تازه های سایت

14. بهمن 1400 - 12:45
ریئس حزب موتلفه شهرستان باشت مطرح کرد:
دوران پهلوی دوران خفقان و ذلت مردم ایران بود
رستم مرزبان رئیس حزب موتلفه شهرستان باشت گفت:اختیار حکومت دست رعیت بود و شاه فرمان بردار او بود. جای عمران و آبادی و پیشرفت‌های جامع در رفت و آمد به کشور آمریکا و اسرائیل و کشورهای استعمارگر بودند

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:رستم مرزبان رئیس حزب موتلفه شهرستان باشت و از مبارزین زمان انقلاب و معتمد این شهرستان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت؛ مقایسه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با زمان شاهنشاهی، قابل مقایسه نیست چرا که در آن زمان پیشرفت ها و ترقی در کشور وجود نداشت و این مهم مد نظر مسئولان آن زمان نبود بلکه اجرای فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی مهمترین رکن جامعه بود.

وی در ادامه افزود؛ اختیار حکومت دست  رعیت بود و شاه فرمان بردار او  بود. جای عمران و آبادی و پیشرفت‌های جامع در رفت و آمد به کشور آمریکا و اسرائیل و کشورهای استعمارگر بودند، پیشرفت چشمگیری نداشتندو نمی توانستند مانند امروز نمی توانستند تحصیلات عالی داشته باشند. پزشک مهندس کارشناسان و تکنولوژی در کشور وجود نداشت و افراد به این مهم آگاه نبودند.

 

مرزبان  در ادامه گفتگوی خود به خبرنگار ما گفت؛ امیدی به آینده وجود نداشت و نمی دانستند کاری که انجام می دهند برای چه کسی است دانشگاهی در کشور چندان نبود اگر بود محل تحصیل اربابان و سرمایه‌داران و فرزندان مسئولین در رژیم پهلوی بود، داروی مورد نیاز بیماران پیدا نمی شد و اغلب بیماران از بیماری های کوچک و رنج می بردند و جان خود را از دست می‌دادند.

 

وی گفت؛ مستشاران خارجی صاحب همه چیز در کشور ما بودند و اگر خلافی هم انجام می‌دادند دادگاهها  حق محاکمه آنها را نداشتند هر بیگانه اگر بزرگترین جنایت را انجام میدادند مواخذه نمی‌شدند. بی سوادی در جامعه  به اوج خود رسیده بود استعمال مواد مخدر در بین عموم آزاد بود بسیاری از ساکنین شهرهای بزرگ آرزوی یک اتاق کوچک را داشتند و نمی توانستند صاحب خانه و کاشانه شوند مواد مخدر در کشور بیداد می‌کرد چون اطرافیان شاه خودشان مسئول پخش مواد مخدر بودند از این طریق به مال و منال سرمایه‌های هنگفت و چنان رسیده بودند که به اشرف پهلوی خواهر شاه سلطان مواد مخدر می توان اشاره کرد.

 

معتمد باشتی گفت: در زمان شاه دادگاه‌ها و دادگستری‌ها در قضاوت حق را به کسانی می‌دادند که سالم بودند و حق به جانب آنها نبود، در نتیجه همیشه محرومین و پابرهنگان زیر چکمه‌های ظالمین و از خدا بی‌خبر له می شدند. مرجعی که باید به داد مردم می‌رسید پیدا نمی شد، پارتی بازی و حق کشی رانت‌خواری مردم آزاری و مخالفت با اجابت آمده و لباس‌های محلی و انجام فرایض دینی به شدت رواج داشت چیزی نمانده بود که برنامه‌های اروپاییان در ایران کاملاً جایگزین زندگی ایران ها شود.

 

رئیس حزب موتلفه اسلامی شهرستان باشت گفت؛  زنان مانند عروسکی بودند که در ذلت و در دست رقاصان و معامله گران و سوداگران مانند برده در خفقان زیر چکمه های ظالمان نگه داشته می‌شوند، و موجودی و کالایی بودند برای سو استفاده و خباثت های پهلوی.

مرزبان در پایان گفت؛ اکنون به مدلاب برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های چشمگیری در حوزه صنعت معدن و تجارت، فضایی، نظامی، و نفوذ در منطقه رسیده ایم.

انتهای پیلم/

نظرات کاربران