودم در راه خدا بجنگند تا در جوار خدا بنده خوبي براي خداوند باشند .

 

به تمامي برادران و خواهران و همسرم سلام گرم خالصانه خودم را نثار جانتان مي كنم .

 

برادران عزيزم جبهه حسين را خالي نگذاريد شهادت طلب باشيد. پدربزرگوارم اميدوارم كه مرا حلال كنيد مادر مهربانم اميدوارم كه مرا ببخشيد و حلال بكنيد چون كه شماها خيلي حق به [گردن] من داريد . همسر عزيزم مرا حلال كنيد يك شعر براي همسرم :

اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است
                                       ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شماها همچون زينب باشيد هنگام شهادتم صورت خود را نخراشيد، گريه نكنيد چون كه شهيد در پيشگاه خدا اجر عظيمي دارد . تمامي اقوام را سلام مي رسانم .
ديگر مزاحم شماها نمي شوم بلكه اين است كه هزار تومان مهريه همسرم مي باشد آن را بپردازيد تا همسرم راضي شود.

 

تمامي فقيران را كمك كنيد صدقه، خمس و زكات همه را بدهيد ديگر اينكه براي بنده هزار تومان به فقرا بپردازيد حتماً بپردازيد ادامه دهنده راه شهدا باشيد. عمويان را سلام مي رسانم از عمويان مي خواهم پدرم را كمك كنيد.

به اميد پيروزي رزمندگان اسلام در جبهه هاي حق عليه باطل

نظرات کاربران