تازه های سایت

8. آبان 1399 - 15:05
دستگاه قضایی امید را در دل مردم زنده نگه داشته است/مدیران نباید پشت میز باشند+تصاویر
جلسه تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:در جلسه تکریم و معارفه روسای اسبق جدید  دادگستری شهرستان باشت رهام دیانت رئیس  سابق دادگستری شهرستان باشت گفت: قریب به دوسال است که در خدمت مردم شریف باشت بودم و هدفی جز اجرای عدالت نداشتیم و ثمره آن اعتماد مردم به حوزه قضایی بود است.

 
وی گفت: ابلاغ الکترونیک در سطح شهرستان را بالای ۹۵ درصد رساندیم،راه اندازی سامانه تردد، و احکام سنگین نیز برای مخلان نظم و امنیت صادر کردیم، دفتر حقوقی  قضایی بسیجیان را نیز افتتاح کردیم.
 
دیانت افزود؛ حدود۵ نیرو  جدید جذب کردیم که از بین نیروهای ولایی بوده اند و کارهای فیزیکی و ساخت و ساز نیز به خوبی انجام شده است، تعامل خوبی نیز با ادارات در بحث سازش انجام شد.
وی گفت: در قضیه بنزین حتی یک مورد تعرض به اموال عمومی صورت نگرفت و در انتخابات نیز علیرغم همه جو سازی ها یک مورد دیگری نداشتیم و این کار را مدیون مردم فهیم شهرستان باشت هستیم،و انتظار داریم که مردم باشت نیز این همکاری و تعامل را نیز با رئیس جدید دادگستری شهرستان داشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبودی امام جمعه باشت در ادامه این جلسه افزود: در این اوضاع و احوال که شرایط سختی برای کشور ایجاد شده است اما دستگاه قضایی امید را در دل مردم هنوز زنده نگه داشته اند، و نگذاشته اند که اعتماد مردم سلب شود.
 
وی گفت ؛ این برخورد ها ما را امیدوار کرده است و انتظار داریم  که این برخوردها با کسانی که  به اموال مردم دست درازی می کنند  عادلانه تر و تندتر شود و این را نیز در سطح استان و شهرستان شاهد باشیم. 
 
عبودی در ادامه گفت؛ جا دارد از این مردم دفاع شود و خوشحالیم که دستگاه قضایی نیز از خودش شروع کرده است ، و لازم است چرا که توقعات از دستگاه قضا بالا هست و حجم پرونده ها نیز زیاد است و این روزها همه قضاوت می کنند، باید همه کمک کنیم که سطح این توقعات پایین بیایید .
 
وی در ادامه افزود: یک ویژگی که آقای دیانت رئیس دادگستری سابق باشت داشت ،مردم داری او بود،  از رفتن وی ناراحت شدیم و اگر بحث ارتقای وی  نبود خواهش می کردم که در شهرستان ماندگار می شد، و همچنین در عین مردم داری و مهربانی قاطع بود و برای موفقیت وی در سمت جدید در شهرستان گچساران آرزوی خاص می کنم. و این سمت جدید را تبریک می گویم .
 
عبودی افزود؛ از رئیس کل دادگستری استان انتظار داریم بحث ایست و بازرسی ها را بیشتر کنند و در بحث قاچاق اسلحه در باشت نظارت سخت تری انجام شود،و این بدان معنی نیست که بخواهیم بگوئیم  در باشت خبری است، و در بحث جاده چرام و باشت چرا دستگاه قضا ورود نمی کند که این همه بیت المال روی این  پروژه اصراف شده است و چقدر منافع طبیعی نیز در این پروژه تخریب شده است و شاید تا ده سال دیگر  این پروژه نیز به پایان نرسد.
 
حسین نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان  کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این جلسه افزود: تحول اجرا شده در دستگاه قضا در زمان آیت الله رئیسی به صورت ملموس دیده می شود نه به صورت شعاری بلکه مردم خودشان این را لمس کرده اند و امید در دل جامعه زنده شده است.
 
نگین تاجی گفت: خوش رفتاری با مردم برای قاضی نیز آرامش بوجود می آورد یعنی اگر با مردم و ارباب رجوع با عطوفت و مهربانی رفتار می کند حتی اگر حکمی علیه آنها صادر شود ولی بازهم احترام قاضی را دارند. 
 
 
وی گفت:سعی کردیم افراد جوان و مهربان انتخاب کنیم که در بعد علمی و اخلاقی نیز نخبه هستند و مردم می توانند به آنها اعتماد کنند و از عملکرد آنها راضی باشند، در استان ۴۰۰هکتار رفع تصرف داشتیم ، مطالبه گر باشیم مدیران ما نباید پشت میز باشند باید در کف میدان و در بین مردم باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:همراهی با مدیران در شهرستان اولویت رئیس جدید دادگستری شهرستان باشد و در بحث تخلف رحم نکند و سختگیرانه عمل کند.
 
کریمی زاد رئیس  جدید دادگستری شهرستان باشت در پایان این جلسه افزود: اولین مطلبی که به ذهن ما می رسد تسریع در روند پرونده های قضایی و با دقت است تمام نیرو و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا به بررسی پرونده های موجود بپردازیم.
 
وی گفت؛صلح و سازش از دیگر وظیفهما در کنار مردم و روحانیون و امام جمعه و معتمدین  محلی برای آرامش در زندگی مردم و جامعه است. بحث تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی در مجموعه دادگستری و ضابطین دادگستری امری کاملا مهم است و این لحاظ خواهد شد.
 
رئیس دادگستری شهرستان باشت افزود:ما واحد کم اثر در دادگستری نداریم و از افراد مجرب و کاردان استفاده خواهیم کرد و نتیجه آن رضایت مردم از دادگستری است،برخورد با مخلین نظم، عاملین مواد مخدر،سارقین مسلح  و جرائم خشن را در سخت ترین برخوردها لازم می دانم و در بحث امنیت مردم  کوتاه نخواهیم آمد.
 
 
کریمی زاد در ادامه ابراز داشت؛بحث تعامل همه جانبه با شورای تامین،شورای اداری، شوراهای اختلاف و امام جمعه محترم  از دیگر اولویت های ما است ،ضابطین دادگستری بازوان توانمند دادگستری  هستند که همکاری ها خوبی باید انجام شود.
در پایان کریمی زاد به جای رهام دیانت معارفه شد ، و دیانت رئیس دادگستری شهرستان گچساران شد.
 
---
---
---
---
---
---
---
---
---
 
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران