تازه های سایت

11. مرداد 1399 - 8:34
جولان بی ثباتی بازار و ولنگاری اقتصادی در باشت/ضربه ای که نبود برخی ادارات مهم بر پیکر شهرستان باشت وارد می کند
بعد از گذشت یک دهه از شهرستان شدن باشت هنوز بعضی از ادارات مهم و حساس در این شهرستان وجود ندارند که این یک معضل بزرگ برای شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:شهرستان باشت یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که  با توجه به شرایط سخت اقتصادی باید نهادهای نظارتی در این شهرستان برای کنترل گرانی حضور فعال داشته باشد.

 

بعد از گذشت یک دهه از شهرستان شدن باشت هنوز بعضی از ادارات مهم و حساس در این شهرستان وجود ندارند و یا بصورت نمایندگی و نظارتی توسط ادارات مرجعی که در شهرستان گچساران وجود دارد اداره می شود که این یک معضل بزرگ برای شهرستان است.

 

یکی از اداراتی که هنوز در سطح شهرستان باشت بصورت مستقل وجود ندارد اداره صنعت، معدن و تجارت است که حضور این اداره می تواند امیدی بر کنترل بازار و نظارت های دقیق بر بازار آشفته این روزهای گرانی و اوضاع سخت اقتصادی باشد.

 

در همین خصوص مدیر کل صنعت،معدن،تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما نه تنها در شهرستان باشت اداره صمت نداریم بلکه در شهرستانهای دیگری در سطح استان نیز فاقد این اداره هستیم، چون برای مستقر شدن ادارات در سطح این شهرستانها باید یک سری زیر ساختها و امکانات صنفی و صنعتی همچنین معدنی به یک نرمی برسد تا شکل بگیرد.

 

سالار حسین پور در ادامه گفت: در صورتی که به نرم مورد نظر برسیم، ابتدا به شکل نمایندگی و سپس به شکل اداره  مستقرخواهد شد و تا شکل گیری این مراحل، نظارت بر این شهرستان بر عهده نزدیکترین اداره صنعت معدن و تجارت به این شهرستان خواهد بود، که شهرستان گچساران بعنوان معین شهرستان باشت کارهای رصد و نظارت بر بازار و امور اداری مربوط به باشت را انجام می دهد.

 

وی اظهار داشت: ما در شهرستان باشت اتاق اصناف داریم که وظیفه کنترل بر بازار در سطح این شهرستان را بر عهده دارد و کنترل بازر را در شهرستان باشت انجام می دهند. و از طریق وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد درصورتی که در سطح شهر باشت به نرم مورد نظر رسیده باشیم، برای مستقر شدن اداره و یا نمایندگی صمت اقدام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران