تازه های سایت

6. ارديبهشت 1399 - 15:52
آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۶ اردیبهشت+جدول
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۸۹۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶۵۰ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۳۲۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶۵۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶۸۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. البته ۳۰۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۱۰ هزار و ۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. تعداد موارد سرپایی ارجاعی از مراکز جامع سلامت ما بیشتر از مراجعه بیمارستانی است که اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۱۰ ۴۸   ۴۶۳
7 بوشهر ۱ ۱۱ ۱۳۵ ۱۸۷
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۴ ۲۵ ۳۰۲ ۳۴۳
10 خراسان جنوبی        
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی        
13 خوزستان ۱۰۹ ۱۸۴ نفر تا ۵اردیبهشت ۱۶۰۳ ‭۲۱۱۱‬
14 زنجان      
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان   ۴۶   ۵۸۲
17 فارس        
18 قزوین        
19 قم        
20 کردستان ۱۰ ۱۱۴ ۶۲۳ ۱۰۹۳
21 کرمان        
22 کرمانشاه ۲۲ ۷۲   ۱۰۵۵
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد

 

نظرات کاربران