تازه های سایت

25. اسفند 1399 - 9:25
جزئیات نشست ستاد کرونای باشت؛
فریب رنگ بندی ها را نخورید/کرونا را دست کم نگیرید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان این که نباید فریب رنگ بندی ها را خورد و گفت:مگر می شود شهرستان گچساران قرمز باشد اما باشت زرد باشد؛ هیچ کاری را نباید کوچک بشمارید.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:پیش از ظهر امروز نشست ستاد کرونای شهرستان باشت با حضور بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فرمانداری شهرستان باشت برگزار شد.

 فرماندار باشت در این نشست با بیان این که ویروس کرونا جهان را هم در بعد انسانی و هم در بعد اقتصادی تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود؛ تلاشهای زیادی در شهرستان برای جلوگیری از شیوع کرونا در طول یکسال گذشته انجام شد و تلاشهای زیادی  در بحث بازار، اصناف و ادارات انجام شد ،طرح شهید سلیمانی طرح بسیار خوبی بود و در سطح شهرستان انجام شد و هنوز این طرح ادامه دارد.

مسعود حسینی بیان کرد؛ برنامه هایی که ستاد ملی کرونا دارد با توجه به وضعیت شهرستان باید زودتر ابلاغ شود تا زودتر هر برنامه ای که بخواهیم آن را اجرا کنیم و باید تلاش کنیم تا وضعیت شهرستان را به حالت عادی برگردانیم.

وی گفت؛آمار شهرستان تا الان حدود۶هزار  تست گرفته شده است،۱۱فوتی در سطح شهرستان وجود دارد و تست حدود ۱۱۰۰ نفر مثبت اعلام شده است .

آرش حسنی سرپرست شبکه بهداشت باشت نیز گفت: شهرستان باشت با توجه به مناطق گردشگری که دارد قطعا مسافران زیادی به این شهرستان سفر می کنند و انتظار داریم که این مسیرها نیز مسدود شوند.

وی گفت:جاده های منتهی به اماکن متبرکه نیز مسدود شود، بعضی از ادارات نیز همکاری های لازم  را انجام نمی دهند.

 

رجایی منفرد دادستان باشت در این نشست گفت؛ همه تلاش کردند تا کمترین آسیب به کشور ما وارد شود و دادستان بعنوان مدعی العموم می تواند به اموراتی که تخلفاتی صورت می گیرد ورود خواهد شد و دادستانی با تمام توان با کسانی که سلامت جامعه را به خطر می اندازد برخورد خواهد کرد،در بحث سلامت شهرستان هرگونه تخلفی صورت گیرد قطعا ورود خواهیم کرد و تذکرات لازم را خواهیم داد.

صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی در این جلسه گفت؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانها کشور بهترین عملکرد را در بحث کرونا داشته است، پیک بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت و بخشی از آن شهرستان گچساران با توجه به وضعیت خوزستان و مجاورت این شهرستان با استان خوزستان در بر گرفته است، صنوف باید بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد.

 

بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد  در این جلسه گفت:بهترین کار در بحث کرونا و عملکرد را شهرستان باشت در بین شهرستانهای استان انجام داده است،و همه نیروها و ادارات پای کار بودند که من تشکر می کنم.

وی گفت؛در سطح  شهرستان ۱۱۰۰ نفر شناسایی شدند که ۱۱نفر فوتی داشته است، گول این رنگ بندی ها را نخورید مگر می شود که شهرستان گچساران قرمز باشد،ولی شهرستان باشت زرد باشد .

بانشی افزود؛شهر بوستان با توجه با مجاورت جاده ترانزیتی از خطر بیشتری برخوردار است، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بصورت محله محور با دقت بیشتری اجرا شود و محدویت های بیشتری لحاظ شود،شبکه بهداشت به تنهایی نمی تواند کنترل امورات را بدست بگیرند،باید دیگر نهادها نیز ما را در این امر یاری کنند .

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رنگ بندی شهرستانها هنوز انجام نشده است اما مبنا شهرستان را رنگ قرمز شهرستان گچساران بگذارید هیچ کاری را نباید کوچک بشمارید.

نظرات کاربران