تازه های سایت

27. آذر 1399 - 8:53
سهم باشت از زیبایی شهر؛
گلدانهایی که شهر را زشت می کنند +تصاویر
یکی از نواقصی که در شهر باشت در حوزه خدمات شهری دیده می شود،گلندانهای هست که چندین سال در شهر گذاشته شده است ولی استفاده ای ندارد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:گلدان های شهری به عنوان عنصری جهت زیباسازی محیط به کار می روند. گلدان ها مانند قابی هستند که قسمتی از طبیعت را جدا کرده و در خود جای می دهند.

وجود این دسته از مبلمان و تجهیزات شهری علاوه بر زیبایی بصری، هویت بخش بوده و سلیقه ی فرهنگی یک شهر را به نمایش می گذارد. گلدان های شهری می‌تواند مکانی برای گل های تزیینی و یا حتی گل و گیاه های طبیعی باشد.

از گلدان بزرگ شهری در جهت کاشت انواع گل های طبیعی یا حتی مصنوعی استفاده های زیادی می شود، این نوع گل آرایی ها علاوه بر اینکه فضای شهری و جو فضا را جذاب و زیبا می کند به سرزندگی و نشاط شهر نیز کمک فراوانی می کند. لازم به ذکر است که اکثر این گلدان های شهری از جنس بتنی یا فایبرگلاس هستند.

  در شهر باشت چند سالی است شهرداری این شهر، در خیابان اصلی تعدادی گلدان برای کاشت گل و زیبایی در معابر عمومی نصب کرده است ، که اگر به آن توجه شود نمای زیبا به شهر میدهند اما متاسفانه  این گلدانها نه تنها فضای شهر را زیبا نکرد ،بلکه مکانی برای ریختن زبالهای دست فروشان شهری ،و جایگاهی برای نشستن شهروندان تبدیل شده است.

 

احمدی یکی از شهروندان باشتی به خبرنگار این پایگاه خبری گفت: از نصب این گلدانها در مرکز شهر و خیابان اصلسی چند سالی است که می گذرد ،ولی متاسفانه همانطور که مشاهده می کنید،مثل همیشه خالی از گل است و فقط تبدیل به سطل زبالی ای برای شهروندان شده است.

وی گفت:شایسته است که شهرداری باشت ،بابیت این همه هزینه و بیت المالی که برای این گلدانها هزینه شده است ،بهترین استفاده را انجام دهند، هر چند این حرف بنده دلیلی بر نادیده گرفتن کارهای شهرداری  نیست، و از خداماتی که انجام داده اند در زمینه خدمات شهری و فضای سبز تشکر دارم، اما انتظار داریم که به این گلدانها نیز سرو سامان بدهند،تا یک شی اضافی نباشد.

 

 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران