تازه های سایت

17. ارديبهشت 1399 - 13:05
فراکسیون زاگرس نشینان در هیچ یک ازکمیسیون ها پیروز نخواهندشد/تاجگردون به در بسته می زند
اگر برای خدمت به مردم محروم زاگرس نشین است چرا در دو دوره تصدی غلامرضا تاجگردون بر ریاست کمیسیون برنامه و بودجه در دو دوره گذشته شکل نگرفت،حال چه شده است که باید گروهی دور هم جمع شوند و این فراکسیون را به وجود آورند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:همانطور که در محافل خبری خوانده ایم  یک فراکسیون که هدف از تشکیل آن برای یک نفر و آن هم به اسم زاگرس نشینان شکل گرفت و بانی راه اندازی این فراکسیون بی شک غلامرضا تاجگردون نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و منتخب در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه شهرستانهای باشت و گچساران بوده است.

 

اما دلیل تشکیل این فراکسیون چیست؟ اگر برای خدمت به مردم محروم زاگرس نشین است چرا در دو دوره تصدی غلامرضا تاجگردون  بر ریاست کمیسیون  برنامه و بودجه  در دو دوره گذشته شکل نگرفت،حال چه شده است که باید گروهی دور هم جمع شوند و این فراکسیون را به وجود آورند.

 

همانطور که می دانیم این موضوع دو دلیل بیشتر ندارد،اول اینکه تاجگردون به این یقین رسیده است که با تشکیل مجلس یازدهم راس کمیسیون استراتژیک برنامه و بودجه را از دست رفته می داند،و با جمع کردن محدود نمایندگان از اقلیت ها و تعدادی از مستقلین شاید به جایگاه دوست داشتنی خود برسد،که شاید کمی دور از تصور باشد.

 

دومین مطلبی که می توان به آن اشاره کرد این است که با تشکیل  چنین جلسه ای که در شان مردم محروم و زاگرس نشین و سفرهای خالی این مردم نیست ،او می خواهد تاثیر گذاری نمایندگان را جهت امضای اعتبار نامه خود ایجاد کند.

 

اما با توجه به ائتلاف جریان اصلی  مجلس یا همان نیروهای  جبهه انقلاب  واصولگرایان که تعدادآنها بر روی کاغذ بیش از 220 نفر است زمزمه هایی به گوش می رسد که طبق شنیده ها و طبق جلسات هماهنگی که با سران این جبهه گرفته شده است ،حداقل ریاست محمد باقر قالیباف بر ریاست مجلس برای سال اول مسجل خواهد شد، و از طرف دیگر میر سلیم هم می تواند گزینه نائب رئیسی اول مجلس یازدهم باشد.

 

همچنین احتمال می رود که زاکانی بعنوان نائب رئیس دوم مجلس شروع به کار کند،در کمیسیون اقتصادی مجلس نام سید شمس الدین حسینی بیشتر از بقیه به چشم می خورد و سایه حمید رضا حاجی بابایی بر کمیسیون برنامه بودجه مجلس یازدهم سنگینی می کند ،همین امر می تواند پایانی بر تحرکات تاجگردون برای فتح کرسی ریاست کیمیسون برنامه و بودجه باشد.

 

با این اوصاف احتمالا تمام تحرکات تاجگردون  و دوستانش به در بسته خواهد خورد و تاجگردون جایی در ریاست کمیسیون های مجلس نخواهد داشت.

 

یادداشت: صادق هاشمی

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران