تازه های سایت

4. ارديبهشت 1400 - 9:51
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:
نیمه الکترونیک شدن انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد/اعلام نتایج اولیه تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی از طریق فرمانداری ها
محمدی گفت: فرایند انتخابات بیست و هشتم خرداد امسال در بخش عمده ای از مناطق استان به صورت نیمه الکترونیک انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:فتاح محمدی در خصوص آخرین روند وضعیت انتخابات استان گفت: از ۲۵ مرحله فرایند انتخابات امسال در کهگیلویه وبویراحمد ۲۳ مرحله به صورت الکترونیک و مراحل اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال رایزنی با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در سه شهر بزرگ استان یا حداقل یکی از شهرهای استان هستیم.

محمدی تاکید کرد: فرایند نام نویسی ۸۵ درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای استان به صورت غیرحضوری انجام شده این در حالی است که ۶۶درصد از داوطلبان شوراهای شهرهای کشور به صورت الکترونیک ثبت نام را انجام داده اند.

محمدی در مورد مناطق روستایی وعشایر استان نیز تصریح کرد:۵۶درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده اند.

اوتاکید کرد: ۷۱۹ نفر برای کسب ۹۱ کرسی انتخابات شورهای اسلامی شهرهای کهگیلویه وبویراحمد نام نویسی کرده اند.

وی عنوان کرد: نتایج اولیه تایید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در استان از طریق فرمانداری ها به آنان اعلام شده و افرادی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض دارند می توانند تا پایان وقت امروز به مراجع استانی اعتراض کنند.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:برای هرکرسی شوراهای روستایی ۲ داوطلب نویسی کرده اند.

وی تاکید کرد: انتخابات برای۲ هزار و۶۱۷ کرسی در روستاها و۱۸کرسی تیره های عشایر کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

محمدی درباره مراحل بررسی صلاحیت هم اکنون استعلامات مراجع چهارگانه در شوراهای روستایی در حال انجام است.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد همچنین گریزی به انتخابات میان دوره ای مجلس شورای در حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران وباشت هم زد و گفت: ۲۱ نفر داوطلب این انتخابات ثبت نام  کردند که ۱۰درصد از این تعداد بانوان هستند.

وی تاکید کرد:بررسی صلاحیت داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در هیات شهرستانی انجام وهم اکنون بررسی صلاحیت ها در مرحله استانی در حال انجام است.

چهار هزار و ۵۲۸ نفر برای کسب کرسی های شوراهای روستایی و ۷۱۹ نفر برای حضور در شوراهای اسلامی مناطق شهری کهگیلویه وبویراحمد نام نویسی کرده اند.

انتهای پیام

نظرات کاربران