تازه های سایت

1. آذر 1399 - 11:51
فرماندار باشت مطرح کرد:
محدودیت های کرونایی در باشت اجرا می شود/شناسایی698 بیمار کرونایی از ابتدای کرونا تاکنون
فرماندار باشت گفت:با توجه به وضعیت نارنجی ویروس کرونا محدودیت های جدید کرونایی در باشت از اول آذرماه اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:مسعود حسینی درنشست ستاد کرونا باشت گفت:بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی  به مدت ۲ هفته اجرا می شود و براساس آن مشاغل دسته سوم و چهارم در شهرستان های با وضعیت قرمز  اجازه فعالیت ندارند.

 وی در  ادامه افزود: مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند.

 حسینی  ادامه داد:گروه چهارم نیز شامل  برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می شود.

فرماندار باشت تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی ، محدودیت شدید برای تعداد شرکت کنندگان در آیین های تشییع و یا عروسی از جمله برنامه های ستاد کرونای این شهرستان در آذرماه است.

 وی به برگزاری مراسمات تشییع در روستاها اشاره کرد و گفت: شوراها، دهیاران و مراکز بهداشت در روستاها برای رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا تلاش بیشتری کنند.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی شامل شهرداری ها،میراث فرهنگی،هلال احمر،سپاه و شبکه بهداشت و درمان برای ایجاد تقاهتگاه های بیماران کرونایی در باشت با هم تعامل کنند.

فرماندار باشت گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۶۹۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده اند.

حسینی  اظهار داشت: ۲ هزار و۶۵۲تست بیماری کرونا در باشت انجام شده است که از این تعداد ۱۴۳ نفر کرونای فعال دارند و بقیه بهبود یافته اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت نیز در این نشست  گفت: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تا فعالیت های خود در زمینه کنترل ویروس کرونا را روزانه به این  ستاد کرونا گزارش کنند.

آرش حسنی از شهروندان خواست تا با انجام مراقبت های بهداشتی و در خانه ماندن در مهار ویروس کرونا سهمی داشته باشند.

وی افزود: استفاده از بند برای در آوردن ماسک،رها نکردن ماسک های آلوده در مکان های نامناسب از جمله نکاتی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

حسنی افزود:: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به استفاده از ماسک ختم نشود و شست وشوی مرتب دست ها به مدت ۲۰ ثانیه و حفظ فاصله فیزیکی ضرورتی اجتناب ناپذیر که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند.

 
 
 
---
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران