تازه های سایت

28. مهر 1399 - 12:44
نارضایتی مردم از عدم استقرار صمت و نظارت بر بازار باشت/مرغ شهروندان باشتی را کباب کرد
بازار شهر باشت همچون سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شاهد افزایش قیمت مرغ بود تا عدم نظارت کافی بر بازار و استقرار صمت در این شهرستان گلایه شهروندان را بدنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:در حالی که چند ماه از وعده مسئولان صنعت  معدن،تجارت در کشور برای کاهش قیمت مرغ می‌گذرد، نرخ این ماده پروتئینی  در شهرستان باشت به ۲۶ هزار تومان رسید تا فعالان بازار اظهار کنند : با ادامه این روند قیمت بالاتر هم خواهد رفت.

با این حال فر وشندگان  مرغ در باشت عنوان می‌کنند آنچه که اکنون در بازار مرغ شاهد آن هستیم،  گرانفروشی با هدف کسب سود بالا نیست  بلکه گرانی ناشی از افزایش قیمت نهاده های تولید است و به همین دلیل فروشندگان مقصر گرانی مرغ نیستند.

براین اساس آنها تاکید دارند که ستاد تنظیم بازار باید براساس قیمت های واقعی نهاده های تولید، قیمت تمام شده تولید را محاسبه و قیمت مصرف کننده مرغ را تعیین کند، چرا که قیمت تعیین شده فعلی، واقعی نیست.

یکی از فروشندگان مرغ در سطح شهر باشت گفت؛ مرغ در  سطح شهرستان باشت کمیاب شده است بطوریکه که در مدت سه روز  گذشته به علت گرانی و نبود مرغ بسته بود و امروز بنا به افزایش تقاضای شهروندان مجبور شدیم یک مقدار جهت فروش بیاوریم.

وی گفت:کنار مغازه خودم یک مرغ فروشی است، که‌در حال حاضر به  دلیل کمبود و گرانی  مرغ بسته است و تنها دو  تا سه مغازه در سطح شهر باشت مرغ  دارند، که این مقدار جوابگوی شهروندان نیست.و امیدواریم که مسئولان در سطح کشور و استان همچنین شهرستان باشت توجه ویژه ای بر کنترل قیمت ها نه تنها مرغ،بلکه همه کالاها داشته باشند،کاری که ما  در این چند ماه اخیر در شهر باشت نمی بینیم و نمی دانیم که کنترل بازار وظیفه کیست.

همچنین صادقی یکی از شهروندان باشتی اذعان داشت :کالاهای اساسی روز به روز با افزایش قیمت روبرو هستند و مرغ هم یکی از کالاهای مورد نیاز مردم است که در شهر باشت همزمان با سراسر استان و کشور در حال افزایش است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  نظارتی بر بازار مرغ و کنترل قیمت در سطح شهر انجام می شود  افزود :اول اینکه شهرستان باشت فاقد اداره صنعت ،معدن،وتجارت است  که این کار زیر نظر شهرستان گچساران صورت می گیرد و من بعنوان یک شهروندی که در بازار باشت فعالیت می کنم تاکنون بازرسی از سوی اداره صمت و بازرسان این نهاد ندیده ام ،یا اگر بوده بصورت نمایشی بوده و در روند  کنترل قیمت ها نه تنها در بازار مرغ بلکه بر روی سایر اقلا هم تاثیری نداشته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران