تازه های سایت

22. ارديبهشت 1399 - 11:26
واکنش بخشدار مرکزی باشت به ساختمان نیمه کاره خانه بهداشت یکی از روستاها این شهرستان
ساختمان نیمه کاره خانه بهداشت روستای نارگ موسی از توابع بخش مرکزی شهرستان باشت باعث گلایه های اهالی این روستا شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:خانه‏ های بهداشت نخستین و محیطی ‏ترین واحد روستائی ارائه خدمت در نظام شبکه ‏های بهداشتی درمانی کشور به شمار می‏روند و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‏ها و صیانت از سلامت مردم را به عهده دارند. هر خانه بهداشت بسته به شرایط جغرافیایی یک یا چند روستا را تحت پوشش خود دارد و ارتقای‌ شاخص ‏‌های‌ بهداشتی‌ کشور به ویژه در روستاها مرهون فعالیت‏های آن‏هاست.

حضور به موقع بهورز وسرکشی هفتگی پزشکان به مراکز خانه بهداشت در روستاهای باعث می شود تا روستا نیشنان تا اندازه ای از مراجعه به سطح شهر برای جزئی ترین خدمات پزشکی و درمانی  خود داری کنند.

در شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد، روستاهایی که خانه بهداشت وجود دارد مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات  دارویی و تجهیزات اولیه به وضوح دیده می شود که همین امر خدمات رسانی را در حوزه درمان در روستاها با مشکل روبرو کرده است.

یکی دیگر از مشکلات روستا نشینان در شهرستان باشت به روستای نارگ موسی  از توابع بخش مرکزی این شهرستان بر میگردد که علاوه بر نارضایتی مردم این روستا و گلایه آنها نسبت به نبود خانه بهداشت در این روستای پرجمعیت ،بخشدار مرکزی شهرستان باشت را نیز به همراه داشته است.

مهرداد انبازپور گفت:ساخت خانه بهداشت روستای شاه بهرام و نارگ موسی از توابع بخش مرکزی باشت از ابتدای سال97 شروع شده است که در پایان سال 97خانه بهداشت روستای شاه بهرام مراحل ساخت آن تکمیل ومورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود:بعد از گذشت دوسال از شروع ساخت این دوساختمان،خانه بهداشت روستای نارگ موسی نیمه کاره رها شده است و هنوز به بهره برداری نرسیده است ، که این خود جای سوال دارد و مسئولین علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد  در این زمینه پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران