تازه های سایت

30. ارديبهشت 1395 - 10:13
کاش باشت هم شهر بازی داشت ...
تنها پارک شهر باشت مملو از جمعیت/پارک باوی جوابگوی جمعیت باشت نیست
نویسنده: 
فاضل کامران
تنها پارک شهر باشت در این روزهای نسبتاً گرم خصوصاً در شبها مملو از جمعیتی می شود که برای فرار از گرما و استراحتی چند ساعته به دل این فضاهای سبز پناه می برند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، در هر دوره زمانی از تاریخ، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، نیازها و خواسته‌های بشر که شامل شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... است تغییر و در خدمت رفع نیازهای بشر قرار می‌گیرند، امروزه و با تأکید بر اینکه شهرها به عنوان کانون تمرکز فعالیت انسان‌ها به شمار می‌آیند برای پایدار ماندن شهرها باید کمبود فضاهای سبز شهری که جزء ضروری پیکره شهرها محسوب می‌شوند رفع شود.

 
هم اکنون فضای سبز نقش بسزایی در کیفیت زندگی انسان دارد تا آنجا که در اکثر کشورها، فضای سبز جزء ضروری در برنامه ریزی زمین به حساب می‌آید و هرساله مساحت زیادی را از زمین‌های شهری را به این مهم اختصاص می‌دهند.
 
میزان سرانه‌ی فضای سبز و تأثیر آن در رفاه زندگی شهروندان در واقع سرانه‌ی عبارت است از مقدار زمینی که به طور متوسط از هر کدام کاربری‌ها به هر نفر از جمعیت شهر اختصاص پیدا می‌کند.
 
با این حال سرانه فضای سبز شهر باشت در سال 91 نزدیک به 2.7 متر بود که هم اکنون با اقدامات و کارهای خوب صورت گرفته به 5.2 برای هر نفر افزایش یافته است ولی با میانگین سرانه فضای سبز استانی هنوز فاصله دارد.
 
در این ایام که شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای نسبتاً گرمی را سپری می کنند،  پارک ها، فضاهای سبز و شهرهای بازی به عنوان یکی از مراکز تفریحی محسوب می شود که مردم از آن استفاده می کنند و برای گذراندن اوقات فراغت به خصوص شب ها به این مکان ها مراجعه می کنند.
 

این شب ها در شهر باشت خانواده هایی را می بینیم که هوای خنک بعد از غروب آنها را از خانه بیرون کشیده و با زیرانداز و غذایی که به همراه دارند هر جا چمنی را برای نشستن یافته اند خود را در طبیعت از گرمای روز و دغدغه های روزانه رها کرده اند، تا ساعاتی را در کنار عزیزان خود استراحت کنند.

 

بهترین مکان برای مردم این شهرستان به نظر پارک باوی، تنها پارک شهر باشت که اواخر سال گذشته به همت شهرداری باشت در زمان کمتر از سه ماه ساخته و به بهره برداری رسید، می آید که این شب ها میزبان جمعیت زیادی است.

 

هرچند این شهر دارای چندین پاک محلی ولی با فضای نسبتاً کوچکی است اما متأسفانه تنها پارک این شهر با فضای 2 هزار مترمربعی به هیچ وجه شب ها جوابگوی خیل عظیم جمعیتی که به سوی این پارک هجوم می آورند نیست و خانواده های زیادی هنوز از ماشین پیاده نشده به دلیل کمبود فضای نشستن به خانه های خود برمیگردند.

 

همانگونه که اشاره شد این پارک در فضای 2 هزار و 200 مترمربعی احداث شده است که با توجه به زمین های خالی اطراف آن می توان این پارک را تا چندین برابر مساحت کنونی افزایش داد تا مردم بتوانند راحت تر و بدون دغدغه پیداکردن جای نشستن به پارک بروند.

 

شهردار باشت: پارک بازی این شهر امسال راه اندازی نمی شود

 

تعطیلی شهربازی این شهر نیز سبب شده است تا مردم شهرستان باشت امسال هم نتوانند از وسایل بازی شهربازی استفاده کنند، چرا که بسیاری از وسایل شهر بازی غیر استاندارد است.

 

به گفته شهردار باشت، پارک تفریحی و شهربازی موجود در این شهر از نظر استاندارد مشکل دارد و غیر قابل استفاده است و درسال جاری این شهربازی راه‌اندازی نمی شود و مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

 

هرچند در این سالهای شهرستان باشت از لحاظ فضای سبز شهری و سرانه فضای سبز به کلی تغییر کرده است ولی با توجه به تاثیر فراوان پارک‌ها و فضای سبز درآرامش و روح انسان و اینکه یکی از مهم‌ترین محیط‌های  شهری به شمار می آیند و مکانی مناسب و مطمئن برای آسایش، تفریح و هم‌اندیشی های گوناگون خانوادگی و اجتماعی در اوقات فراغت هستند، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش این فضاها در شهرستان باشت باشیم.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

دست شهردار ودست اندرکاران درد نکنه اگه امکان دارد زمین خالی پایینی هم به پارک باوی اضافه شود. عالی می شد.
ممنون شهرداریم که بعد چند سال حداقل همینه درست کرد

نظرات کاربران