تازه های سایت

14. مهر 1399 - 20:37
درگفتگو با امام جمعه باشت مطرح شد؛
نقش ویژه عشایر در رونق بخش اقتصادی کشور
حجت الاسلام والمسلمین عبودی امام جمعه باشت نقش ارزنده عشایر و روستاها در بخش تولیدات دامداری و کشاورزی را از مهمترین مولفه های اقتصادی کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:حجت الاسلام والمسلمین عبودی  امام جمعه باشت در مورد خدمات دهی نظام  مقدس جمهوری اسلامی به روستاها گفت : در ۴۰ سال  انقلاب اسلامی ایران خدمات زیادی در سطح روستاها و مناطق عشایری انجام شده است که این بر هیچ کسی پوشیده نیست و مردم خودشان می توانند این زمان را با رژیم طاغوت مقایسه کنند.

 

وی افزود: روستاها بخش کثیری را جمعیت کشور را تشکیل می دهند و همان طور که مشاهده می کنید بخش اعظم تولیدات دامداری و کشاورزی مورد نیاز کشور از طریق روستاها و عشایر ما تامین می شوند و این اهمیت و نقش عشایر را در بخش اقتصادی  مشخص می کند.

 

امام جمعه باشت گفت: نظام اسلامی هم به خوبی خدمات قابل قبولی از جمله در بخش رفاهی  از جمله جاده ، گاز رسانی، بهداشت،برق ،مخابراتی در سطح روستاها و مناطق عشایری انجام داده است که همین امر موجب شده است تا مهاجرت از روستاها به شهرها و کلان شهرها به رقم چشمگیری کاهش یابد و در بعضی از روستاها به خوبی دیده میشود که مهاجرت هم  در طول سال به یک درصد هم نمی رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبودی افزود: در بعضی از موارد ما نزدیک به جشن پایانی هستیم که خدمات  در این روستاها تکمیل شده است جز روستاهای که شاید تعداد خانوارهای آن به حد نصاب نرسیدن بقیه خدمات برق و گاز و....به آنها اختصاص داده شده است.

 

وی در ادامه گفت: مهاجرت برعکس شده است و مردم از شهرها به طرف روستاها در حال مهاجرت هستند ،چون خدمات رسانی در بعضی از روستاها در حد شهرها افزایش داشته است و حتی در بخش ساخت مسکن خانه های در روستاها در حال ساختن هستند که نمونه آنها را در شهرها کمتر می بینیم.

عبودی در پایان گفت: جای کار هنوز وجود دارد و مسئولان و دولتهایی که بر سر کار می آیند باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند که خدمات بیشتری در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کنند که این می تواند تا حدودی جلوی مهاجرت به کلان شهر ها را بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران