تازه های سایت

11. خرداد 1396 - 13:23
در باشت صورت گرفت:
انعکاس اقتصاد مقاومتی در کاشت 15هکتار هندوانه/اشتغال زایی برای50نفر توسط یک کشاورز+تصاویر
احمد شفیعی یکی از کارآفرینان فصلی غیر بومی در شهرستان باشت است که در هرفصل برای بیش از ۳۰نفر از همشریانش اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،احمد شفیعی یکی از کارآفرینان فصلی غیر بومی در شهرستان باشت است که در هرفصل برای بیش از ۳۰نفر از همشریانش اشتغال ایجاد کرده است.

 

شفیعی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری اظهار کرد:از سال ۸۷مشغول به کشت و برداشت هندوانه هستم و اهل شهرستان کازرون می باشم و برای تعداد زیادی از مردم در این مدت اشتغال ایجاد کرده ام.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا به این شهرستان برای ادامه کار و کشت هندوانه آمده اید گفت:در کازرون زمین کشاورزی موجود می باشد ولی به دلیل بی آبی و نبود آب برای کشاورزی به این شهرستان آمدم.سود خوب در کشت هندوانه باعث شده هرساله زمین های بیشتری را به کشت هندوانه اختصاص دهیم.

وی افزود:امسال ۱۵هکتار هندوانه کشت کرده ام که در هر هکتار ۷۰تا۸۰تن هندوانه برداشت میشود،برای هرهکتار ۱۷میلیون هزینه کرده ام و برای بیش از ۵۰نفر اشتغال ایجاد کرده و هندوانه های کشت شده را فقط به دبی صادر میکنم.

 

شفیعی در پاسخ به این سوال که چرا فقط به دبی محصولات را صادر میکنید گفت؛در کشور هر کیلو هندوانه را ۴۰۰تومان از ما خریداری میکنند و باید خودمان تقریبا۳میلیون برای هر کامیون هزینه کنیم و محصول را به استان های دیگر صادر کنیم.ولی مشتری از منطقه دبی هر کیلو هندوانه را در مزرعه۸۰۰تومان از ما خریداری کرده و هزینه حمل و نقل هم با خودشان است.

 

آیا تا کنون وام اقتصاد مقاومتی دریافت کرده اید؟ 
در اوایل وام گرفتم ولی اکنون هزینه های کشت را خودم پرداخت می کنم.

کشت هندوانه را از چه موقع آغاز کردید؟
کشت هندوانه را از اسفند ماه آغاز کردیم و اکنون در خرداد ماه به برداشت و صادر کردن آن مشغول هستیم.

 

جواد شمشیری رئیس اداره جهاد کشاوزی باشت نیز گفت:امسال بیش از ۴۵۰هکتار از زمین های کشاورزی در این شهرستان زیر کشت هندوانه است.

 

 شهرستان باشت با توجه به آب و هوای مناسب و شرایط اقلیمی خاص یکی از بهترین نقاط  کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از استان های همجوار برای کشت صیفی جات است.

 

گفتنی است شهرستان۲۱هزار نفری باشت با مساحت 1055 کیلومتر مربع در قسمت جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

به کانال باشت نیوز بپیوندید:

https://telegram.me/bashtkhabar

انتهای پیام/خ

نظرات کاربران