تازه های سایت

25. تير 1399 - 12:34
تهدید سلامت مردم در کمبود امکانات بهداشتی و درمان باشت
کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی از جمله فضای فیزیکی، تجهیزات و پزشکان متخصص در شهرستان باشت به یک معضل جدی و تهدید کننده برای سلامت مردم تبدیل شده است .

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:با توجه به اجرای طرح تحول سلامت وکاهش هزینه های درمانی و افزایش میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی  که یکی  از شعارهای مسئولان  در این  زمینه است، خواست مردم  رفع کمبود زیرساخت های درمانی باشت است .

گاهی مشاهده می شود مردم این شهرستان برای انجام بسیاری از امور درمانی و بهداشتی  به شهرستان گچساران یا یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کنند و این مهم علاوه بر افزایش هزینه های اقتصادی می تواند مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کند.

کمبود زیرساخت های درمانی دراین شهرستان که سال ۱۳۰۴ دارای بخشداری بوده است جای سوال است که چرا در این روزهای کرونایی کمبود تجیهزات و امکانات روز بهداشتیدر خانه ها بهداشت ، مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان به مشکلات وجود و شیوع این ویروس بیفزاید.

با وجود تکمیل شدن بیمارستان 32 تختخوابی این شهر ،همچنان این بیمارستان آنگونه که باید  پذیرایی بیماران در حوزه های مختلف سلامت و درمان نبوده و کمبود امکانات و نبود پزشکان متخصص می تواند تهدیدی جدی برای سلامت مردم باشد.

عدم حضور پزشکان متخصص ،قلب ، ریه ، کلیه و مجاری ادراری و جراح به صورت ثابت از دیگر مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر باشت یکی از  برنامه دولت برای تقویت زیرساخت های درمانی این شهرستان باشت بود که متاسفانه  بعد از تکمیل این پروژه  نتوانست گره از مشکلات مردم  باز  کند، انتظار می رفت با احداث این بیمارستان تحول چشمگیری در بهبود خدمات درمانی  و ارائه خدمات  به مردم باشت صورت  گیرد.

  با ساخت بیمارستان 32 تختخوابی  در مرکز شهرستان جا دارد مسئولان شهرستانی زمینه ورود پزشکان متخصصی را که برای یک بیمارستان پیشرفته لازم و ضروری است فراهم آورند تا  شهروندان باشتی کمتر ین هزینه های را متقبل شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران