تازه های سایت

11. بهمن 1400 - 21:16
در گفتگو با نماینده آرامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:
غیرت ملی باعث شد تا به استقلال و خود کفایی برسیم
روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند این است که رژیم پهلوی شهرهای کوچک ما و روستاها فاقد پزشک بودند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز: روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند این است که رژیم پهلوی شهرهای کوچک ما و روستاها فاقد پزشک بودند، و حتی پزشک از کشورهای خارجی وارد می کردند یکی از دلایل این بود که در گذشته اکثر دانشجویان چه در رشته پزشکی فارغ التحصیل می شدند رغبتی برای کار در روستاها و شهرهای کوچک نداشتند.

وی در ادامه افزود؛ بعد از به وجود آمدن انقلاب اسلامی و به فرمایش حضرت امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری، بر توسعه علمی کشور که بر خودکفایی تاکید داشتند شاهد توسعه بودیم که هم به صورت کیفی و هم به صورت کمی این ظرفیت در کشور وجود داشت. و این علاقه و توان در بین جوانان وجود داشته است که رشد کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در دوران جنگ دفاع مقدس اگر چه ما شهیدان و جانبازان را داشتیم، اما به واسطه همین جنگ تجربیات پزشکی دسته اولی به دست آوردیم، که همین موضوع باعث شد که پزشکان ایرانی که در خارج از کشور بود به داخل کشور بیایند، و دانش خود را در اختیار کادر پزشکی قرار دهند و به مجروحین و رزمندگان نیز کمک کنند.

 

نماینده مسیحیان ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت؛ تمام این مراحل باعث شد که ما در حوزه پزشکی و بعد از آن در حوزه پیراپزشکی و درگیر مسائلی مثل داروسازی شاهد رشد چشمگیری باشیم.

روبرت بگلریان در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار ما گفت؛ در حوزه صنعت با توجه به شرایط کشور به صنعت ایجاب می کرد که ما در این حوزه خودکفا باشیم، و در این زمینه دانش های لازم را کسب کنیم اگرچه کشورها در بعضی از موارد محلول سعی می‌کردند تخصص پیدا کنند و این تخصص در رشته های معدودی بود، اما در کشور ما تلاش شد که در حوزه صنعت خصوصاً نفت و پتروشیمی و صنایع پایین دستی و بالادستی، مثل فولاد و سیمان و صنایع مادر و زیرساختی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شود.

 وی گفت؛ رویکرد انقلاب اسلامی در مسئله استقلال و خودکفایی با توجه به قطع ارتباط با کشورهای که چنین دانشی را در اختیار داشتند، و دانش لازم را در اختیار ما قرار نمی‌دادند و همچنین مسئله جنگ تحمیلی باعث شد، تا نیروها بسیج شوند و آن غیرت ملی باعث شود تا ما تولیدات تازه ای را شروع کنیم و در جنگ نیز تجربیاتی کسب کنیم.

 

 بگلریان گفت؛ پیشرفت های سپاه بعد از زنگ در حوزه صنعت کمک کرد تا مرحله خوبی را خصوصاً در عرصه رقابت برای بهتر شدن. این مهم با دیگر بخش ها انجام شود که همین بحث رقابتی باعث شده است تا ما پیشرفت های لازم را در این زمینه داشته باشیم که می توان به بحث بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی اشاره کرد که جز ده کشور برتر جهان هستیم.

وی در پایان گفت؛ در حوزه اقتصاد با وجود مشکلاتی که به وجود آمده است پیشرفتهای خوب و رو به رشدی داشته ایم، مخصوصاً در حوزه دانش اقتصادی و در بخش کشاورزی صنعت، اقتصاد و غیره پیشرفت های خوبی را با توجه استقلال و خودکفایی به دست آورده ایم اینها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران