تازه های سایت

26. مرداد 1399 - 15:21
درگفتگو با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی باشت مطرح شد:
برگزاری عزاداری محرم در فضای بسته ممنوع است/نظارت مستمر بر هئیات عزاداری باشت در دستور کار مسئولان
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از نظارت دقیق بر هیئات مذهبی شهرستان خبر داد و گفت ؛برگزاری مراسمات ایام محرم در امامزاده ها ممنوع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:اوج کرفتن دوباره ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس  شرایط سختی  را به وجود آورده که در نتیجه آن بسیاری از آیین‌های ملی و دینی هم دچار تغییرات عمده‌ای شده‌اند. 

 

به نظر می‌رسد محدودیت‌های کرونا به صورت شیوه‌نامه و ابلاغیه‌ها و چه به صورت اقدامات داوطلبانه و خودخواسته، شکل و حجم آیین‌های عزاداری محرم را کاملاً با تغییرات زیادی همراه کند.

 

با فرا رسیدن ماه محرم و اوج بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین  افزایش شمار مبتلایان به این ویروس منحوس در شهرستان باشت،باعث شده است تا مسئولین و ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان محرم امسال را متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار کنند.

 

 در همین رابطه حجت السلام والمسلمین  محمد معتمد فر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان باشت گفت: به تمام هیئت های مذهبی شهرستان چه آنهای که ثبت شده هستند و چه آنهای که ثبت شده نیستند، ابلاغ شده است که برای ثبت در سامانه ای که برای آنها در نظر گرفته ایم  ثبت نام کنند، تعداد هیئت های موجود در سطح شهرستان  60 هیئت  هستند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان باشت اظهار کرد:هیئت های که در سطح شهر و روستا  هستند جهت ثبت نام در سامانه باید اقدام کنند و مجوز برگزاری مراسم برای آنها صادر شود، و عزادرای و برپایی مراسمات باید بیرون از فضای بسته باشد و در یک محیط کا ملا باز با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

 

وی در ادامه گفت:برگزاری مراسمات  ایام محرم در امامزاده ها ممنوع می باشد، همچنین برگزاری به صورت دوره گردی و کمر گیری  ممنوع می باشد و کاملا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی  انجام خواهد شد،وشرکت کنندگان در مراسم سینه زنی حتما باید از ماسک استفاده کنند .

 

حجت السلام و المسلیمن معتمد فر افزود: نظارت بر هیئات  مذهبی  در سطح شهرستان باشت،  بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی  شهرستان است و این کار  بصورت مستمر  در طول شبانه روز همراه با ستاد ملی کرونای شهرستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران