تازه های سایت

15. بهمن 1394 - 8:27
بوی گل انقلاب
نویسنده: 
پژمان عوض پور
در ایران بوی گل انقلاب اسلامی پیچید و دنیا را عطراگین ساخت و سرآغاز حرکتی شد برای ملت‌های مظلوم که می‌خواهند از چنگال ظلم رهای یابند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، پژمان عوض پور در یادداشتی نوشت: در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. بهمن ماه بود که سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

از این رو «۲۲ بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

 

نهضت ایران اسلامی به رهبری امام امت سراغاز حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک سو معادلات سیاسی دنیای استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر، یکی از استوار‌ترین رژیمهای وابسته به غرب را ریشه کن ساخت خمینی کبیر با خواست واراده پولادی مردم اسلامی تحولی عظیم به وجود آوردند و یک بار دیگر اسلام را به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح کرد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو و ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیم های وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد.

بوی گل انقلاب اسلامی پیچید ودنیا را عطراگین ساخت و سرآغاز حرکتی شد برای ملت‌های مظلوم که می‌خواهند ازچنگال ظلم  رهای یابند.

 

امام خمینی (ره) ویژگی‌های ناب و اصیل انقلاب اسلامی را که برگرفته از مکتب ناب اهل بیت می‌باشد نظیر، غایت‏گرا و آرمانگرا و اسلامگرا و عالمگیر و جهان‏شمول و بی نظیر را هدایت گرداند و به بار نشاند و تحولى شگرف در عرصه روابط بین‏ الملل و در معادلات سیاسى دولتهاى جهان پدید آورد.

 

این رهبر آسمانی انقلابى را بنیان نهاد که بسان تیغى دو لبه همزمان علیه غرب و کل دنیای استکبار به کارگرفته شد. بدون انکه نیازی به شرق یا غرب داشته باشد.

ویژگی خاص انقلاب اسلامی که با دیگر ملت‌ها متمایز می‌سازد ویژگیست که با محاسبات علمی و تجربی، محاسبه نمی‌شود. بر اساس این مؤلفه خدای متعال امداد‌های غیبی خود را بر کسانی که صادقانه و مخلصانه این انقلاب را یاری کنند، فرو می‌فرستد و آنان را شکست ناپذیر می‌گرداندو «اسلامی بودن» فصل ممیزوخاص انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان است.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران