تازه های سایت

12. شهريور 1399 - 16:13
حرکت لاکپشتی کارخانه بیواتانول خان احمد باشت
کارخانه بیو اتانول شهرک صنعتی خان احمد باشت این روزها با کندی در حال پیشروی است به طوری که تا اردیبهشت ماه امسال تنها 11 درصد رشد فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبر باشت نیوز:یکی از محدود کارخانه های که در شهرک صنعتی خان احمد باشت  در سال گذشته آغاز شد، کارخانه بیواتانول بود که با حضور مسئولین کشوری و استانی  در زمینی به مساحت 15 هکتار کلنگ زنی شد.

 

بعد از گذشت11 ماه از آیین کلنگ  زنی این کارخانه، روند پیشرفت این پروژه بصورت لاکپشتی  در جریان بوده ،و کارخانه ای به این بزرگی هم قرار است در اوایل سال 1401 به بهره برداری برسد.

از میزان پیشرفت و روند کار آنگونه که بنظر می رسد سرنوشت این کارخانه هم به سرنوشت لاستیک سازی خان احمد دچار خواهد شد.

 

رئیس سایت کارخانه بیواتانول باشت پیشتر گفته بود: این کارخانه به عنوان یکی از طرح های مهم در دست اجرای کشور برای تولید بنزین گیاهی 11درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین فنس کشی دور کارگاه، تسطیح،خاک برداری و اجرای سازه های فلزی سایت هم اکنون در حال کار است.

 

 

 

وی عنوان کرده بود: هم اکنون 40نفر نیروی بومی در طرح احداث کارخانه بیواتانول باشت مشغول بکار هستند و این طرح قرار است اوایل سال1401 بهره برداری شود.

 

رئیس سایت کارخانه بیواتانول باشت تاکید کرد: درصورت بهره برداری از این کارخانه 300 فرصت شغلی مستقیم و2 برابر این میزان شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

 فرماندار باشت در بازدیدی میدانی  که اردیبهشت 99 از این کارخانه داشت گفت: برای شتاب بخشی به عملیات اجرایی این طرح حمایت های لازم صورت خواهد گرفت، همچنین محصول این کارخانه بنزین گیاهی است که افزون بر ایجادفرصت های شغلی جدید باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در گچساران و باشت خواهد شد.

 

 برای  بررسی آخرین وضعیت این پروژه  به سراغ محسن ظفری معاون فرماندار باشت رفتیم، وی در گفتگو با صبح زاگرس گفت:کارخانه پلی اتانول شهرک صنعتی  خان احمد باشت  در حال حاضر 11 درصد رشد فیزیکی داشته است، که کار بر روی بخشهای از این پروژه  بدلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیمه فعال شده است.

 

مسعود ظفری در ادامه اظهار داشت: اعتبارت این کارخانه بصورت ملی  و مشاوره ای است،همچنین این پروژه در حال حاضر سه پیمانکار در قسمتهای مختلف دارد و تعداد 51 نیرو  روی پروژه پلی اتانول  خان احمد باشت مشغول بکار هستند، که از این تعداد 38 نیرو از نیروهای مشاور طرح هستند که بصورت تخصصی  مشغول فعالیت هستند.

 

ظفری گفت:تعداد13 نیرو هم نیروهای پیمانکاری هستند،که بر روی پروژه پلی اتانول خان احمد مشغول بکار هستند،و با توجه به شرایط بوجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا  ومبتلا شدن دو نفر از نیروهای این پروژه به کرونا،فقط عملیات خاکبرداری  و تسطیح خاک انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه  کارخانه پلی اتانول شهرک صنعتی خان احمد طبق جدوا زمانبندی و اعلام  قبلی مسئولین در سال 1401 به پایان می رسد گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و رشد فیزیکی 11 درصدی این پروژه تاکنون، و نیمه فعال بودن بخشهای از این پروژه عملیات فنس کشی ،دیوار چینی، و خاک برداری  در حال انجام شدن است، وزمان مشخصی برای اتمام چنین پروژه ای نمی توان تعریف کرد.

 

معاون فرماندار باشت در ادامه اظهار داشت:چون طرح یک طرح ملی، و مشاوره ای است از تخصیص و اعتبارات خوبی برخوردار است واگر این روند ادامه داشته باشد در بحث بودجه و اعتبار پیشرفت خوبی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران