تازه های سایت

31. تير 1401 - 10:51
توضیحات رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت در مورد مرکبات بهره عنا/خسارتی به درختان وارد نشده است
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت نسبت به پیدا شدن آفت درختان بلوط در مرکبات روستای بهره عنا واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:در پی خبری که از این پایگاه خبری مبنی بر پیدا شدن آفت درختان بلوط در مرکبات روستای بهره عنا در بخش بوستان شهرستان باشت توضیحاتی ارایه داد.

محمد انصاری در گفتگو با این پایگاه خبری گفت:در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه افت برگخوار و جوانه خوار بلوط در مرکبات و باغات لیمو ی روستای بهره عنا مشاهده شده است بالا فاصله کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت این اداره برای بررسی به منطقه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود؛با توجه به اینکه مرکبات و باغات لیمو نزدیک به درختان بلوط هست طبیعی می باشد که این نوع آفات بر روی درختان مشاهده شود اما تاکنون خساراتی را به باغات مرکبات بهره عنا وارد نکرده است.

انصاری تصریح کرد؛ کارکنان خدوم جهادکشاورزی شهرستان از باغات بهره عنا و چاه تلخ چم بلبل بازدید کردند و تا کنون هیچگونه خسارتی توسط این افت به باغات مرکبات وارد نکرده است و همچنین از زمان وجود این افت در شهرستان باشت ،باغات شهرستان بصورت روزانه توسط کارشناسان جهادکشاورزی رصد و پایش می شوند و تا کنون گزارشی از خسارت این افت به باغات گزارش نشده است.

وی بیان کرد:از همه کشاورزان و باغداران شهرستان انتظار داریم بصورت مرتب مزارع و باغات خود را رصد کنند و درصورت خسارت احتمالی این افت با شماره تلفن های ۰۹۱۷۸۵۶۵۰۴۸و ۰۹۱۷۶۲۶۱۷۱۱تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران