تازه های سایت

3. بهمن 1400 - 9:32
در گفتگو با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت مطرح شد:
خیانتها و جنایت های رژیم پهلوی بر هیچ کسی پوشیده نیست
حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی نسب گفت؛خیانت ها و جنایت های رژیم پهلوی بر هیچ کسی پوشیده و باید آنها را برای نسلهای جوان باز گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز

 

حجت الاسلام و المسلمین علی مجاهدی نسب مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری گفت: با گذشت بیش از ۴دهه  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت دارد جنایات رژیم پهلوی را برای مردم و نسل جوان تبیین بکنیم گرچه عمری می‌کوشند که انکار حقایق کنند ولی دوران پهلوی آنقدر استبداد و استعمار موج میزد و خیانت‌ها و جنایت‌های آشکار بود که کسی نمی تواند آن را انکار کند برای نمونه چند مورد را به آن اشاره می کنم.

مجاهدی نسب در ادامه افزود: جدایی بحرین از ایران در روز   ۱۷ اردیبهشت سال ۴۹ را از ایران و خبر استقلال بحرین از ایران توسط شاه ملعون اعلام شد و یک ساعت بعد ایران کشور بحرین را به رسمیت شناخت، اسدالله علم میگویند گوینده خبر چنان با افتخار و غرور آن را اعلام کرد گویی ما بحرین را فتح کرده ایم، بحرین را چه استان چهارم ایران بود را دو دستی تقدیم کرد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت باشت  ادامه گفت‌وگوی خود  بیان کرد: محمدرضا شاه پهلوی نتوانست از منافع ملی و کشور دفاع کند یکی دیگر از خیانت های پهلوی قراردادهای ننگین بود که آنها امضا کردند چه کشورهای خارجی بر منافع اقتصادی ایران تسلط پیدا کردند وضعیت فروش نفت و استخراج آن درصد بسیار کمی نصیب ایران می‌شد و بقیه پول نفت را غارت می کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مجاهدین نسب گفت: از دیگر خیانت های که در آن زمان به ایران می شد ورود کالاهای وارداتی کم ارزش غربی بود که با پول کلان ایران آنها را باید خریداری می‌کرد، آنها کشاورزی ایران را به کلی نابود کرده بودند و کشور را از نظر کشاورزی نیز به بیگانگان وابسته کرد بودند و حتی برای خرید گندم باید از آمریکا گدم خریداری می‌کردند،   حتی سیلوهای انبار گندم را کشور شوروی در داخل ایران طراحی و می ساخت.

 

وی بیان کرد:   یکی دیگر از خیانت های رژیم پهلوی ایمان و فرهنگ مردم بود و اعتقادات مردم را به تمسخرگرفته بودند، و و مردم را تحقیر می کردند و فرهنگ غربی را در سطح جامعه گسترش می دادند احکام دین را از مردم دور کرده بودند حتی با رعایت تقوا در محیط های آموزشی و نظامی یک نوع جرم تلقی میشد.

 

مسئول حوزه نمایندگی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت گفت؛ کشتار و تبعید حدود ۲۴ هزار نفر از مردم ایران توسط رضا شاه مثل شهید کردن شهید مدرس به جرم انتقاد از آنها نوعی دیگر از خیانت های رژیم پهلوی بود، ممنوع  کردن عزادرای برای سالار شهیدان، دستور کشف حجاب، نمونه ای دیگر از خیانت های رژیم پهلوی بود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران