تازه های سایت

15. بهمن 1400 - 12:35
درگفتگو با بانوی کار آفرین صنایع دستی باشتی مطرح شد:
امروزه صنایع دستی ایران نماد فرهنگ ما به دنیا صادر می شود
خانم مهتاب خوشبین بانوی کاررآفرین باشتی گفت: امروز صنایع دستی ایران بعنوان یک فرهنگ به دنیا صادر می شود و این نماد تعامل ایران در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:مهتاب خوشبین بانوی کارآفرین صنایع دستی شهرستان باشت در گفتگو با این پایگاه خبری گفت؛دستاوردهای اوردهای صنایع دستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری داشتند، و همان طور که می بینید هنرهای دستی ایران در طرح های مختلف و رشته‌های مختلف در صنایع دستی بعنوان یک فرهنگ به تمام نقاط جهان ارسال می‌شود، و خریداران خاص خود را دارد. این در حالی است که در گذشته این مهم در کشور وجود نداشت و توجهی به آن هم نمی شد.

 

وی در ادامه افزود؛ در حال حاضر برای ۵۰ نفر از خانم هایی شهرستان باشت در زمینه صنایع دستی زمینه اشتغال را فراهم کرده ام که بیشترین فعالیت آنها در زمینه قالی و فرش و صنایع دست بافی و ترشیجات محلی است.

این بانوی نمونه و کارآفرین استانی در ادامه گفت‌وگوی خود با پایگاه خبری ما گفت؛ با توجه به حمایت های نظام از صنایع دستی و گردشگری در طول این چند دهه باعث شده است، تا پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شود به طوری که در گذشته اثری از این اقدامات نبود و اگر کسی هم دست به این کارها میزد، صرفاً جهت استفاده شخصی بود ولی امروز با ارسال آن به دیگر نقاط جهان این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است. در حالی که در گذشته از از ارسال صنایع دستی به جهان خبری نبود آن هم در روستاههای محروم کهگیلویه و بویراحمد.

 

این فعال بخش اقتصادی در حوزه صنایع دستی گفت: امکانات حال حاضر در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان و شهرستان و ماه قابل مقایسه با دوران گذشته نیست، و رژیم پهلوی اصلاً استان ما جایگاهی در این زمینه نداشت و اگر توجهی به استان می شد آن هم به خاطر صنعت نفت گچساران بود، که معلوم نبود پول آن به جیب چه کسانی می‌رود

 خانم خوشبین گفت؛ با ارتباطی که امروز جمهوری اسلامی ایران با جهان دارد، محصولات دستی و هنری ایران در سراسر جهان به عنوان یک فرهنگ صادر می شود، و می توان آن را به یک قطب اقتصادی برای کشور تبدیل کرد.

 

وی گفت؛ در هر صورت موضوعات در حوزه صنایع دستی و گردشگری قابل مقایسه با رژیم پهلوی نیست، و توجه ویژه و آن نمی‌شد به خصوص زنان که در آن زمان جایگاهی نداشتند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و توجه ویژه به جامعه زنان، بنده به عنوان یک کارآفرین در سطح   شهرستان باشت از کهگیلویه و بویراحمد زمینه اشتغال برای ۵۰ نفر را فراهم کرده‌ام.

انتهای پیام

نظرات کاربران