تازه های سایت

29. بهمن 1394 - 14:51
شهرم یک هوای تازه می خواهد
برای پیشرفت و توسعه عزتمند شهرها و روستاها و مزارع مان به هوای تازه ای برای تنفس، نشاط و سرزندگی با رایحه برادری اسلامی و ترحم به یکدیگر احتیاج داریم.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین این پایگاه خبری است است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

 

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، این روزها در صحبت‌های اکثر سخنرانان شنیده میشود که مشکلات منطقه گچساران و باشت را بیکاری و فقر و... را عنوان می‌کنند و راه حل‌های این مشکلات را افزایش اشتغال با سرمایه گذاری بیشتر، افزایش بودجه‌های سنواتی و جذب امکانات بیشتر عنوان می نمایند.

 

اما سوال مهم و استراتژیک در حوزه انتخابات شهرستان‌های گچساران و باشت این است که ریشه این مشکلات کجاست؟ چرا در طول سالیان گذشته علی‌رغم تلاش‌های فراوان همه نمایندگان محترم ادوار مختلف و مسئولین ذیربط گشایش اساسی در مشکلات مردم دیده نشده است؟ به راستی ریشه و منشاء اصلی مشکلات در کجا قرار دارد؟

 

فرض کنید بتوانیم چند برابر بودجه فعلی را در این دو شهرستان جذب وخرج کنیم آیا مشکلات حل خواهد شد؟ آیا ساز و کار و امکانات لازم برای جذب اعتبارات وجود دارد؟
اگر ادعا می‌شود که بسترها وزمینه‌های لازم برای جذب و هزینه کرد بودجه وجود دارد لطفاً بفرمایند این زمینه‌ها چیستند و در کجا و کی ایجاد شده‌اند؟ با فرض نامحدود بودن تخصیص اعتبارات و بودجه سوال مهم دیگر این است که ظرفیت جذب بودجه در یک سال در این دو شهرستان چقدر است و برای خروج از محرومیت چقدر باید باشد ؟

 

واقعیت این است که با اهداء چند دستگاه بخاری و احداث زمین فوتبال و افتتاح لوله گاز نمی‌توان ادعا کرد که در حل مشکلات مردم قدم اساسی برداشته شده است.
اما مشکل اصلی منطقه کجاست؟ و در چه چیزی ریشه دارد؟ امروز پاسخ به این سوال در هیاهوی تبلیغات و شعار ها و وعده‌های بعضاً غیر عملی در حال محو شدن است. ریشه مشکلات در نوع نگاه و نحوه نگرش سیاسی اقتصادی و البته فرهنگی این دوستان و عزیزان دارد.

 

برادر عزیزی که خود رااز همه بالاتر می‌پندارد ونمایندگی مجلس شورای اسلامی را حق مسلم خود و دیگران را در اصل خلقت پایین‌تر می‌شمارد و در ذهن خودش ، خودش و خانواده‌اش را برترین فرض کرده است وبه اشتباه تصور می‌کند که خانواده او نماینده پرور هستند و همیشه باید سکان سیاسی منطقه در دستان او و یا هم فامیلی‌اش باشد چگونه می‌تواند توسعه پایدار و همه جانبه را در منطقه پایه ریزی نماید؟ او به فکر منافع خویش و دوستان سیاسی در مرکز است؟ او امروز چشم به مجلس برای انجام منویات توسعه طلبانه برخی ازاصلاح طلبان دوخته است. حضور پیمانکاران و تجاراقتصادی به صورت تکراری در گردهمایی‌هایش حکایت از ماهیت نیت آنان دارد. با این نگرش و تفکر نبایستی امیدوار باشیم که بتوانیم امیدی به حل اساسی و ریشه ای مشکلات منطقه داشته باشیم. آنها بیشتر در فکرتامین منافع و ترویج «منیت» خودشان هستند و خود را برتر می‌دانند.

 

راه حل مشکلات با توسعه یکپارچه و متوازن با تمرکز بر مزیت صنعت نفت وگاز ، پتروشیمی و کشاورزی با همدلی ، دگردوستی ، همفکری ، ترحم به یکدیگر و در یک کلام برادری است . اینکه مشکل مردم را مشکل خودمان بدانیم وبرای حل آن قدم برداریم و به جای غرور و خودخواهی آنگونه که حضرت امام (ره)فرمودند مردم را ولی نعمت خود بدانیم .
درود بر همه آنانی که پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را شنیده اند و چگونگی نحوه اعتماد به لیست‌های انتخاباتی را درک کرده اند.
درود بر پیروان راستین امام شهدا و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) ، درود بر آنانکه فتنه را با جان و دل خود قبول ندارند و با عملشان آن را محکوم کرده‌اند.
درود بر آنان که با حفظ اصول انقلاب پاسدار حرمت خون شهیدانند.

 

آری برای پیشرفت و توسعه عزتمند شهرها و روستاها و مزارع مان به هوای تازه ای برای تنفس ، نشاط و سرزندگی با رایحه برادری اسلامی و ترحم به یکدیگر احتیاج داریم.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

احسنت !!!
سونامی مهندس فولادی وندا در راه است
اولا اگر مرد بودی اسم خودت رو میگفتی 2. نویسنده محترم لازم از خواب زمستانی بیدار شود که واقعیت را نمیبیند 3. به مقدس ترین مقدساتت قسم خودتم میدونی تاجگردون تو این چهار سال به اندازه 30 سال پیش کار کرده فقط چشم دیدن را ندارید 4 بر طبل اصولگرایی میکوبید ولی به هیچ اصولی پایبند نیستید 5 قبلا میگفتند باشت مکان ورزشی و پارک ندارد و قبرستان شده محل تجمع شبانه جوانان حالا با زدن این همه پارک و مکان های ورزشی باز هم نق میزنید 6 برای اوردن کارخونه که شما در سالیان قبل هیچ کار نکردین سرمایه گذار و زیر ساخت میخواد که سرمایه گذار اومد حداقل دلش خوش باشه که کجا سرمایه گزاری میکنه باشت زیر ساخت کافی نداره یه دونه کارخونه بزنی برق شهر قطع میشه که شما نویسنده محترم فکر نکنم این چیز ها رو بدانید 7 مشکل فکرهای بسته این است که زبانشان همیشه دراز است
همایش تاریخی طایفه بزرگ گشین،جمعه ۳۰بهمن ساعت۳بعدازظهر وعده ما محله قدم آباد،منتظرحضور سبزتان هستیم
هوای تازه با فولادی که نمیتونه جلو یه جمع 5 نفری صحبت کنه؟؟؟!!
شهرم یه عقب گرد طولانی با فولادی میخواد!!!!
تو که از فولادی هیچی نمی دونی پای صحبتش بنشین تا بفهمی می تونه صحبت کنه یا نه
پارک های تاجگردون فقط برای قلیان میوه ای جوانان خوبه نه شکم کسی را پر می کنه و نه درد کسی را دوا می کنه
آفرین !!!
تحلیل واقع بینانه ای است. بایستی مشکلات مردم را ریشه ای حل کنیم.
درود بر نویسنده محترم واقعا متأسفم برای مردمی که هنوز اسیر خان و خان بازی اند! محرومیت منطقه اول باید از ذهن مردم پاک شود که گویا پاک شدنی نیست.

نظرات کاربران