تازه های سایت

7. بهمن 1400 - 11:19
درگفتگو با مدافع حرم و مبارزدوران انقلاب مطرح شد؟
درزمان رژیم پهلوی استان ما فقط یک نام بود/امروزه یکی از قطب های کشاورزی و نفت در کشور هستیم
علی گرامی مدافع حرم باشتی گفت:استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان طاغوت جز نام چیزی نداشت حتی نفت گچساران را اجنبی ها اداره می کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:

علی گرامی از مدافعان حرم و مبارزان زمان انقلاب باشتی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی پیشرفت هایی در زمینه پزشکی کشاورزی صنعت نظامی به وجود آمده است که هیچکدام از اینها قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست با وجود همه تحریم ها امروزه در بعضی از تکنولوژی ها و علم ها ایران با تکیه بر توان داخلی و بومی سازی نظیر علم پزشکی و صنعت هوایی و فضا و دانش هسته ای همچنین در علم دانش بنیان در رتبه های برتر جهان قرار داریم.

وی در ادامه افزود نقش ایران در منطقه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خوبی حس می شود به طوری که امروز جمهوری اسلامی ایران را قطب اصلی منطقه خاورمیانه و غرب آسیا می‌دانند.

مدافع حرم باشتی در ادامه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به استان ما فقط یک نام داشت آن هم نام بزرگی به اسم کهگیلویه و بویر احمد که در استان ما ما هیچ چیزی وجود نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امروزه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های راهبردی در حوزه های نفت و گاز، کشاورزی و دامداری درکشور محسوب می‌شود. این در حالی است که در رژیم طاغوت خبری از بهداشت صنعت و کشاورزی صنعتی دانشگاه و غیره نبود ولی امروزه در کوچکترین شهرستان های ما دانشگاه و من و مراکز بهداشتی و دانشگاه های برتری وجود دارد که این نشانه دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد.
گرامی در ادامه بیان داشت: توسعه هر استان یا منطقه به راه های مواصلاتی آن شهر به استان های همجوار خود برمی‌گردد که این موضوع در استان ما در قبل از انقلاب کاملاً دیده می شد که ما هیچ گونه راه های مواصلاتی به اطراف خود نداشتیم و اگر راه آسفالت هم بود یکی دو مورد آنهم در گچساران و یاسوج که برای تردد همه استانهای اطراف بود که بیشتر بخاطر موضوع نفت گچساران، این جاده ها احداث شده بود.

وی گفت؛ امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۵ هزار کیلومتر جاده آسفالت داریم که این شامل شهرها و روستاهای استان ‌شود و خیلی از این مشکلات در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ حل گردید، با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکلات مردم این مقدار از جاده سازی در استان رقم خورد. در بحث آب شرب و کشاورزی ما تعداد انگشت‌شمار روستا داشتیم، که آب مناسب و لوله کشی داشته باشد الان با وجود انقلاب اسلامی و فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری و تاسیس و تشکیل نهادهای انقلابی، مثل جهاد کشاورزی خدمات ارزنده‌ای در بحث آب کشاورزی انجام گرفته است، که استان ما را به یکی از قطب های کشاورزی در جنوب غرب تبدیل کرده است. در حوزه‌های سدسازی سد هایی مثل سد کوثر سد، چم شیر وسد شاه قاسم، و دیگر صدایی که در حال احداث است همه و همه از برکت انقلاب اسلامی است در حالی که ما در گذشته خبری از سدسازی در استان داشتیم و به همین دلیل با این خدمات ارزنده امروز زمینه اشتغال هزاران نفر در بخش کشاورزی در استان مهیا شده است.
مدافع حرم باشتی در بخش دیگری از گفتگوی خود با ما افزود: دربحث بهداشت در استان ما وضعیت نگران کننده بود به طوری که پزشک های پاکستانی و هندی در این استان بیماران را معالجه می کردند در استان ما چیزی به عنوان دانشگاه وجود نداشت که امروزه بیش از ۱۵۰ هیئت علمی داریم در استان بیش از ۲ هزار دانشجوی پزشکی و نخبه استانی و کشوری وجود دارد پزشکان ملی داریم که امروزه نام آنها در علم پزشکی به خوبی می درخشد اینها همه از برکات جمهوری اسلامی ایران است.
این مبارز دوران انقلاب گفت؛ امروز بیش از ۳۵۰ خانه بهداشت در روستاهای ماه فعال است و مدارسی با امکانات بالا در سطح استان و در روستاهای ما پذیرای دانش آموزان در سطوح مختلف تحصیلی می باشد از صنعت هم خبری نبود به جز شهرستان گچساران که یک منطقه نفتی که دست اندرکاران آن آن هم بیگانگان ها بودند، و کاملاً وابسته بود ولی امروزه در هر شهرستان ما یک شهرک صنعتی وجود دارد که در بعضی از موارد صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس از این شهرک ها صورت می گیرد.

گرامی در بخش دیگری از مطالب خود می افزاید؛ نقشه ایران در در زمان طاغوت کاملاً مشخص بود که به عنوان یک کشور اجرا کننده دستورات آمریکا یا همان ژاندارم منطقه بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حریت و آزادگی وحدت امت اسلامی پیروی از ولایت دفاع از ارزشهای انقلاب و استقلال و بدون وابستگی کشور ایران را به ابر قدرت خاورمیانه تبدیل کرده است، که امروزه همین امر باعث شده است، تا مرزهای جغرافیای ایران در کشورهای جبهه مقاومت باشد امروز ما به لطف خداوند و توان نظامی اجازه تعرض به هیچ نیروی بیگانه و گروه های تروریستی را نخواهیم داد، به طوری که داعش را در منطقه نابود کردیم و دشمنان خصوصاً آمریکا را در منطقه به افول برده ایم اینها همه‌اش از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

نظرات کاربران