تازه های سایت

11. شهريور 1401 - 13:52
با پیگیری نماینده گچساران و باشت صورت گرفت:
آغاز بهسازی جاده رود رونه باشت+تصاویر
جاده دسترسی به رود روانه در حال بهسازی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:رحیم خردمندگفت: این جاده به طول ۲ کیلومتر و با ۱۰ میلیارد ریال بودجه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری زیرسازی می شود.

وی با قدردانی از تلاش های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اعتبار این طرح تاکید کرد: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای آسفالت جاده مذکور نیاز است که امیدواریم با مساعدت مسئولان بودجه مورد نیاز آن تامین شود.

مسیر ناهموار جاده دسترسی به رود رونه از گلایه های همیشگی گردشگران در این منطقه بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان های گچساران و باشت تاکید کرد: عملیات اجرایی سنگفرش منطقه گردشگری رود رونه به میزان ۶۰۰ مترمربع با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی نیز در سال گذشته انجام شده است.

خردمند عنوان کرد: پیش از این امکاناتی نظیرآلاچیق ،سکوهای نشیمن ، سرویس های بهداشتی و مخازن ذخیره آب در منطقه گردشگری رود رونه هزینه شده بود.

وی ابراز داشت: اردوگاه گردشگری رود رونه در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع با داشتن آب و هوایی مطلوب در نزدیکی مناطق گرمسیری جنوب کشور سالیانه پذیرای هزاران نفر گردشگر است.

خردمند با اشاره به نزدیکی سواحل زیبای رودرونه در نزدیکی شهر باشت و قرار داشتن در مسیر استان های جنوبی خوزستان و بوشهر به فارس عنوان کرد: این منطقه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان است.

منطقه گردشگری رود رونه با آمیزه‌ای از طبیعت بکر در سایه سار جنگل‌های بلوط و بادام، بناهای تاریخی، منظرگاهی بدیع و رنگ کمانی از جاذبه‌های طبیعی است در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و در ۱۰ کیلومتری شهر باشت قرار دارد.

سواحل زیبای رودرونه شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با محیطی مفرح، طبیعتی زیبا و آب و هوایی دلپذیر بهشت گردشگری نوروزی در این استان بشمار می رود که سالانه مقصد گردشگران پرشماری است.

این تفرجگاه دلنشین در نزدیکی جاده ارتباطی استان های جنوبی کشور به فارس افزون براینکه محیطی دنج و رویایی برای زدودن گرد و خاک خستگی مسافران است مقصد بسیاری از گردشگران در فصول بهار و تابستان محسوب می شود.

منبع ایرنا

نظرات کاربران