تازه های سایت

14. تير 1399 - 17:59
واکنش امام جمعه شهرستان باشت به نامه موسوی خوئینی ها
حجت السلام والمسلمین عبودی گفت:نامه موسوی خوئینی ها به مقام معظم رهبری یک فرار رو به جلو است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز;حجت السلام و المسلمین عبودی گفت:در خصوص نامه موسوی خوئینی ها به مقام معظم رهبری گفت :ما اهل توهین  وبد زبانی نیستیم و اساسا هم این کار را قبول نداریم ،چون از دینمان یاد گرفته ایم که اگر بخواهیم پاسخی به مخالفان خود بدهیم باید هم مستدل باشد هم منطقی و هم مودبانه باشد و قضاوت آن به عامه مردم واگذار می شود.

امام جمعه شهرستان باشت افزود:نوشتن این گونه نامه ها چیزی جدیدی نیست و از همان اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی  این موضوع بوده ،همین اقای موسوی خوئینی ها از همان زمان نامه نوشته است بعد ازوی آقای منتظری نیز نامه نوشته است و به همین تریتب اقای هاشمی و طاهری اصفهانی از افرادی بودند که از این قبیل نامه ها را نوشته اند.

وی در ادامه گفت:اما نکته مهمی که در این نامه ها منتشر شده از اوایل انقلاب تاکنون  مربوط به یک تفکر خاص است، یعنی همه در یک تفکر نوشته شده است و در یک راستا و یک قالب نوشته شده است،وباید به این نامه ها به شکل  منطقی پاسخ داد .

حجت السلام والمسلمین عبودی اظهار داشت:جای سوال دارد که هر چند گاهی  این جریان و تفکر یک نامه بلند و بالا به  مقام معظم رهبری می نویسند،چرا به رهبری این نامه ها را  می نویسند؟ بسیار خوب چون رهبری مدیر عمومی جامعه است  اگرجهت یاد اوری و اطلاع این نامه ها نوشته می شود این قابل توجیه است ولی اگر ایشان را ختام  قرار می دهند جای بحث دارد.

او گفت:این مسائلی که آقای موسوی خوئینی ها در نامه اش به مقام معظم رهبری نوشته است اولا مربوط به مسائل اجرایی کشور بر می گردد که از لحاظ قانون مسائل اجرایی در کشور سه قوه دارد، که قوه مجریه در راس آنها قرار می گیرد قوه مقننه هم وظیفه قانون گذاری و نظارت را به عهده دارد که در این مدت مجلس شورای اسلامی ضمن خدماتی که انجام داده است کم و کاست های زیاده داشته است و قوه قضائیه هم باید بعنوان مدعی العموم در صحنه حضور داشته باشد.

امام جمعه باشت افزود: 80 درصد  اجرائیات در کشور مربوط به دولت بر می گردد ،آقای خوئینی ها اگر می خواست خیلی منصفانه  حرف بزند باید خودش را خطاب قرار می داد،چون وضعیتی که الان ایجاد شده است  دولتی بوده که خود آقای خوینی ها از آن حمایت می کرد و شب روز تلاش کردند تا این دولت سرکار بیاید وبعد خیلی راحت تیرشان را به سمت دیگری پرتاب کنند.

وی ادامه داد: البته تصور نکنید که این نامه ها همه چیز را به هم خواهد ریخت، اینطور نیست و خبری نخواهد شد، فقط ماهیت این افراد بیشتر شناخنه خواهد شد ،بزرگتر از وی هم نامه نوشت اتفاقی نیقتاد ، این جای شاگرد آنهاست .

دکتر عبودی گفت: شما به جای اینکه دغدغه معیشت مردم را داشته باشید باید پاسخگو به جامعه باشید، این یک فرار رو به جلو است  که به جای اینکه خود اقای خوئینی ها پاسخگو باشد آمده است بعنوان یک مطالبه گر می گوید چرا کشور اینچنین و آنچنان شده ، بسیار خوب خود شما اینکار را کردید.

وی در پایان گفت:عادتشان بر این است که ادرس غلط بدهند برای اینکه در آینده مردم را نیاز دارند هر از گاهی در یک سمت سویی حرکت می کنند،نیروهای انقلابی باید در جهت گیری ها مواظب  باشند  ما نباد موضعمان از حالت اعتدال خارج شود چون دینمان  این را می گوید که افراط و تفریط نکنیم .  

انتهای پیام/

نظرات کاربران