تازه های سایت

5. ارديبهشت 1400 - 9:53
سوژه های مردمی؛
جولان سگهای ولگرد در باشت
شهروندان باشتی از جولان سگهای ولگرد در معابر این شهر گلایه و ابراز داشتند؛ پرسه زدن وقت و بی وقت سگ‌های بلاصاحب و سرگردان در سطح شهر خطر حمله به مردم را بدنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:سگ های ولگرد برای یافتن غذا و سیر کردن شکم، مدام درحال پرسه زدن و سرک کشیدن به زباله های رها شده در مقابل منازل مسکونی در شهر باشت هستند که این موضوع حس ترحم افراد را بر می انگیزد و در این میان اگر حمایت‌ها از این گونه جانوری به صورت مدیریت شده نباشد در این صورت جمعیت آنها در مدت کوتاه چند برابر شده و سلامت، امنیت و آرامش جامعه و مردم را برهم خواهد زد.

 

در مرکز شهر باشت در روز روشن به وضوح دیده می شود که خیابان اصلی شهر و اطراف آن جولانگاهی برای عبور و مرور سگهای ولگرد است که بیشتر شهروندان از این موضوع ناراحتند و از عاجز ماندن مسئولین شهرستانی، می گویند.

 

علی موسوی پور یکی از شهروندان باشتی در رابطه با آزاد گذاشتن سگهای ولگرد گفت؛ آمد و شد آزادانه سگ‌های ولگرد و بلاصاحب، یک تهدید جدی بر سلامت و آسایش مردم و برهم زننده امنیت و آرامش است و به حتم پرسه زدن آنها در کوچه و پس کوچه ها، خیابان ها و بوستان های شهر با خطرات و تهدیدهایی همراه است که باید جمع آوری شوند.

 

وی در ادامه افزود؛ پرسه زدن وقت و بی وقت سگ‌های بلاصاحب و سرگردان در سطح شهر خطر حمله به مردم را در پی دارد و از سویی نیز اگر فکری به کنترل و جمع آوری این جانوران با وفا نشود در این صورت جمعیتشان روز به فزونی نهاده و مشکلاتی عدیده ای را بوجود خواهند آورد.

 

اکبری یکی دیگر از شهروندان باشتی اظهار داشت؛ یک نگرانی که در مورد سگهای ولگرد وجود دارد اینست که جمعیت آنها رو به رشد است، وهمین مسئله خطراتی را برای مردم و شهروندان به همراه خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت؛ تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین شهرستانی انجام نشده است و در این زمینه کاملا غافل هستند.

 

انتهای پیام /

نظرات کاربران