تازه های سایت

16. بهمن 1400 - 10:09
در گفتگو با روحانی دوران انقلاب مطرح شد:
چگونگی مبارازات زمان انقلاب در باشت/خوانین و مباشران آنها از زندگی مردم امرار معاش می کردند
حجت السلام والمسلمین هادی پور گفت:مالی را که در آن زمان مردم با زحمت فراوان بدست می آوردند از طریق خان و کدخدا های آن زمان که فرمانبردار شاه بودند،به زور از آنها می گرفتند.و خرج خاندان پهلوی می کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرضا هادی پور یکی از روحانیون باشتی در مورد نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی و فعالیت های مبارزان سیاسی و مخالف رژیم پهلوی در شهرستان باشت به خبرنگار ما چنین گفت؛جا دارد که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر را به تمامی ملت ایران تبریک بگویم، انقلابی که به همین سادگی به دست نیامده است  و درخت تنومند آن بوسیله خون پاک ترین، و مخلص ترین انسانها آبیاری شده است.

 

وی در ادامه افزود؛از همان اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی و تبعید امام خمینی رحمه‌الله علیه و حبس ایشان باعث شد تا مردم بیدار شوند،که در این ایام مبارزین انقلابی با پخش اعلامیه ها و سخنان امام   عزیز روی آوردند که نهایتا به پیروزی انقلاب اسلامی ختم گردید.

 

 

این روحانی هم استانی در ادامه مطالب خود گفت؛درشهرستان باشت همزمان با سراسر کشور روحانیون زیادی بودند که به ایفای نقش برای شکل گیری انقلاب اسلامی می کردند که می توان به نام زنده یاد حجت الاسلام و المسلمین سید جهان غلامی موسوی اشاره کرد که اعلامیه ها زمان انقلاب را در سطح شهرباشت و روستاهای اطراف پخش می کردند.

سید عبدالرضا هادی پور بیان کرد:با پخش اعلامیه ها و سخنرانی ها مردم در روستاها و شهر باشت به انقلاب روی آوردند و روز به روز در شناخت امام خمینی ره ،آگاه تر می شدند،که این اعلامیه هارا با مشکلات فراوان به روستاها می بردند.

وی گفت؛مردم هم موج موج با پای پیاده و بعضاً سوار بر اسب و قاطر به سوی باشت که در آن زمان در حد یک شهرک بود و بخشداری نیز داشت حرکت کردند، و در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کردند.

 

این روحانی باشتی گفت: بنده که در آن زمان دانش آموز بودم با پدرم در این درگیری ها و پخش اعلامیه ها شرکت می کردند که پدرم نقل قول می کرد ،که در زمان شاه بر مردم سخت می‌گذشت و بعنوان یک برده به مردم نگاه می کردند،و از طریق ژاندارم های آن زمان ترس،رعب و وحشت را در دل مردم راه انداخته بودند.

 

 

حجت السلام والمسلمین هادی پور افزود:مالی را که در آن زمان مردم با زحمت فراوان بدست می آوردند  از طریق خان و کدخدا های آن زمان که فرمانبردار شاه بودند،به زور از  آنها می گرفتند.و خرج خاندان پهلوی می کردند.

وی گفت؛در آن زمان مردم از لحاظ امکانات خانه، آب و برق، مسائل بهداشتیو اقتصادی در رفاه نبودند و مردم بعلت نبود امکانات بهداشتی و نداشتن آگاهی و نبود وسایل نقلیه در روستاها جان خود را ازدست می دادند،چون مسیر آنها تا جایی که بیمارستان وجود داشت مسافت طولانی داشت.

 

آقای هادی پور بیان داشت؛در آن زمان خان منطقه مانند رژیم پهلوی بر مردم ظلم می کرد و نوکران و مباشران آنها از زندگی مردم بدبخت و مظلوم رفاه خود را تامین می کردند و کسی هم جرات اعتراض و صحبت کردن با آنها را نداشت.

 

وی در پایان گفت:دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی های زنان و مردان آن زمانی بود که با نداشتن و نبود امکانات رفاهی ولی با آگاهی های خیلی خوب که از طرف مبلغین آن زمان می باشد با اعتقادات قلبی و داشتن بصیرت کافی به انقلاب اسلامی روی آوردند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ طعم پیروزی را با امام رحمة الله علیه شیرند و در روز ۱۲ فروردین به پای صندوق‌های را آمدند و پیروزی خود را با آری گفتن به نظام تثبیت کردند که در حال حاضر ۴۳سال از این نظام مقدس می گذرد که این به برکت خون شهدا و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی ایران امام خامنه‌ای می باشد.

انتهای پیام

نظرات کاربران