تازه های سایت

17. شهريور 1399 - 10:29
درج آگهی کذب در تلگرام با عنوان فروش لوازم آرایشی، بهداشتی
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در شبکه اجتماعی تلگرام، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز: سرهنگ روح‌اله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ بیست و پنج میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی تلگرام شده بود، که در این خصوص موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در شبکه اجتماعی تلگرام با کانال فروش لوازم آرایشی، بهداشتی آشنا و با توجه به قیمت پایین اقلام اقدام به خرید و واریز مبلغ بیست و پنج میلیون ریال به شماره‌ حساب اعلامی از سوی گرداننده کانال می‌ کند، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی دیگر کسی جوابگوی وی نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز گرداننده کانال شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید و فروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

این مقام انتظامی هشدار داد: برای انجام خریدها اینترنتی خود حتما از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشند اقدام کنید و هرگز پیش از دریافت کالا، هزینه‌ای تحت عنوان بیعانه، شیرینی، رزرو و غیره پرداخت نکنید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران