تازه های سایت

16. مرداد 1393 - 20:36
یادداشت// به بهانه روز خبرنگار:
خبرنگاران، سربازان جبهه فرهنگی و رزمندگان عرصه جنگ نرم هستند
نویسنده: 
فاضل کامران
خبرنگاران، سربازان جبهه فرهنگی و رزمندگان عرصه جنگ نرم هستند که با سلاح قلم به مقابله با تهاجم فرهنگی می روند و در این راه هرخطری را بجان خریده و دلاورانه با ناآگاهی ها می جنگند.

به گزارش خامی، خبرنگاری بدون تردید کاری دشوار و توام با سختی ها و مرارت های گوناگون می باشد و کسانی در این حرفه ماندگار می شوند که با پای افزاری از عشق گام در این مسیر نهاده باشند زیرا تمام مسایل و مشکلات این عرصه تنها به مدد عشق قابل تحمل است.

 عشق و تعهد به قلم و نگارش و رسالت خطیر و مقدس خبرنگاری است که باعث می شود خبرنگاران این مسئولیت سنگین را آنهم بدون کوچک ترین چشمداشت مادی به دوش بکشند و عجیب نیست که عده ای پا در حرفه ای گذاشته اند که هم پرمسئولیت است و هم پرزحمت ودر عین حال جزو مشاغل سخت  محسوب می شود.

 خبرنگاران، سربازان جبهه فرهنگی و رزمندگان عرصه جنگ نرم هستند که با سلاح قلم به مقابله با تهاجم فرهنگی می روند و در این راه هرخطری را بجان خریده و دلاورانه با ناآگاهی ها می جنگند.

روز خبرنگار یادآور لزوم پاسداشت روایتگران صادق و شرافتمند دیروز و امروز و فرداست و راستی که آینده بر پایه مرکب قلم خبرنگاران نگاشته شده و گذشته از دریچه نگاه موثر ایشان مستند شده و به ثبت می رسد.

امروز کارکرد رسانه های متعهد، بیداری بخشی و بصیرت افزایی است. پراکندن معرفت در هوای جامعه بی گمان رسالت نخستین جامعه خبری کشور است.

روز "خبرنگار" در حقیقت روز پاسداشت زحمات انسان های متعهد و شجاعی است که برای دسترسی به تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند و در این راه گاه حتی جان ؛ آبرو ، وسیله و امکانات خویش را به خطر می اندازند تا رسالت اطلاع رسانی صحیح را به انجام رسانند و زوایای تاریک و مبهم و گاه عریان ؛ تلخ و شیرین حوادث و وقایعی را که در جامعه می گذرد بیان کنند و به تصویر کشند.

روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است كه برای بازگویی حقائق ، پرچم مقدس اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.

این روز فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسانهای فرهیخته ای همچون شهید محمود صارمی، شهید رهبر و دیگران كه در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم جانان كردند و  مناسبتی است مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز كشورمان كه با تیغ برّان قلم ، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به كارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده اند.

۱۷مرداد ماه هر سال یادمان قداست اندیشه، روز پاسداشت قلم و ثبت حرمت عشق است. یادآور مجاهدت رسانه ای زنان و مردان نیک اندیش و خداجویی است که پیغامبران خبرند و راویان خطر. آن ها که چونان خون نگار شهید «محمود صارمی» عزیز و ده ها خبرنگار آزاده و ایثارگری که در راه ثبت دلاوری و مظلومیت ایران اسلامی و مردمان پاک نهادش از بذل جان و مال خویش دریغ نورزیدند و با همه وجود برای روایت صادقانه آرمان آزادی و حقیقت تلاش و همت مضاعف به خرج دادند.

این پایگاه خبری؛ ضمن ادای احترام به همه شهیدان سرافراز و فعال عرصه اطلاع ‌رسانی کشورمان به ویژه خون نگاران شهید کهگیلویه و بویراحمدی، بدینوسیله فرا رسیـدن۱۷مرداد مـاه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را به صاحبان اندیشه، اصحاب قلم، ارباب جراید و راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، جامعه متعهد خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بالاخص خبرنگاران شهرستان باشت تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت روز افزون ایشان را از درگاه حضرت حق خواستار است.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

آفرین به این ادبیات و قلم

نظرات کاربران