تازه های سایت

5. شهريور 1399 - 10:37
حجت السلام والمسلیمن خرم روز خبر داد؛
تبلیغات زود هنگام انتخاباتی تخلف است/نامزدهای انتخاباتی 6 ماه قبل از انتخابات بایداستعفا دهند
حجت السلام خرم روز گفت: کسانی که می خواهند قانونگذار باشند خودشان باید به قانون عمل کنند ونباید قانون شکنی کنند، همچنین نباید فضای آرامش مردم را دچار غبار و استرس و اختلافات قومی کنند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد  پیرامون انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در گچساران و باشت گفت: بر اساس مصوبه ای که از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام شد، انتخابات میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 28 خرداد 1400برگزار خواهد شد.

 

حجت السلام  والمسلمین خرم روز بیان کرد: انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه گچساران و باشت، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد، و بر اساس همین کلیات زمانبندی، از 8 شهریور 99 از سوی مسئولین  مربوطه اعلام خواهد شد.

 

خرم روز اظهار داشت: افرادی که می خواهند برای کاندیداتوری میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت،  ثبت نام کنند باید 6 ماه قبل از شروع انتخابات  از سمت خودشان استعفا دهند و کسانی که شامل ماده 29 انتخابات هستند، باید استعفا دهند.

 

وی گفت:با توجه به تعاملاتی که در حوزه استانداری، فرمانداریها و بخشداریها صورت گرفته است، دریک فرصت مناسب ساز و کار مناسب برنامه انتخاباتی را برای  انتخابات 1400 اعلام خواهیم کرد.

 

  رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به سوالی مبنی بر تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی گفت:تبلیغات زود هنگام بر اساس قانون انتخابات  مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب می شود، و قطعا تخلفات انتخاباتی در کارنامه  کسانی که پایبند یه قانون نباشند برای آنها ثبت خواهد شد و در کارنامه  آنها برای تایید صلاحتشان لحاظ خواهد شد.

 

 وی افزود:کسانی که می خواهند قانونگذار باشند خودشان باید به قانون عمل کنند ونباید قانون شکنی کنند، همچنین نباید فضای آرامش مردم را دچار غبار و استرس و اختلافات قومی کنند و یقینا دست اندر کاران انتخابات و کسانی که در این زمینه مسئول هستند نظارت کافی را در تمام زمینه  ها از جمله قضایی،سیاسی، امنیتی خواهند داشت.

 

خرم روز اظهار داشت: توصیه ما به  همگان اینست که پیرامون انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی  که قانون را راعایت کنند، واگر قانون را رعایت نکنند ما  وظیفه قانونی و رسالت خود  در قبال تخلفات انتخاباتی  عمل خواهیم کرد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران