تازه های سایت

16. ارديبهشت 1399 - 12:56
واکنش مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به انتشار خبر روستای عنا
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واکنش به خبر صبح زاگرس از احداث منازل مسکونی روستای عنا در شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:گزارشی از درخواست اهالی روستای عنا در شهرستان باشت در این پایگاه خبری منتشر شد،که حکایت از نبود زیر ساخت های مناسب  و ساختمان ایمن در این روستا می داد .

 

اهالی این روستا از وضعیت نا ایمن خانه های خود به واسطه مکنت مالی و شغل دامداری گلایه داشتند تا اینکه معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه مدیر کل بنیاد استان،مدیر کل بحران و فرماندار شهرستان باشت در بازدیدی از این روستا قول مساعد و احداث خانه های ایمن را به روستا نشینان عنایی داد .

 

با پیگیری مردم از طریق منابع طبیعی زمینی در اطراف روستا در اختیار بنیاد مسکن برای احداث خانه برای اهالی روستا داده شد اما همچنان بعد از 3 سال بنیاد مسکن نتوانسته است روبان احداث حتی یک منزل را پاره کند.

 

در این رابطه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:در بازدید میدانی که در حدود سه سال قبل با حضور آقای مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  از روستای عنا از توابع شهرستان باشت داشتیم ،مصوب شد که 10 میلیون تومان وام بلا عوض و تاسقف 40 میلیون تومان تسهیلات به افرادی که در روستا زندگی می کنند اختصاص داده شود و مقرر شد که خانه های بافت قدیمی تخریب شود که همچنان این کار انجام نشده است.

حسین جنتی  افزود: زمینی که به ادعای اهالی  روستای عنا برای ساخت ساز مسکن در نظرگرفته شده است منابع ملی است ودر اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  قرار گرفته است .

وی اظهار داشت : اهالی روستا می تواند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، روند ساخت و ساز منازل خود را تسهیل دهند .

جنتی در پایان گفت: درحال حاضر بحث مسکن محرومین را درنظر داریم که در سطح استان اجرا کنیم  که مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات و 25 میلیون تومان وام بلا عوض به کسانی که متقاضی هستند کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران