تازه های سایت

2. تير 1395 - 18:28
سنگ تمام بانک های باشت در پرداخت وام ازدواج
رؤسای بانک های باشت: هیچ مشکلی در پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج نداریم
بعد از زمان ابلاغ اجرای قانون وام 10 میلیونی ازدواج به بانک ها، روسای بانک های باشت اعلام کردند که هیچ مشکلی در پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج ندارند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه 95 سقف وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین از 3 به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت.

 

این خبری بود که موجب امیدواری زیادی در بین جوانانی شد که توانایی مالی لازم برای تشکیل زندگی را نداشتند تا بتوانند از این طریق بخشی از هزینه های زندگیشان را تأمین کنند.

 

این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است که در برخی از شعب بانک ها در شهرها و استان های دیگر، بسیاری از بانک‌ها بعد از منتشر شدن این خبر نسبت به پرداخت آن اظهار ناتوانی کردند.

 

به همین منظور خبرنگار ما به میان مردم و بانک های شهر باشت رفت تا این موضوع را بررسی کند.

 

 

رئیس بانک صادرات باشت: هیچ مشکلی برای پرداخت وام ازدواج نداریم

 

مسعود صلاح زاده رئیس بانک صادرات باشت در در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر پرداخت وام ازدواج 10 میلیونی در این شعبه گفت: بانک صادرات شعبه باشت هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات 10 میلیونی ازدواج به متقاضیان ندارند.

 

وی با بیان اینکه در سال جدید و تا قبل از دریافت دستورالعمل افزایش وام از 3 میلیون به 10 میلیون تومان 7 فقره وام 3 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: کليه متقاضيان وام ازدواج که واجد شرايط  می‌باشند، ابتدا بايد از طريق سايت ثبت نـام کرده  و فرم مربوطه را تکميل نمايند و بعد از انجام مراحل قانونی دریافت وام، وام 10 میلیونی دریافت می نمایند.

 

رئیس بانک تجارت باشت: در این شعبه 2 مورد وام 10 میلیونی ازدواج پرداخت شده است

 

سید یعقوب حسینی رئیس بانک تجارت شعبه باشت نیز در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلی برای پرداخت وام ازدواج دارید، گفت: بانک تجارت باشت تمام تلاش خود را به کار می برد تا به بهترین وجه و در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت وام های ازدواج به متقاضیان اقدام نماید.

 

وی با اشاره به تاثیر افزایش وام ازدواج بر بهبود مشکلات زوج‌های جوان گفت: با توجه به شرایط موجود و وام‌های 3 میلیون تومانی می‌توان گفت که پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج می‌تواند در تشکیل زندگی جوانان و بهبود مشکلات آنها تاثیرگذار باشد.
 
 
حسینی تصریح کرد: هر وقت سایت ثبت نام باز باشد و متقاضیان بتوانند کد رهگیری دریافت نمایند، یعنی اعتبار موجود است و بانک ها بر اساس مصوبه قانونی بانک‌ها مکلف به پرداخت وام 10 میلیون تومانی به متقاضیان هستند.
 
 
رئیس بانک تجارت شعبه باشت در ادامه گفت: تا کنون در این بانک 2 فقره وام 10 میلیون تومانی ازدواج پرداخت شده است.
 
 
رئیس بانک مسکن باشت: منابع داریم و مشکلی برای پرداخت وجه ندارد
 
 
سید وحید روغنی رئیس بانک مسکن شعبه باشت نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد، جهت استفاده از این تسهیلات مهلت ثبت نام دارند.
 
 
وی با اشاره به اینکه، در این شعبه به هر يک از زوجـــين مــبلغ 10 میلیون توامن تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد، افزود: مدت بازپرداخت این تسهيلات 48 ماهه با اقساط مساوی بوده که سررسيد اولين قسط، يک ماه پس از پرداخت تسهيلات مزبور می‌باشد و با نرخ کارمزد تسهيلات قرض الحسنه ازدواج یعنی 4 درصد تعيين می‌گردد.

 

رئیس بانک مسکن شعبه باشت با بیان اینکه، این شعبه منابع مورد نیاز برای ارائه تسهیلات ازدواج را دارد، تصریح کرد: بانک مسکن شعبه باشت هیچ مشکلی در ارائه تسهیلات 10 میلیونی به متقاضیان را ندارد و در صورت ثبت نام متقاضی و ارجاع به این بانک در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

 

رئیس بانک رفاه شعبه باشت: در سال جدید 30 وام 3 میلیونی پرداخت نموده ایم

 

پرویزی رئیس بانک رفاه شعبه باشت گفت: این شعبه در اوایل امسال به 30 نفر از متقاضیانی که پرونده هایشان تکمیل شده بود، تسهیلات ازدواج ارائه نموده است.

 

وی بیان داشت: هم اکنون ده پرونده دیگر در صف پرداخت قرار دارد که با توجه به ابلاغ مصوبه مجلس در مورد افزایش سقف وام ازدواج، این واجدین شرایط می توانند از این تسهیلات 10 میلیونی استفاده کنند.

 

رئیس بانک کشاورزی باشت: در اسرع وقت نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام خواهیم نمود

 

پرویز محمدی رئیس بانک کشاورزی شعبه باشت نیز از پرداخت وام های ازدواجی در این شعبه خبر داد و گفت: بانک کشاورزی شعبه باشت از متقاضیان وام ازدواج 10 میلیونی ثبت نام نموده است که در اسرع وقت نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام خواهد نمود.

 

رئیس بانک ملی باشت: فعلا اعتبار نداریم

 

احمدی رئیس بانک ملی شعبه باشت گفت: بانک ملی شعبه باشت در حال حاضر اعتبار ندارد و مشخص نیست که تا کی بتواند اعتبار لازم را کسب نماید.

 

این بانک که یکی از قدیمی ترین بانک ها شهرستان باشت است، تنها بانکی در این شهرستان بود که نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج اظهار ناتوانی کرده است که حجوم بیش از حد متقاضیان به این بانک و تعداد زیاد مراجعان در صف انتظار می توانند یکی از دلایل عدم توانایی پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی این بانک باشد.

 

گفتنی است: براساس مصوبه اخیر مجلس و  به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی موظف شد کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

 
 
 در تبصره یک این مصوبه آمده است: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش می یابد.
 
 
تبصره دو نیز بانک مرکزی را موظف می کند اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از 50 هزار نفر باشد.
 
 
براساس تبصره سه نیز بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک های متخلف در این زمینه را بر عهده دارد.
 

 

گزارش و گفتگو/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران