تازه های سایت

30. آذر 1399 - 12:32
درگفتگو با فرماندار باشت مطرح شد:
بررسی آخرین وضعیت پروژه های جهش تولید در باشت/ بهره برداری از طرح آبرسانی دشت خان احمد تا پایان سال
مسعود حسینی فرماندار باشت گفت؛طرح آبرسانی به دشت خان احمد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه  خبری باشت نیوز:

مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت در گفتگو با  صبح زاگرس  در خصوص آخرین وضعیت پروژه های جهش تولید این شهرستان گفت: یکی از پروژه های مهمی که در سال جهش تولید، در شهرستان باشت مطرح شد، طح آبرسانی به دشت بزرگ خان احمد است، که می توان با بهره برداری این طرح  زمینه اشتغال برای افراد زیادی از جمله جوانان در شهر ستان را ایجاد کرد.

حسینی افزود:در حال حاضر پروژه آبرسانی به دشت خان احمد باشت،حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، و سعی برآن داریم که با برنامه ریزیهای صورت گرفته این پروژه مهم  را تا پایان سال افتتاح و یک اشتغال زایی مفید و پایدار را در سطح  شهرستان ایجاد کنیم.

فرماندار باشت در ادامه گفت: فازهای 3 و 4 این پروژه که با جهاد کشاورزی بوده است و قرار بود آن را تکمیل کند، به پایان رسده و فازهای  اول و دوم آن نیز به آب منطقه ای واگذار شده بود، که تعدادی از پمپاژهای مورد نیاز خریداری شد و تعدادی از آنها را در حال خرید هستند تا هر چه سریعتر آب بخش کشاورزی این منطقه وارد مدار شود.

نماینده ارشد دولت در شهرستان باشت گفت:یکی دیگر از پروژه های مهم در سطح شهرستان طرح بزرگ گلخانه ای فدک است که در بخش مرکزی باشت واقع در آبدهگاه  در حال اجرا است و زیر ساخت های این پروژه انجام شده است و یا در حال انجام  است، از جمله قطعه بندی زمینها،خیابان کشی  و ترانس برق در بعضی از نقاط آن انجام شده است  و سه ترانش دیگر برای 11 هکتار نیز در حال انجام است  و در حال حاضر تعدادی نیز مشغول به کار هستند.

وی گفت:مقدار 30هکتاراز این زمینها واگذار شده است، و چندین نفر نیز معرفی شدند، اما متسفانه کسی در سطح شهرستان از این طرح که یک طرح درآمد زا و اشتغالزا هم هست ، استقبال نمی کنند، و ما هم  هر شخصی از هر کجا که می آید مجبوریم به آنها زمین واگذار کنیم چون بحث اشتغال زایی در شهرستان برای ما مهم است و  شهرستان ما هم در حوزه کشاورزی پتانسلهای و منابع زیادی دارد.

 فرماندار باشت نیز از مردم شهرستان باشت درخواست کرد و گفت:کسانی که توان در این زمینه را دارند، مراجعه کنند تا از طریق جهاد کشاورزی به استان معرفی شوند تا هر اندازه که زمین نیاز دارند در توان آنها است در اختیار آنها قرار داده شود تا زمینه اشتغال خود و سایر افرادر نیز در بخش کشاورزی که هم می تواند مستقیم و غیر مستقیم  باشد، فراهم شود.

حسینی در مورد آخرین وضعیت کارخانه پلی اتانول شهرک صنعتی خان احمد گفت:این پروژه در حال حاضر 15 درصد رشد فیزیکی دارد، که با پیگیرهای و تلاشهای  استاندار نیز بخشی از مشکلات آن حل شده است  که با همکاری بانک سپه و شرکت گسترش  نیز این پروژه تکمیل شود،هر چند این پروژه باید در زمان معین 30 ماهه و به صورت فاز به فاز جلو برود،و در حال حاضر سالن ،خاکبرداری و فنس کشی آن انجام شده است، و با پیگریهای جناب استاندار این پروژه درحال اجراست.

 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران