تازه های سایت

3. دى 1395 - 14:34
۹دی روز بصیرت و میثاق با امت و ولایت است
امام جمعه موقت باشت ابراز داشت: در روز۹دی ماه حضور میلیونی مردم را شاهد بودیم که بعد از رحلت حضرت امام خمینی و آن تجمع میلیونی دیگر اجتماع نداشتیم تا ۹دی ۸۸.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت الاسلام سید حبیب بلادی امام جمعه موقت باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت اظهار کرد:چند ماهی مانده به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آن چیزی که روز۹دی ماه مشخص کرد نکته اول این است که با اگاهی و بصیرت باید وارد صحنه انتخابات شویم و کورکارانه و فامیلی انتخاب نکنیم.

 

وی بیان کرد:این که حزب من چنین میخواهد و من هم انتخاب می کنم اشتباه است،باید کسی را انتخاب کرد که دلسوزتر باشد و مشکلات را بیشتر ببیندو برای رفع گرفتاری های ملت کشور ایران فالیت کند.
 
بلادی با اشاره به اینکه وحدت و یک پارچگی ملت در روز ۹دی رقم خورد گفت: مردم توجهی به حزب و جناح نکردند و هرکسی که کاندیدش قبول شد و آن که کاندیدش قبول نشد همه به صحنه آمدند و این حضور در صحنه یعنی بیمه نظام جمهوری اسلامی و ارزش های دینی است.
 
امام جمعه موقت باشت ابراز داشت: در روز۹دی ماه حضور میلیونی مردم را شاهد بودیم که بعد از رحلت حضرت امام خمینی و آن تجمع میلیونی دیگر اجتماع نداشتیم تا ۹دی ۸۸.
 
وی در ادامه گفت:جایگاه ولایت فقیه در اینجا مشخص شده است و نقش ولایت فقیه چقدر ارزشمند است،اگر در جامعه ای راس آن  ولایت فقیه باشد طوفانی چون ۹دی که هیچ بلکه هیچ چیز دیگر نمیتواند ارزش های نظام راتکان دهد.
 
بلادی گفت:همانطور که مستکبرین عالم و دشمنان این نظام اعلام کرده بودند آن نقشه ای را که اتاق فکر سال ۸۸ در ایران پیاده کرده بودیم برای از بین بردن ۴حکومت و ۴امپراتوری کافی بود.
بلادی ابراز داشت:اما جایگاه ولایت فقیه اینجا مشخص میشود و در راس این نظام مقدس یک شخصیت عالم،فقیه متدین که هیچ هوای نفسی درکارش نیست و با دلسوزی به میدان می آید و کشور را اداره میکند.
 
وی افزود:در سخت ترین شرایط نظامی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی جایگاه ولایت فقیه باید با این همه دشمن و دسیسه کشور را نجات میدادندکه خداوند متعال را بخاطر داشتن این نعمت سپاسگذاریم.
امام جمعه باشت گفت:بحث ازدواج یکی از مهمترین مواردی است که جامع بشری دارند که اگر در انتخاب همسر دقت کافی صورت گیرد سعادتمندی را پی خواهد داشت واگر دقت صورت نگیرد باعث مشکلات و ناراحتی میشود.
 
وی افزود:رسول خدامی فرمایند:خدایا به تو پناه میبرم از زنی که قبل از پیری مرا پیر بگرداند.
 
بلادی افزود: ازدواج مث خرید لباس نیست و نباید بی دقتی و عجله کرد که باید عمری را با ناراحتی سپری کرد.
 
وی با بیان اینکه ازدواج برای رسیدن به کمال است گفت:ازدواج یکی از هدف هایی است  که خداوند از آفریدن انسان ها دارد.
بلادی اظهار کرد:۲دی ماه روز همایش صدف کوثر بوده است،صدف کوثر همان حضرت خدیجه است که در شرایط سختی ک پیامبر داشت و تنهایی پیامبر اکرم،اسلام اورد. 
 
بلادی به  سخنان ایت الله مکارم  شیرازی در این همایش اشاره کرد و گفت:بحث ازدواج حضرت خدیخه با پیامبر اکرم ،یکی از شباهاتی که دشمنان مطرح کردند این است که حضرت خدیجه۴۰سال داشتند و و دوبار قبل از پیامبر ازدواج کرده بودند که این گونه نبوده است و حضرت خدیجه ۲۵-۲۸سال سن داشتنه اند و تنها یک بار آن هم با پیامبر ازدواج کردندکه لازم به اطلاع رسانی است ک مردم این شبهات را باور نکنند.
 
 
علی کرم شجاعی بخشدار بوستان نیز قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته باشت گفت: روز پنجم دیماه به عنوان روزملی ایمنی دربرابرزلزله وکاهش بلایای طبیعی نام گذاری شده است وشعارمدیریت بحران آگاهی ازمخاطرات طبیعی وارتقای تاب آوری جامعه نام گذاری شده است‌.
 
وی بیان کرد: بلایای طبیعی حوارث زیانباری هستندکه منشاانسانی ندارندوعبارتنداز زلزله،سیل،سونامی،تگرگ،بهمن،رعدوبرق،تغیرات شدیددرجه حرارت،خشکسالی،آتشفشان،چون کشورایران درکمربند زلزله قرارگرفته است،معمولا دچارخسارات جانی ومالی شدیدی شده است.
 
وی گفت:زلزله منجیل،رودبار،بم،تبریزازمهمترین زلزله های چنددهه اخیربوده است.زلزله یعنی لرزش ناگهانی پوسته زمین که می تواندمنجربه تخریب ودرهم شکستن ساختمانها ودرکل زیرساختهای یک شهرشود.
 
بخشدار بخش بوستان ابراز کرد:درتاریخ ۵دیماه ۸۲راس ساعت ۵وبیست وشش دقیقه وبیست وشش ثانیه درجنوب شرقی ایران وکرمان زلزله ایی به بزرگی ۶/۶درمقیاس ریشترشهرتاریخی بم رادرنوردید.چون درساعات آغازین صبح که مردم خواب بودنداتفاق افتادباعث تشدیدتلفات جانی شد.
وی ادامه داد: بیش از۲۵۰۰۰نفرجان باختند.۵۰۰۰۰نفرمجروح شدند و۱۰۰۰۰۰نفربی خانمان شدند.و۹۰درصدمنازل صددرصدتخریب شدند.
شجاعی گفت: مسئولین امربایداقدامات بهینه ای شامل مکان گزینی برای شهرهای جدیدو شناخت گسلها،مقاوم سازی ساختمانهابامعیارعلمی جدید.، آموزش،بررسی تجهیزات وامکانات موردنیازدربرابرکاهش زلزله انجام دهند.
شجاعی افزود: امروزه تحقیقات دانشمندان نشان میدهدکه کمربندزلزله۹۰درصدخاک کشور رادربرگرفته وبایددرساخت وسازها دقت کرد.
 

س،ن،س

 

نظرات کاربران