تازه های سایت

21. فروردين 1403 - 15:40
در جمع خبرنگاران مطرح شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 1403 سال جهش و تحول طرح‌های اقتصادی و عمرانی است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۴۰۳ سال جهش و تحول در طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان است.

به گزارش باشت نیوز؛سیدعلی احمدزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حقیقتاً دولت سیزدهم میراث‌دار کار‌های انجام نشده گذشته است، گفت: جمعیت عشایری استان ۱۲ هزار خانوار با جمعیت ۷۲ هزار نفر است و جاده‌های عشایری در زمان بارندگی‌ها آسیب‌پذیر و عشایر با مشکلاتی جدی مواجه می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به مناطق دور افتاده را مورد تأکید قرار داد و افزود: قبل از دولت سیزدهم بسیاری از جاده‌های آنتنی یک کیلومتری در روستا‌های دارای ۲۰ خانوار و ۵۰ خانوار مورد توجه قرار نگرفته بودند.
وی بیان کرد: در یکی از مناطق محروم و دورأفتاده استان دیدن صحنه‌هایی از فقر، محرومیت و مشکلات مردم مرا رنجاند. بعد عده‌ای انتقاد کردند که چرا من تا این حد نگران و ناراحت شدم و همین‌ها کسانی بودند که در گذشته باید برای این مناطق محروم کار‌هایی انجام می‌دادند؛ ولی ندادند و ما میراث‌دار اقدامات صورت نگرفته گذشته هستیم.
احمدزاده با بیان اینکه دولت با حجم زیادی در جاده‌های پرحادثه استان کهگیلویه و بویراحمد کار انجام می‌دهد، گفت: پل روستای شهید طیب بر روی رودخانه مارون احداث و به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد که مردم برای عبور از رودسمه در دیشموک تلفات جانی می‌دادند که بر روی این رودخانه پل احداث کردیم و به زودی افتتاح می‌شود.
استاندار عنوان کرد بر روی رودخانه خراسان پل در حال احداث است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
احمدزاده یادآور شد در منطقه بیدانجیر پشته زیلایی چرام، پل بر روی رودخانه در حال احداث است و به زودی تکمیل می‌شود و در منطقه موگر شهرستان لنده هفت نفر جان خود را از دست دادند و به دره وحشت نام‌گذاری شده بود که پل وحدت در این منطقه در حال احداث است.
وی اظهار داشت که امسال از مشکلاتی در مناطقی مردم از گرگر استفاده می‌کردند و انگشتان دست آن‌ها قطع می‌شد یا در عبور از رودخانه جان خود را از دست می‌دادند عبور خواهیم کرد.
احمدزاده ادامه داد دیگر این صحنه‌های تلخ را برای همیشه جمع می‌کنیم این کار‌ها را دولت‌های گذشته می‌توانستند انجام دهند بخشی از ناترازی پیشرفت در استان ما ناشی از گذشته است اگر در گذشته حتی برخی از این کار‌ها انجام می‌شد، امروز این حجم مشکلات را نداشتیم.
استاندار عنوان کرد در دولت سیزدهم یک مرحله هفت هزار میلیارد تومان و در سفر دور دوم ۱۳ هزار میلیارد تومان تنها برای حوزه زیرساخت این استان اختصاص داده شد.
وی گفت: این میزان اعتبار برای رفع زیرساخت‌های راه و آب است و جدای از طرح‌های گازرسانی و سدسازی است در کدام دولت‌ها سراغ دارید این میزان اعتبار داده شده است.
احمدزاده گفت که امسال این اعتبارات به استان تزریق می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که بسیج و سپاه سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت زدایی به ۹۱ روستا آبرسانی کردند.
وی افزود: سال گذشته طرح گازرسانی تنگ تامرادی کلنگ‌زنی شد و در مدت چند ماه ۶ روستا گازرسانی شدند، مدرسه داشتیم از گذشته که ۱۳ سال به بهره‌برداری نرسیده بود اما مشابه همان مدرسه در دولت سیزدهم طی مدت ۶ ماه ساخته و به بهره‌برداری رسید.
استاندار بیان کرد: اینکه میراث دار این هستیم که در گذشته کم کار شده واقعیتی است که قابل انکار نیست.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در گذشته در حوادث جاده‌ای تلفات زیادی داشتیم با اینکه حجم تردد‌ها افزایش یافت اما چندین نقطه حادثه خیز در مناطق مختلف استان از جمله تونل گل‌زردی و محور یاسوج به اصفهان را اصلاح و حوادث را کاهش دادیم.
وی گفت: فقط ۴۷ کیلومتر نیوجرسی در استان کهگیلویه و بویراحمد کار شده تا تصادفات رو در رو کاهش یابد در حالی که در گذشته می‌شد این اقدامات را انجام داد.
استاندار عنوان کرد: اراده دولت این است که وضع استان کهگیلویه و بویراحمد در زیرساخت‌ها تغییر کند و شاهد بودیم که سال گذشته طرح‌های زیاد و متعددی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، بهداشت و درمان، فرهنگی، گردشگری و خدمات در دهه فجر و هفته دولت افتتاح شدند.
احمدزاده یادآور شد: همچنین چندین برابر طرح‌های افتتاح شده با درصد‌های مختلف پیشرفت فیزیکی در دست اجرا داریم.

انتهای خبر/

نظرات کاربران