تازه های سایت

28. تير 1401 - 21:29
در نشست شورای برنامه ریزی باشت مطرح شد
نماینده باشت:مدیران پاسخگوی برگشت اعتبارات پروژه های باشت باشند/گرامی: در باشت کل زن نداریم/بی اخلاقی رسانه ها را تحویل دادم
نشست شورای برنامه ریزی شهرستان باشت برگزار شد تا در این نشست نماینده این شهرستان در مجلس از بازگشت اعتبارات گلایه کند و گرامی فرماندار از نبود کل زن بگوید .

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:نادر گرامی فرماندار باشت در این جلسه گفت: ما آمده ایم که در راستای اهداف دولت خدمتگزار آقای رئیسی و حمایت مجلس انقلابی به مردم خدمت کنیم و پیشنهاد می کنیم که اعتبارات و بودجه را در اختیار فرمانداران هر شهرستان قرار دهند تا بر اساس انعطاف لازم آن را هزینه کنیم.

وی اظهار داشت:شهرستان باشت در سال۱۳۱۲بخشداری داشته است ،ودر زمان سید قدرت حسینی نماینده اسبق این بخش تبدیل به شهرستان شد،که بعضی از ادارات ما از لحاظ ساختمانی و ساختمان ادارات کافی را ندارند،در سال ۹۰پروژه ساختمان ادارات باشت راه اندازی شده که هنوز این موضوع ادامه دارد و تکمیل نشده است و لازم است که این پروژه به سرانجام برسد .

گرامی تصریح کرد:این ساختمان بعدا از ده سال و سر در گمی ادارات ما اعتبار لازم برای این پروژه ۹میلیارد است ، ساختمان فعلی فرمانداری مربوط به آموزش و پرورش است که چند بار هم نامه زدند که این ساختمان را واگذار کنید‌.

وی ابراز داشت:تمام اعتباراتی که اختصاص داده می شود ،می گویند مربوط به سالهای گذشته است ،من نمی دانم این بدهکاری سالهای گذشته کی باید تسویه حساب شود.

فرماندار باشت گفت: برای راه اندازی و استقرار بعضی از ادارات مثل اداره ثبت و اسناد نیاز به زیر ساخت های لازم است که جا دارد ،همه پای کار بیایند تا این اداره مستقر شود، اداره ثبت و اسناد و اداره دارایی از نیازهای اولیه و اساسی و مطالبات به حق مردم است که باید جهت خدمت رسانی به مردم هر چه زودتر در این شهرستان مستقر شود.

رئیس شورای تامین شهرستان باشت در ادامه افزود: توقعات مردم از دولت آیت الله رئیسی بیشتر از سایر دولت ها است در این شهرستان مشکلات زیادی است که در بحث انعطاف پذیری بودجه برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

گرامی بیان کرد : بعضی از ادارات ما برای کار و اجرایی برنامه های فرهنگی نیاز به بودجه کافی دارند که در بعضی از ادارات ما این موضوع به یک معضل تبدیل شده است و جا دارد که این موضوع بررسی شود.

فرماندار باشت گفت: اعبتارات ملی و محرومیت زدایی که به استان اختصاص داده می شود باید از طرف مدیران کل به اطلاع فرمانداران استان برسد که در همان راستا و هدف خواسته شده انجام شود و باید ذکر شود که پروژه های اولویت دار اعتبارات بیشتری اختصاص داده شود.

نماینده ارشد دولت در شهرستان باشت گفت: تکمیل اماکن متبرکه در سطح شهرستان و سالن ورزشی تکیه اعتبارات خوبی به آنها اختصاص داده شده است که باید با یک برنامه ریزی دقیق این اعتبارات هزینه و پیشرفت لازم را داشته باشند.

گرامی گفت:متاسفانه ما کل زن نداریم ،کار بخوبی صورت می گیرد و به بهترین نحوه نیز انجام می گیرد اما اطلا رسانی خوبی صورت نمی گیرد در حالی که دیگران از کاه خود کوه می ساختند و این ارتباط باید بین مدیران و رسانه ها و فعالان عرصه مجازی شکل بگیرد.

فرماندار باشت بیان داشت:در خواست مردم در قسمت مرکزی باشت مربوط به ایجاد کانالهای تأمین آب کشاورزی است که نیاز به اعتبارات لازم است و جا دارد که همکاری ها لازم با ما در این رابطه انجام شود.

