تازه های سایت

20. تير 1401 - 14:29
طی جلسه ای صورت گرفت:
در شورای امر به معروف و نهی از منکر باشت چه گذشت/استفاده از ظرفیت معتمدین و گروه‌های جهادی
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان باشت در روز سه‌شنبه ۲۰تیر با حضور" حجت الاسلام و المسلمین گنجه ای امام جمعه باشت" رئیس شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر،" "سرهنگ غلامشاهی جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر "و نیز اعضای این شورا در دفتر امام جمعه شهرستان باشت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین امید گنجه ای در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت؛رعایت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یک وظیفه عمومی و همگانی است، که همه ما در هر جایگاهی قرار داریم باید نسبت به اجرایی کردن این مهم جدیت ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر باشت افزود؛تنها عضو بودن در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کافی نیست بلکه باید ترویج، توسعه و عمل به این فریضه مهم و واجب باید در دستور کار همه ماها باشد.

امام جمعه شهرستان باشت بیان کرد:تشكيل منظم جلسات شوراي امر به معروف و نهي از منكر، آموزش امر به معروف و نهي از منكر براي کارکنان، نشست هاي اعتقادي و معنوي براي كارمندان، برگزاري کارگاه با محوريت امر به معروف و نهي از منكر، در سطح شهرستان را از برنامه هايی عنوان کرد که برای ارتقاء هرچه بیشتر و بهتر جایگاه خطیر، امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان مفید است.

وی تصریح کرد ؛فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ سازی شود ، و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.
سرهنگ غلامشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت و جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: باید از ظرفیت های و پتانسیل معتمدین و ریش سفیدان و طایفه ها در انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

وی افزود:یک کار خلاقانه دیگری که می توان در سطح شهرستان آن را به کار گرفت ،استفاده از ظرفیت گروههای جهادی است که همانطور که در ایام کرونا به میدان آمدند و در تولید ماسک کمک کردند برای تولید چادر نیز از این ظرفیت ها استفاده کرد.

غلام شاهی با بیان اینکه کسانی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند باید خود الگو در این فریضه باشند، افزود: اگر به موضوع امربه معروف و نهی از منکر گسترده نگاه کرده و دستورات آن را اجرا کنیم امورات دیگر نیز به پیرو این امر اصلاح می شود.

نظرات کاربران