تازه های سایت

17. آذر 1399 - 14:44
فرسوده شدن بافت مصلی باشت /جاده چرام -باشت که اندرخم یک کوچه است+تصاویر
امام جمعه باشت گفت: جاده باشت چرام که دو سه امام جمعه دیگر هم بیاید فکر نکنم حالا حالاها به سرانجام برسد، امیدوارم که تدابیری اندیشیده شود که این جاده هم به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:حجت السلام و المسلمین عبودی در نشست شورای اداری شهرستان باشت گفت،: بافت مصلی شهر باشت به سمت فرسایشی پیش می رود، علیرغم انکه 80درصد رشد فیزیکی داشته ، و همچنین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی آن نیز هنوز حل نشده است. 

 
وی گفت؛ جاده دسترسی به مصلی نیز مشکلات خاصی دارد که اداره مسکن و شهر سازی باید  این مشکل را حل کند تا بقیه مشکلات از قبیل گاز و اب نیز حل شود.
 
حجت السلام و المسلمین عبودی افرود: بخش زیادی از مشکلات شهرستان قابل حل است، و امیدواریم مصوباتی که در این جلسه انجام شده اجرا شود. 
 
 
امام جمعه باشت گفت: جاده باشت چرام که دو سه امام جمعه  دیگر هم بیاید فکر نکنم حالا حالاها به سرانجام برسد، امیدوارم که تدابیری انجام شده تا این جاده هم به سرانجام برسد تا شاهد  استفاده از این جاده باشیم.
 
حجت السلام و المسلمین  سید نصیر حسینی نیز در جلسه شورای اداری شهرستان باشت  گفت: مردم  سزاور خدمت هستند، و باید در حوزه اشتغال پیگری شود،  تا زمینه اشتغال در این شهرستان ایجاد شود. 
 
 
وی افزود: مصوباتی که در  جلسه طرح شده  است حتما پیگیری شود، و ما در نوبه خود نیز این طرحهای را پیگیری می کنیم، و سعی کنید طرح های بزرگ  را از مسئولان کشوری بخواهیم، سه یا چهار طذح اثر گذار در منطقه  می تواند کارهای زیادی را در بخش های اقتصادی  و اشغال  هموار سازد.
 
نماینده ولی  فقیه در  استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد:  طرحهای بزرگ و مشکلات ابرسانی فقط به شهر باشت نیست در  همه جای  استان وجود دارد که باید تدابیر لازم انجام شود.
 
 
 
 
 مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت گفت: شهرستان باشت یکی از قطب های اصلی کشاوری در استان به حساب می آید که بخشی از  مرکبات در استان و همچنین استانهای همجوار را تامین می کند.
فرماندار باشت گفت: از سری اقدامات انجام شده در بخش های مختلف در شهرستان باشت می توان به آبرسانی به اراضی شهرستان  به مساحت 400 هکتار در فاز نخست آبرسانی اشاره کرد، همچنین  در برخی از روستاهای شهرستان که مشکلاتی برای بخش ورزش در این روستاها احساس می شد  چمن مصنوعی احداث شد، و از مهمترین کارهای که در سطح شهرستان انجام شده است برق رسانی به روستای پیجاب باشت بود با توجه به مشکلات فراوانی که در زمینه راه ارتباطی  وجود داشته است.
 
حسنی در ادامه افزود: یکی دیگر از کارهای عمرانی که در حوزه آب در شهرستان انجام شده است ،ساماندهی  رودخانه  باشت بود که همیشه  نگرانیهای در این زمینه وجود داشته است که با ساختن پل و ساماندهی آب منطقه ای  این مشکل بزرگ نیز حل شدکه هم بحث فرسایش و هم ذخیره سازی آب  انجام شده است.
 
 
مسعود حسینی در ابراز داشت: یکی از مشکلات مهم در سطح شهرستان که می توان به آن اشاره کرد و سالهای سال است که شهرستان از آن رنج می برد ،بحث اشتغال زایی در سطح شهرستان است ،و چون مبنای اشتغال در باشت بر مبنای کشاورزی و گاها دامداری است، اما جای پروژه های صنعتی و کارخانجات صنعتی در این شهرستان کاملا خالی است.
 
 
فرماندار باشت ادامه داد: یکی از پروژه های مهم در شهرستان باشت  کارخانه پلی اتانول شهر ک صنعتی خان احمد باشت است که در صورت تکمیل و بهره برداری می تواند زمینه اشتغال 800 تا 900 را در شهرستان فراهم کند، که متاسفانه بعضی از بانک های که قرار بود در این زمینه سرمایه گذاری کند  به وظایف خود عمل نکردند و اگر شرایط به این منوال پیش برود کارگران نیز در همین پله اول  نیز بیکار خواهد شد و باید به خانه های خود برگردند.
 
حسنی  در مورد جاده پر حاشیه باشت به چرام گفت: این جاده چندین سال است که  راکد مانده است و یا کار به کندی بر روی آن صورت می گیرد  با توجه به اینکه این جاده ،یک راه ارتباطی حیاتی است  انتظار داریم مسئولین در راهداری این مشکل را نیز حل کنند.
 
وی گفت:پل شهید کلانتری باشت  نیز در دهه فحر به بهره برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیکی خواهد رسید، و معظل ایستگاه مسافر بری شهرستان نیز  با همت شهرداری باشت  و راهداری نیز قابل حل خواهد بود.
 
 
حسینی در پایان گفت: اگر پروژه آب وفاضلابی که برای شهرستان در نظر گرفته شده است با همت بنیاد برکت، بسیج سازندگی  و آب وفاضلاب  روستایی  تکمیل شود هیچونه مشکلی در بخش آب شهرستان و روستاهای بخش مرکزی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

 

نظرات کاربران