گرامی تصریح کرد:جا دارد از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت تشکر ویژه ای داشته باشم که در تمام مراحل پای کار بودند و هستند.

مدیر عامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :مطالعات سد آبدهگاه در شهرستان باشت به اتمام رسیده است که مدل این سد مثل سد سقاوه می باشد که حدود ۳میلیون متر مکعب آب را می تواند ذخیره کند و حدود چهارصد هکتار زمین را آبرسانی می کند.

آرش مصلح در ادامه افزود :بهترین مژده برای مردم باشت تامین آب آشامیدنی اختصاص حدود سیصد میلیارد برای آب پایدار و آشامیدنی در منطقه باشت است که حداقل تا بیست سال آینده تنش کم آبی را در باشت نخواهیم داشت .
سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان باشت گفت ؛از تمام کسانی که در این کمیته حضور دارند و بودجه ای را به این شهرستان اختصاص داده اند تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود:از نماینده توقع داشته باشید که نظارت کلی بر امورات داشته باشد اما با این وجود ما برای مطالبات مردم به صورت ریز و درشت وارد می شویم، برای تلاش جهت رفع مشکلات مردم شب و روز نداریم.
وی گفت:دلم می سوزد برای باشت که زیر سایه گچساران گم شد،زمانی که دلار ارزان بود و تجهیزات ارزان بود می توانستند ادارات فاقد ساختمان را برایشان بسازند اما اینکار را نکردند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:هر گونه اعتبار و پول گرفتن باید بر مبنای توسعه دو شهرستان باشد تا در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرند. ما نباید مبنای کار را برای ماندن در دوره های مختلف قرار بدهیم،ما باید کار را انجام دهیم و پروژه را تکمیل کنیم بگذارید در زمان فرد دیگری قیچی بخورد.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ابراز داشت : باید از ظرفیت های بودجه و اعتبارات در سال ۱۴۰۱ استفاده کنیم از آقای شهابی و فرماندار باشت انتظار داریم که تبصره ها را مطالعه کنند و جدول کشی کنند و تخصیص ها را با برنامه ریزی دقیقی هزینه کنند چون ما تا چند ماه دیگری باید در ۱۴۰۲بودجه را بررسی کنیم.

حسینی پور خطاب به مدیران باشتی گفت:از همین الان یک برنامه ای از پروژه های حیطه اختیارات خود تهیه کنید ودر اختیار بنده قرار دهید تا از چگونگی روند کار در پروژه های عمرانی و فرهنگی و... در باشت با خبر شوم و این گزارش کار را مدیران می خواهم ،در این شهرستان این را می گویم که مدیران گچساران نیز هم بشنوند آن مدیری که از طرف من و دفتر من بیشترین نامه را دریافت کند که مشکلات مردم را پیگیری نکرده است کمترین امتیاز به این مدیر اختصاص داده می شود.

سید ناصر حسینی پور تصریح کرد:در حوزه امنیتی و تجهیز دوربین های شهری در کشور ورود کردیم و داریم انجام می دهیم .

وی گفت: من دوست ندارم بیشتر کارهایم را رسانه ای کنم ولی در این دنیای بی اخلاقی رسانه ای ،فحش و تحقیر و که به ۳۸۰برگ می رسید در اختیار دادستان شهرستان گچساران قرار گرفته است چون بعضی واقعا شور این تحقیر و بی اخلاقی را درآورده اند.

حسینی پور بیان کرد:جناب فرماندار عملکرد حوزه مدیریتی شهرستان را باید مورد ارزیابی قرار دهد و هر چند ماه یکبار از مدیران گزارش کار دریافت کند تا بودجه برگشت نخوردن بعضی از آقایان در ماده ۲۳کوتاهی کردند،و کسی هم آنها را بازخواست نکرد.

نماینده گچساران و باشت گفت: آقایان باید جواب بدهند که چرا پروژه های بزرگ و حیاتی مردم برگشت خورده است.

حسینی پور گفت: اختصاص بودجه برای مشکلات ورزش در باشت در اولویت قرارگیرد چون ورزش باشت ورزش توانایی هست و مدیر توانایی دارد باید در اولویت اختصاص بودجه و اعتبارات قرار گیرد.

وی گفت:شهرداری باشت مظلوم است و باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد .

نظرات کاربران