تازه های سایت

21. شهريور 1393 - 17:01
امام‌جمعه موقت باشت:
اهل آخرت با مردم تعامل برقرار می‌کنند
امام‌جمعه موقت باشت گفت: اهل آخرت با مردم تعامل برقرار می‌کنند تا جایی که رضایت الهی را کسب کنند.

به گزارش خامی، ظهر امروز حجت‌الاسلام سید حبیب بلادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و اظهار کرد: آنچه که سعادت و عزت دنیا و آخرت را به انسان می‌بخشد در گرو عمل به تقوای الهی است و آنچه انسان را به ذلت و حقارت در دو دنیا می‌کشاند نپوشیدن از لباس تقوا خواهد بود.

 

امام‌جمعه موقت باشت در ادامه سخنان خود در خطبه نخست و به اوصاف اهل دنیا و آخرت در حدیث معراج پرداخت و گفت: کسانی که اهل آخرت هستند از پر حرفی، پرخوری و زیاد پوشیدن دوری می‌کنند البته خوردن به اندازه کافی و پوشیدن لباس زیبا و مرتب لازم است اما زیاده‌روی در آن از صفات اهل دنیا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیت و انگیزه اهل آخرت و دنیا اشاره کرد و افزود: اهل دنیا تعامل با مردم را برای مرید پروری می‌خواهند اما اهل آخرت با مردم تعامل برقرار می‌کنند تا جایی که رضایت الهی را کسب کنند و اگر این تعامل آن‌ها را از راه الهی دور کند به آن ادامه نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام ‌بلادی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت ضمن آرزوی سلامتی برای مقام‌معظم رهبری و سکان‌دار جهان اسلام تصریح کرد: سلامتی ولی‌امر مسلمین یک عنایت و لطف الهی بوده است که تمام آزاد مردمان جهان بخصوص جهان تشیع را را در برگرفته و از ما سپاسگزار این نعمت الهی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به سخنان سران کشورهای شیطانی در خصوص تعامل با کشورها جز ایران برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: این امر یک حقیقت است چرا که ایران اسلامی یک رهبر و سکان‌دار آگاه و عارف دارد لذا کشورهای شیطانی نمی‌توانند خواهان تعامل با ایران باشند.

 

خطیب موقت جمعه باشت در پایان به 27 شهریورماه مصادف با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار اشاره و خاطرنشان کرد: انسان هر آنچه را در ذهن بپروراند به قلم خواهد آورد لذا اگر ذهنیت انسان الهی باشد آنچه را بر کاغذ ثبت می‌کند در راه خداوند است و محمد حسین شهریار چنین فردی بود که با ذهنی خدایی و با معرفت به ائمه شعرهایی ماندگار سروده است.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران