تازه های سایت

28. بهمن 1399 - 0:21
گریز مسئولان از رسانه ها/چرا مدیران باشتی در انتخاب خبرنگاران سلیقه ای عمل می کنند؟
انتظار می رود مدیران در برنامه های مختلفی که دارند از تمام ظرفیت های رسانه ای که در شهرستان موجود است استفاده کنند، و در دعوت از خبرنگاران سلیقه ای وگزینش شده عمل نکنند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ی مسئولان به محض حضور یک مقام ارشد یا شکل گیری جلسه و نشستی مهم، به جز خبرنگاران همه را در جریان آن قرار می دهند؛ غافل از اینکه کسانی که باید رویدادها را پوشش داده و به سمع و نظر مردم برسانند، خبرنگاران هستند.

حتما در نگاه به شبکه های اجتماعی حادثه یا جلسه خاصی را مشاهده کرده اید که نقد و نظر متفاوت مخاطبان، گویای نداشتن اطلاعات دقیق از جزئیات آن است و اغلب اینگونه ابهام ها، به دلیل دعوت نشدن یا حضور نداشتن خبرنگار روی می دهد.

اگر مسئولان به علت تشکیک در ضرورت خبررسانی از یک رویداد، از دعوت خبرنگار برای پوشش خبری آن صرف نظر می کنند، بهتر است برای تشخیص و تمیز موضوع با کارشناس روابط عمومی یا یک خبرنگار مشاوره کنند و فرصت استفاده مفید از رسانه ها را از دست ندهند؛ مسئولانی که خبرنگاران را در دعوت های خود هرگز فراموش نمی کنند، با بهره مندی از ابزار رسانه علاوه بر تبیین عملکرد و خدمات حوزه مدیریتی خود، اعتماد افکار عمومی را به جایگاه حقیقی و حقوقی خویش جلب می کنند.

مدیرانی که به هر دلیلی بر محرمانه بودن جلسه ها و نشست ها اصرار می ورزند، عنایت داشته باشند که هیچ رویدادی در عصر فناوری و اطلاعات از سمع و نظر مردم مخفی نمی ماند و هرچه بر اختفای موضوع پافشاری شود، بعد از مدتی درز خواهد کرد و متاسفانه در بسیاری از مواقع هزینه های رفع شائبه و شایعه، بیشتر از ریسک رسانه ای کردن آن است.

در شهرستان باشت مدیرانی هستند که با بعضی از خبرنگاران بومی در این شهرستان میانه خوبی برقرار نمی کنند، و مسائل حوزه خبری خود را به صورت متنی تهیه می کنند  و از طریق روابط عمومی و بعضا خود مدیران برای رسانه های غیر بومی ارسال می کنند.این در حالیست که اگر از طریق رسانه ها بومی نسبت به عملکرد این مدیران انتقادی شود،زمین و زمان را به هم می دوزند.

انتظار می رود که این مدیران در برنامه های مختلفی که دارند از تمام ظرفیت های رسانه ای که در شهرستان موجود است استفاده کنند، و در دعوت از خبرنگاران سلیقه ای وگزینش شده عمل نکنند.

در گزارشات بعدی با ذکر نام این ادارات به برخی از عملکرد آنها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران